00:00

فهرست مطالب

اینتاکد مالیاتی چیست؟

کدگذاری ویژه سازمان مالیاتی برای تعیین دقیق وظایف و تکالیف کلیه فعالیت های شغلی

فعالیت‌ها بر اساس اینتاکد مالیاتی در چند دسته طبقه بندی می‌شوند؟

فعالیت‌ها بر اساس شناسه اینتا کد مالیاتی به سه دسته طبقه بندی می‌شوند: 1- تولیدی 2- بازرگانی 3- خدمات

بر اساس شناسه اینتاکد، هر مودی در چند فعالیت اقتصادی می‌تواند فعالیت کند؟

هر مودی در یک یا چند فعالیت اقتصادی می‌تواند فعالیت کند. اما درصد میزان فعالیت او در مجموع باید برابر با 100 باشد

اینتاکد مالیاتی شناسه یکتای فعالیت اقتصادی است که سازمان مالیاتی با هدف شناسایی و طبقه بندی دقیق فعالیت‌های شغلی مودیان برای هر فعالیت اقتصادی در نظر گرفته است. در این مطلب آموزش مالیات همراه ما بمانید تا بدانید اینتاکد چیست؟ چگونه فعالسازی و یا ویرایش می‌شود؟ تفاوت اینتا کد مالیاتی با کد آیسیک چیست؟

در ادامه این مطلب با نحوه اصلاح اینتاکد در اظهارنامه مالیاتی آشنا می‌شوید.

اینتاکد مالیاتی چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

اینتاکد مالیاتی شناسه یکتایی است که سازمان مالیاتی برای تعریف دقیق ویژگی‌های یک فعالیت اقتصادی به آن فعالیت اختصاص می‌دهد. اینتا کد مالیاتی فعالیت‌ها را در سه بخش تولید، بازرگانی و خدمات طبقه‌بندی می‌نماید. بنابراین اینتاکد را می‌توان نوعی طبقه بندی فعالیت‌های اقتصادی دانست که در راستای اجرای طرح هوشمندسازی نظام مالیاتی اجرا شده است.

اختصاص اینتاکد در واقع تعریف دقیقی از نوع فعالیت شغلی مودی در اختیار سازمان مالیاتی قرار می‌دهد؛ به این ترتیب تکالیف ویژه فعالیت اقتصادی او و یا تسهیلات و مزایای متعلق برای آن رده شغلی برای سازمان کاملا تعریف شده است.

! نکته: دقت کنید که این کدگذاری مخصوص استفاده در سامانه سازمان مالیاتی بوده و قابل استفاده در سایر سامانه‌ها نیست.

درصد فعالیت اینتا کد مالیاتی چیست؟

درصد فعالیت در اینتاکد، در حقیقت بدین معناست که این فعالیت اقتصادی چند درصد از درآمد مودی را تعیین می‌کند. بدین ترتیب اشخاصی که بیش از یک فعالیت اقتصادی دارند، باید درصد فعالیت اقتصادی را بین فعالیتهای اقتصادی مختلف تقسیم نمایند.

! نکته: مجموع درصد فعالیت‌های اقتصادی در اینتاکد مالیاتی، 100% است.

اینتا کد مالیاتی چه کاربردهایی دارد؟

مهم‌ترین کاربرد اینتاکد مالیاتی، برای شناسایی منابع درآمد و هزینه فعالیتهای اقتصادی، جهت محاسبه مالیات مودیان است. نحوه کار بدین صورت است که اینتاکد مالیاتی در تعیین نسبت سود فعالیت اقتصادی مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ مالیات نیز بر اساس میزان سود فعالیت مورد نظر محاسبه می‌شود.

همان گونه که مشاهده می‌کنید انتخاب اینتاکد مالیاتی مربوط به فعالیت اقتصادی مودی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما اینتاکد کاربردهای دیگری نیز دارد؛ این کاربردها عبارتند از:

  • فعالیت‌های کدگذاری شده (با اینتاکد) برای سازمان کاملا شناخته شده‌اند و هیچ ابهامی در مورد آنها وجود ندارد
  • در صورت شناسایی فعالیت جدید، امکان افزودن آن به لیست فعالیت‌ها وجود دارد
  • در زمینه فعالیت‌های بازرگانی، طبقه‌بندی و کدگذاری بر اساس تولید داخل – وارداتی انجام شده است. این مسئله امکان استفاده از سیاست‌های حمایتی را برای این فعالیت‌ها ممکن می‌سازد
  • امکان تطبیق و ارتباط کدهای اینتاکد با کدهای آیسیک (ISIC) وجود دارد
اینتاکد مالیاتی تعریف دقیقی از نوع فعالیت اقتصادی مودی به سازمان می‌دهد
اینتاکد مالیاتی تعریف دقیقی از نوع فعالیت اقتصادی مودی به سازمان می‌دهد

آیا کد آیسیک مالیات همان اینتاکد است؟

کد آیسیک (ISIC) نوعی طبقه بندی بین المللی بر مبنای نوع فعالیت مشاغل اقتصادی است؛ که مشخصات دقیق فعالیت اقتصادی را بیان می‌کند.

از آنجا که معرفی مشاغل با کمک کد آیسیک (ISIC) ابهاماتی برای سازمان مالیاتی ایران به همراه داشت، این سازمان به منظور شناسایی کامل فعالیت‌های اقتصادی، اینتاکد مالیاتی را جهت استفاده در کشور معرفی نمود. به این ترتیب کد آیسیک (ISIC) همان اینتاکد نیست؛ اما اینتاکد به سادگی قابل انطباق با کد آیسیک است.

چه کسانی باید اینتا کد مالیاتی دریافت کنند؟

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی صاحبان کسب و کارها، موظف به دریافت و فعال سازی اینتاکد هستند. به بیان دیگر، برای انجام فعالیت اقتصادی در نظام مالیاتی ایران دریافت اینتاکد مالیاتی ضروری است.

خوب است بدانید:

مودیان موظفند در پرونده مالیاتی خود، فعالیت‌های شغلی را بر اساس کدهای تعریف شده در اینتاکد ثبت نمایند؛ در غیر این صورت امکان انجام برخی تکالیف مانند تسلیم اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و یا اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی و یا استفاده از مزایایی مانند تبصره ماده 100 را نخواهند داشت.

مراحل ثبت نام اینتاکد مالیاتی

مراحل فعال سازی اینتاکد مالیاتی به شرح زیر است:

  • ورود به حساب کاربری مودی مالیاتی
  • ورود به صفحه انتخاب نوع و درصد فعالیت اقتصادی
  • انتخاب یک سطر جدید به ازای تک تک فعالیت‌های اقتصادی با ذکر نوع خدمات یا کالایی که به تولید یا فروش آن اشتغال دارید
  • تعیین میزان فعالیت در حوزه انتخابی برحسب درصد؛ مجموع درصد کلیه فعالیت‌ها باید برابر با 100 باشد
  • درج عنوان دقیق فعالیت‌های اقتصادی بر اساس مجوزهای فعالیت در بخش “شرح فعالیت”
  • تایید و ثبت نهایی اطلاعات

به این ترتیب سیستم به صورت خودکار اینتا کد مناسب را به فعالیت اقتصادی شما اختصاص می‌دهد.

پیشنهاد می‌کنیم بخوانید: مالیات دستگاه کارتخوان

اصلاح اینتا کد فعالیت اقتصادی پس از ثبت نهایی

گاهی مودی پس از ثبت و تایید اینتاکد مربوط به فعالیت شغلی خود، متوجه می‌شود که انتخاب نادرستی داشته است؛ در این شرایط باید به صورت زیر نسبت به ویرایش اطلاعات شغلی خود اقدام نماید.

برای ویرایش اینتا کد مالیاتی پس از ثبت نهایی باید مراحل زیر را طی نمایید:

  • مراجعه به سایت سازمان مالیاتی، بخش “میز خدمت عملیات الکترونیکی مالیاتی”
  • در بخش “پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک”؛ انتخاب گزینه “ورود به ثبت نام”

در ادامه به صفحه‌ای وارد می‌شوید که تمامی پرونده‌های شما در آن نمایش داده می‌شود؛ پرونده‌ای که قصد ویرایش آن را دارید، انتخاب نمایید.

  • ورود به سامانه با نام کاربری و رمز عبور
  • مراجعه به بخش ویرایش اطلاعات ثبت نام
  • انتخاب گزینه “افزودن فعالیت جدید” جهت هدایت به صفحه ویرایش اطلاعات

به این ترتیب به صفحه ایجاد و ویرایش اطلاعات وارد شده، می‌توانید اطلاعات قبلی را ویرایش و ثبت نمایید.

ویرایش اینتاکد مالیاتی
اصلاح و ویرایش اینتا کد مالیاتی

عدم وجود کد شغلی در لیست فعالیت های موجود اینتاکد

اگر مودی در زمان ثبت نام، کد مربوط به فعالیت اقتصادی خود را در فهرست مشاغل موجود در سامانه پیدا نکند؛ در این صورت مودی باید مراحل زیر را انجام دهد:

  • انتخاب گزینه سایر یا متفرقه در فهرست مشاغل سازمان مالیاتی
  • ارسال نامه‌ای برای دفتر فنی سازمان مالیاتی به پیوست کپی مجوز فعالیت اقتصادی مودی

نکته: با ارسال نامه به سازمان مالیاتی، سازمان سه راهکار به مودی پیشنهاد می‌دهد:

1- معرفی زیرشاخه شغلی مربوط به فعالیت مودی

2- افزودن شاخه شغلی مربوطه به لیست فعالیتها

3- باقی ماندن در زیرشاخه سایر (متفرقه) با اطلاع سازمان مالیاتی از ویژگی‌های شغلی مودی

بدین ترتیب با عمل به هر یک از پیشنهادات فوق، تکلیف مودی در زمان رسیدگی روشن است؛ زیرا وظایف خود را به درستی انجام داده‌است.

نحوه رفع ارور و خطای اینتاکد در اظهارنامه

یکی از بزرگترین چالش‌های مشاغل با اینتاکد، در زمان تکمیل اظهارنامه رخ می‌دهد؛ در این صورت مودی باید ابتدا نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه ثبت نام اقدام نماید؛ سپس امکان ارسال اظهارنامه برای او محیا می‌گردد.

نکته مهم در این خصوص این است که بنابر اعلام سازمان مالیاتی، تا پایان موعد ارسال اظهارنامه الکترونیک، امکان اعمال تغییرات اینتاکد (ویرایش و حذف) توسط مودیان وجود ندارد و تنها امکان ثبت اینتاکد برای مودی فراهم است. مودیان در صورت نیاز به تغییرات باید به اداره مالیاتی مربوطه مراجعه نمایند.

کلام آخر

اینتاکد مالیاتی شناسه تایید شده سازمان مالیاتی، برای معرفی هر فعالیت اقتصادی است. از این رو تعیین دقیق این شناسه برای مودیان و سازمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اما باید بدانید که تعیین اینتاکد یکی از کوچک‌ترین و ابتدایی‌ترین مباحث مالیاتی است. هر دارنده کسب و کار باید بداند که انجام تکالیف مالیاتی مستلزم داشتن دانش و آگاهی است؛ از این رو آموزش صفر تا صد مالیات برای هر کسب و کار ضروری است. این فرصت را از دست ندهید.

ما همچنین برای ارائه خدمات مشاوره مالیاتی نیز در کنارتان هستیم. اطلاعات خود را در فرم زیر درج نمایید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

42 پاسخ

  1. پس از ثبت اطلاعات مربوط به آیسیک و‌اینتا کد وضعیت تایید در سیستم نامشخص است، درصد فعالیت را چه عددی باید وارد کنم؟

  2. سلام اینتا کد چه زمانی میشه تغییر داد ‍. ایا فعلا که زمان اصلاحیه اظهارنامه هاست فقط باید به اداره مالییات رفت و تغییر داد یا بعد از این مدت خودمون هم میتوانیم اینتا کد تغییر بدیم . اگه میشه تغییر داد چه زمانی میشه و اگر نمیشه و فقط از توسط اداره مالیات میشه هم بگین ممنون میشم .

    1. سلام کاربر گرامی
      طبق اعلام سازمان مالیاتی، تا پایان موعد ارسال اظهارنامه الکترونیک، امکان اعمال تغییرات اینتاکد (ویرایش و حذف) توسط مودیان وجود ندارد و تنها امکان ثبت اینتاکد برای مودی فراهم است.
      پس از این زمان مودیان میتوانند نسبت به ویرایش اینتاکد اقدام نمایند. در صورتی که موفق نشدید به اداره مالیاتی شعبه محل فعالیت خود مراجعه نمایید.

  3. کد اینتا من اشتباه است رفتم اداره مالیات عوض نکردن گفتن دیر اومدی بروی اظهار نامه پر کن و بعدا بیا. الان مالیات من 20 برار شده شما راه کاری ندارید؟

    1. سلام دوست عزیز
      یکی از مهمترین نکاتی که شما به عنوان مودی باید به آن دقت نمایید، انجام تکالیف در مهلت مقرر است. همچنین نباید انجام تکالیف را به لحظه آخر موکول نمایید. در خصوص پرسش شما لازم است بدانید در حال حاضر راهکاری برای حل مشکل وجود ندارد و بهتر است هر چه سریعتر نسبت به ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایید.

  4. با سلام.من امسال برای اظهارنامه که وارد سایت شدم اینتا کد شغل ثبت نشده بود و من اون کد رو ثبت کردم وبعدش که خواستم از تبصره 100 استفاده کنم خطا میزنه که اینتاکد یافت نشد. ولی وقتی اظهار نامه عادی رو میزنم سایت درست میشه و اظهارنامه رو میشه رد کرد ولی من میخوام ببینم تبصره 100 و مالیاتی که دارایی برام زده چقد شده..الان باید چکار کنم که این خطا رد بشه؟ ممنونم

    1. سلام دوست عزیز
      بر اساس اعلام سازمان مالیاتی ویرایش اینتاکد مالیاتی در زمان ارسال اظهارنامه برای مودیان ممکن نیست و تنها توسط کارشناسان اداره مالیاتی قابل اجرا است. برای اصلاح اینتاکد به اداره مالیاتی شعبه محل فعالیت خود مراجعه نمایید.
      لازم است بدانید بر اساس اعلام رئیس سازمان مالیاتی عدم پذیرش فرم تبصره 100 برای مودیان مشمول این تبصره موجب پرریسک شدن آنان خواهد شد.

  5. باسلام
    من روز پنج شنبه برای دریافت کد مالیاتی ثبت نام کردم و تمام مراحل رو طی کردم
    منتهی همچنان خطای ( اطلاعات فعاليت اینتاکد شما تکميل نمی باشد. لطفا کليه فعاليت ها خود را با ذکر ميزان درصد هرکدام از آنها در سيستم ثبت نماييد. مجموع درصد فعاليت ها بايد برابر با 100 شود. )
    به من نمایش داده شده با اینکه اطلاعات اینتاکد رو وارد کردم.
    بعد پر کردن اطلاعات اینتاکد باید صبر کنم تا بررسی کنن؟ یا خطایی هستش که باید پیگیرش باشم؟چیکار باید بکنم؟

    1. سلام دوست عزیز
      در صورتی که طی روزهای آتی اطلاعات شما به روز نشد، برای رفع مشکل خود به اداره مالیاتی شعبه محل فعالیت خود مراجعه نمایید.

  6. سلام به من مدام این پیغام رو میده چیکار کنم
    لطفا از لیست فعالیت های اینتاکد نزدیک ترین فعالیت را تا آخرین مرحله انتخاب نمایید.

    1. سلام دوست عزیز
      ممکن است در انتخاب اینتاکد فعالیت اقتصادی شما اشتباهی رخ داده باشد؛ از آنجا که بر اساس تغییرات اخیر سایت سازمان مالیاتی، ویرایش اینتاکد تنها توسط سازمان مالیاتی انجام می‌شود، همراه با اسناد و مدارک مربوط به کسب و کار خود به سازمان مالیاتی مراجعه نمایید.

  7. با سلام
    دلیل اینکه پس از انتخاب شغل از لیست مربوطه و انتخاب زیر شاخه در قسمت پنجره باز شده گزینه های دیگه نمایش داده نمیشه و فقط گزینه (انتخاب)نمایش داده میشه

    1. سلام دوست عزیز
      در این خصوص با سامانه پشتیبانی تلفنی سازمان مالیاتی با شماره 1526 تماس حاصل نمایید.

  8. سلام وقت بخیر
    توی ثبت نام دارایی کد ایسیک و کد اینتا در بخش فعالیت ها خطا میده که اطلاعات شما کامل نیست و مجموع درصد باید 100 درصد بشه
    من چیجوری میتونم این خطا رو رفع کنم

    1. سلام کاربر گرامی،
      لازم است مجموع درصد کلیه فعالیت‌ها برای اینتاکد و کد ایسیک برحسب درصد؛ برابر با 100 باشد. ورود به سامانه مالیاتی، ویرایش اطلاعات ثبت نام و انتخاب گزینه افزودن فعالیت جدید در لیست فعالیتها و ثبت اطلاعات.
      بر اساس تصمیمات سازمان مالیاتی، تغییر و اصلاح اینتاکد در سامانه ارسال اظهارنامه توسط مودیان غیرفعال شده است. و مرجع ذی‌صلاح جهت تغییر و اصلاح اینتاکد مالیاتی مودیان، حسابرسان ارشد مالیاتی هستند. با مراجعه مودیان به ادارات مالیاتی جهت تغییر اینتاکد، لازم است واحدهای مالیاتی اقدامات زیر را انجام دهند: بررسی پرونده مالیاتی مودی – تعیین اینتاکد صحیح مودی (با توجه به نوع فعالیت وی) – ثبت و تایید نهایی اینتاکد.

  9. با سلام و خسته نباشید
    من به خاطر شغلم در بوشهر هستم و پرونده مالیاتی ام در خوزستان می باشد و برای ارسال اظهارنامه به آن نیاز دارم. آیا می توانم به اداره مالیات بوشهر مراجعه کنم و درخواست تغییر اینتاکد را بدهم

    1. سلام کاربر گرامی،
      اگر محل فعالیت خود را تغییر داده اید، میتوانید باتوجه به مستندات (مانند روزنامه رسمی تغییر آدرس) به حوزه مالیات فعلی نامه بزنید و درخواست تغییر آدرس حوزه دهید. اما اگر محل فعالیت همان خوزستان است و نمیتوانید به حوزه مربوطه مراجعه کنید. نماینده ای انتخاب کرده تا از طرف شما این کار را انجام دهد.

  10. سلام این ارور وقتی تایید نهایی میزنم میاد
    ((اطلاعات جدول نوع فعالیت مودی بر اساس اینتاکد، قابل دریافت نمی باشد.))
    چیکار کنم؟

    1. سلام کاربر گرامی،
      یکی از تغییرات اخیر سامانه مالیاتی عدم امکان تغییر اینتاکد توسط مودی است و این کار توسط ادارات امور مالیاتی قابل انجام است.
      بهتر است برای تعیین اینتاکد پرونده خود به حوزه مالیاتی مربوطه مراجعه کنید.

  11. سلام وقت بخیر
    من در زمینه خودشناسی و موفقیت سایت اینترنتی دارم که دوره های اموزشی میگذارم و یک کتاب دارم که کتابم رو هم میفروشم
    کد آیسیک و اینتا رو چی باید بزنم کدوم گروه رو باید انتخاب کنم
    ممنون میشم اگه راهنماییم کنین
    برای ایسیک زدم آموزش سایر هنر ها ولی برای اینتا چی بزنم ؟

    1. سلام کاربر گرامی،
      یکی از تغییرات اخیر سامانه مالیاتی عدم امکان تغییر اینتاکد توسط مودی است و این کار توسط ادارات امور مالیاتی قابل انجام است.
      یهتر است برای تعیین اینتاکد پرونده خود به حوزه مالیاتی مربوطه مراجعه کنید.

  12. سلام وقت بخیر
    امور مالیاتی برچه مبنای مبلغ میزنن
    یعنی تراکنش ما ۵۰۰میلیون باشه چطور حساب میکنن مبلغ مالیات رو؟؟؟

    1. سلام کاربر گرامی،
      مبنای محاسبه مالیات اشخاص حقیقی و حقوقی متفاوت است.
      اشخاص حقوقی: طبق ماده 105 قانون مالیات مستقیم، 25درصد درآمد شرکتها پس از کسر معافیتها و زیانهای حاصل از منابع غیر معاف، مشمول مالیات است.
      اشخاص حقیقی: در صورت ارسال اظهارنامه صاحبان مشاغل درآمد مشمول مالیات پس از کسر معافیت ماده 84، مالیات به نرخ ماده 131 قانون مالیات مستقیم محاسبه خواهد شد و در صورت استفاده از فرم تبصره ماده 100، مالیات مقطوع با توجه به چند آیتم مانند مالیات سال قبل، اطلاعات تراکنشهای بانکی و… مالیات به صورت مقطوع محاسبه خواهد شد.
      توجه کنید تراکنش های بانکی با هر مبلغی به تنهایی ماخذ دریافت مالیات نیست. نکته‌ای که در خصوص مالیات تراکنشهای بانکی وجود دارد این است که در مواردی سازمان مالیاتی پس از رسیدگی به تراکنش‌ها و حساب‌های بانکی افراد به درآمدهای کتمان شده و یا وجوهی با منبع نامشخص دست می‌یابد؛ در این گونه موارد، در صورتی که مودی مستنداتی برای اثبات غیردرآمدی بودن این وجوه نداشته باشد، کلیه این درآمدها مشمول مالیات تلقی شده و از آنها مالیات دریافت می‌شود.

  13. با سلام ممنون میشم اگه جواب دهید من در سایت مالیات در قسمت (فعالیت ها بر اساس اینتاکد) را 100 زدم همش خطا میده بعد هم رفتم دوباره یکی دیگه انتخاب کردم آن را هم 100 زدم دیدم بازم درست نشد الان چهارتا انتخاب کردم همشون هم 100 درصده هر چیزی بزنی فقط ثبت میشه نه گزینه ویرایش داره و نه گزینه حذف باید چکار کنم تا درست بشه

    1. سلام کاربر گرامی،
      عدم امکان تغییر اینتاکد توسط مودی از تغییرات اخیر سامانه مالیاتی است و توسط ادارات امور مالیاتی قابل انجام است.

      1. سلام کاربر گرامی،
        عدم امکان تغییر اینتاکد توسط مودی از تغییرات اخیر سامانه مالیاتی است و توسط ادارات امور مالیاتی قابل انجام است.

    2. سلام ، پسر من یک سایت داره که براش درگاه بانکی گرفته ، درگاه و پرونده مالیاتی با نام منه ، دفتر و معازه نداره ، پولز که وارد یایت میشه به دلار دیجیتال تبدیل می کنه یه کارمزدی برمیداره و دلار رو میزنه به کیف پولشون ، تا حالا حدود یک میلیارد پول اومده به حسابش اما همه رو دلار داده به کیف پولشون و یه درصد کمی کارمزد برداشته ، مالیاتش به چه شکل حساب میشه ؟ آیا باید حصوری هم به اداره مالیات بریم و تشکیل پرونده بدیم یا اینترنتی کافیه ؟؟؟

      1. سلام کاربر گرامی،
        هر فعالیت تجاری یک پرونده مالیاتی دارد. لازم است اطلاعات و امکانات مربوط به یک فعالیت تجاری در صورت انفرادی بودن پرونده، مربوط به شخص مودی باشد. سامانه خدمات الکترونیک مالیاتی برای ارائه خدمات الکترونیک و غیرحضوری قابل استفاده است.
        در صورت ارسال فرم تبصره ماده 100، مالیات به صورت مقطوع و با توجه به چند آیتم مانند میزان فروش واقعی، گردش بانکی، اطلاعات دریافتی از سایر منایع، مالیات سال قبل و … تعیین میشود در صورتی که به میران مالیات مقطوع معترض هستید میتوانید اظهارنامه صاحبان مشاغل ارسال کنید همچنین درصورتی که اولین سال فعالیت شماست مشمول ارسال اظهارنامه هستید. مالیات اشخاص حقیقی طبق ماده 101 قانون مالیات مستقیم درآمد مشمول مالیات (درآمد پس از کسر هزینه ها) پس از کسر معافیت ماده 84 و به نرخ ماده 131 قانون مالیات مستقیم محاسبه میشود.

  14. سلام و احترام اینتا کد و ایستیک رو وارد کردم و هر دو رو صد در صد زدم ولی باز اخطار اینتا کد میده و گزینه ی اینتا کد رو قرمز و دارای خطا نشون میده

    1. سلام کاربر گرامی،
      عدم امکان تغییر اینتاکد توسط مودی از تغییرات اخیر سامانه مالیاتی است و توسط ادارات امور مالیاتی قابل انجام است.

  15. سلام من میخواستم برا محل کسبی که دارم تو پرونده مالیاتیم یه شریک اضافه کنم تا درآمد مغازه تقسیم بر 2 بشه و درواقع به حد نصاب مالیات نرسه مغازم.چجوری باید از انفرادی تبدیلش کنم به مشارکتی؟حتما باید یه ثبت نام دیگه بکنم؟در اونصورت اون پرونده انفرادی رو حتما پاک کنم؟

    1. سلام کاربر گرامی،
      هر فعالیت تجاری یک پرونده مالیاتی دارد. میتوانید در سامانه مالیاتی (قسمت ویرایش پیش ثبت نام) نوع فعالیت از انفرادی را به شراکتی تغییر دهید.

  16. سلام وقت شما بخیر
    سوالی داشتم ممنون میشم پاسخ بدین
    من در قسمت اینتا کد یک فعالیت رو به اشتباه ثبت کردم الان میخوام حذفش کنم ولی امکان حذف نیست باید چطور حذفش کنم آیا لزوما باید برم اداره مالیات تا برام حذف کنن

    1. سلام کاربر گرامی،
      یکی از تغییرات اخیر سامانه مالیاتی عدم امکان تغییر اینتاکد توسط مودی است و این کار توسط ادارات امور مالیاتی قابل انجام است.

  17. سلام وقت بخیر .من تو سمانه ثبت نام الکترینیکی دو تا فعالیت اینتاکد انتخاب کردم اولی رو 49 درصد زدم ودومی رو 51 درصد زدم.اما موقع تکمیل فرم تبصره 100 خطا میده که مجموع فعالیت اینتای شما 100 درصد نیست.البته اینو هم بگم ها که فعالیت دوم رو تازه اضافه کردم تو سامانه اعمال شده اما تو فرم 100 هنوز اعمال نشده

    1. سلام کاربر گرامی،
      تغییر اینتاکد توسط مودی امکان پذیر نیست و ادارات امور مالیاتی میتوانند این مورد را انجام دهند.

  18. سلام وقتتون بخیر
    من یه سوال داشتم در مورد اینتاکد من درصد هر دو زمینه فعالیت رو 100 درصد زدم امکان اصلاح هم وجود نداره الان باید چیکار کنم
    ممنون میشم راهنمایی کنیین؟

    1. سلام کاربر گرامی،
      در پرونده مالیاتی گزینه نمایش و ویرایش اطلاعات را کلیک کرده و در قسمت فعالیتها اینتاکد را ویرایش نمایید. در مواردی که پرونده مالیاتی در حال رسیدگی توسط ممیز مالیاتی باشد امکان ویرایش اطلاعات وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :