فهرست مطالب

360739928897269

به نام خدا و سلام دوست خوب پرشین حساب

شاید گذر بیشتر کاربران مالی و حسابداری موقع ارسال اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده به evat بیفتد و برخی از این دوستان موقعی هم که وارد این سامانه می شوند خیلی به اطلاعیه ها و نکات مهم صفحه اصلی توجه نکرده اند و خیلی سطحی از مقابل آن عبور می کنند . با توجه به اهمیت این اطلاعیه متن کامل آن را می توانیم باهم مرور کنیم .

اطلاعیه مهم

الف: به منظور ثبت نهایی اظهارنامه مؤدیانی که مالیات و عوارض ابرازی آنان مبلغ 50،000،000 ریال یا کمتر باشد مکلفند کل مالیات و عوارض ابرازی را نقداً پرداخت و سپس نسبت به ثبت نهایی اظهارنامه خود اقدام نمایند؛

ب: به طور کلی مؤدیان مکلفند مالیات و عوارض ارزش افزوده را نقداً پرداخت نمایند. در مواردی که مالیات و عوارض ابرازی بیش از 50،000،000 ریال باشد و مؤدی با تأیید اداره کل قادر به پرداخت مالیات و عوارض به صورت یکجا نباشد با درخواست مؤدی، اداره کل مجاز خواهد بود با دریافت حداقل 50% از مبلغ مالیات و عوارض ابرازی نسبت به تقسیط مالیات و عوارض حداکثر ظرف مدت سه ماه از تاریخ انقضاء سررسید تسلیم اظهارنامه هر دوره موافقت نماید. لازم به ذکر است میزان مبلغ نقدی پرداختی از مبلغ 50،000،000 ریال کمتر نباشد.

ج: مؤدیانی که دارای شرایط استثنایی هستند با ارائه مستندات مؤید معاذیر پرداخت نقدی می‌توانند به اداره امور مالیاتی ذیربط مراجعه و حسب موافقت و نظر اداره کل ضمن پرداخت بخشی از مالیات و عوارض به صورت نقد و الباقی بدهی را حداکثر لغایت پایان دوره بعد تقسیط نمایند.

د: در مورد مؤدیانی که در اجرای بند ج ماده 43 مکلف به وصول مالیات شماره گذاری خودرو و پرداخت آن هستند، موظفند مالیات و عوارض مذکور را نقداً پرداخت نمایند.

هـ : در مورد مؤدیان حاضر در زنجیره تولید و توزیع آب و برق و گاز و نفت تولیدی و فرآورده های وارداتی که مشمول حکم پرداخت مالیات و عوارض در حلقه آخر، مطابق بند (ز) تبصره (2) قانون بودجه سال 1393 هستند،مکلفند مابقی مالیات و عوارض پس از کسر مالیات و عوارض واریزی به خزانه را به سازمان امور مالیاتی پرداخت نمایند . لیکن چنانچه عرضه کالا و ارائه خدمت خارج از زنجیره مزبور صورت پذیرد مکلف به انجام مفاد بندهای الف و ب فوق الذکر حسب مورد مبنی بر پرداخت و یا ترتیب پرداخت می‌باشند.

تذکر مهم : به اطلاع مودیان گرامی می رساند،
1-در صورت ارائه چک، چک رمزدار و قبوض الکترونیکی سه رقم آخر مبالغ بایستی صفر بوده و به بالا گرد شود، مبالغ گرد شده به عنوان طلب مودی منظور گردیده و در هنگام صدور برگ قطعی تسویه می گردد.
2-در صورت ارائه چک تضمینی یا رمزدار به منظور پرداخت بدهی مالیاتی نسبت به صدور قبض نقدی از طریق سامانه مالیات برارزش افزوده اقدام نمایید و قبض صادره شده را همراه چک مذکور جهت وصول به بانک ارئه نمایید .
3-در صورت ثبت الکترونیکی اظهارنامه با امضای دیجیتال یا پرداخت کل مبلغ ابرازی در موعد مقرر نیازی به مراجعه حضوری جهت ارائه نسخه چاپی اظهارنامه به واحدخدمات مودیان نخواهد بود.
4-جهت رفاه مودیان سیستم ثبت چک در سامانه در نظر گرفته شده که فرآیند وصول از زمان تحویل چک تا مرحله و صول توسط مودی قابل پیگیری بوده و رسید چکهای تحویلی توسط خدمات مودیان به مودی ارائه می گردد.
5-بکارگیری سیستم صدور پرداخت الکترونیکی غیر نقدی (چک) صرفاً برای کلیه اداره کل فعال گردیده است و مودیان موظفند چک های خود را درسامانه ثبت نمایند.
6-کلیه مودیان می توانند اظهارنامه خود رابا استفاده از امضای دیجیتال ثبت نمایند .
7-جهت پرداخت قبوض الکترونیکی فقط از درگاه های “بانک ملی” شامل ATM، تلفنبانک ، اینترنت بانک و POS استفاده نمایید. لازم به ذکر است بعد از پرداخت قبوض مذکور نیازی به ثبت آن در سامانه نمی باشد.
8-لطفا جهت استفاده از سامانه از نسخه های پایین تر از IE10 استفاده نمایید .
9-نرخ مالیات برارزش افزوده جهت اعمال در سال 1393 ، 8در صد می باشد که 2.7% آن عوارض و 5.3%بابت مالیات می باشد.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :