فهرست مطالب

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي کشور اعلام کرد: گواهي ثبت نام، معيار شناسايي موديان ماليات بر ارزش افزوده

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي کشور، گفت: گواهي ثبت نام در نظام ماليات بر ارزش افزوده، مجوز اخذ ماليات از مصرف کنندگان و معيار شناسايي موديان اين نظام مالياتي است. برای آشنایی بیشتر با مالیات بر ارزش افزوده مقاله اش را مطالعه نمایید.

به گزارش رسانه مالياتي ايران، عليرضا طاري بخش با بيان اينکه از سال 87 تا سال 93 طي پنج مرحله فراخوان حدود480 هزار مودي در نظام ماليات بر ارزش افزوده ثبت نام کرده اند، تصريح کرد: طبق فراخوان مرحله ششم از ابتداي سال 94، چلوكبابي‌ها، سالن‌هاي غذاخوري، سفره خانه‌هاي سنتي و اغذيه فروشي‌هاي زنجيره‌اي نيز مشمول ماليات بر ارزش افزوده هستند.

وي با بيان اينکه فراخوان مرحله ششم ماليات بر ارزش افزوده از اسفند ماه 93 تا کنون بارها از طريق روزنامه‌هاي کثيرالانتشار، رسانه‌هاي خبري و همچنين اعلام کتبي به اصناف مربوطه اطلاع رساني شده است، افزود: در نظام ماليات بر ارزش افزوده همه فعالان اقتصادي خود به خود مودي مالياتي و مشمول اين قانون محسوب نمي‌شوند؛ به همين خاطر طبق ماده 18 قانون ماليات بر ارزش افزوده، به سازمان امور مالياتي اين اختيار داده شده که به ترتيبي که تعيين و اعلام مي‌نمايد، موديان را مشخص کند.

معاون ماليات بر ارزش افزوده سازمان امور مالياتي کشور در پاسخ به اين سوال که مصرف کنندگان چگونه مي‌توانند از اينکه يک صنف يا بنگاه اقتصادي مجاز به اخذ ماليات بر ارزش افزوده است، مطلع شوند، عنوان کرد: پس از اعلام فراخوان و ثبت نام موديان در نظام ماليات بر ارزش افزوده براي آنان گواهي ثبت نام صادر و به مودي تسليم مي‌شود. بنابراين گواهي ثبت نام، مجوز اخذ ماليات از مصرف‌کنندگان و بهترين معيار شناسايي موديان ماليات بر ارزش افزوده براي مردم است و اصناف و بنگاه‌هاي اقتصادي مکلف هستند در صورت درخواست مصرف‌کنندگان اين گواهي را ارائه کند.

منبع : سازمان امور مالیاتی کشور

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :