فهرست مطالب

رشته حسابداری

یکی از صحبتهای گول زننده قشر حسابدار در ابتدایی ترین نقطه یعنی تحصیل در رشته تخصصی،اظهارنظر درباره عدم ارتباط مستقیم دروس تخصصی رشته حسابداری با بازارکار رشته حسابداری است،امروز تصمیم دارم درباره مطالعه دروس تخصصی رشته حسابداری نکاتی را خدمت شما دوست خوبم توضیح دهم.قبل از هر نوع توضیحی خیلی خوب است بدانید که دروس هدفگذاری رشته حسابداری که می تواند شما را در گرایش مختلف بازارکار یاری کند چه دروسی هستند.

خوب خودتان بهتر از بنده میدانید یکی از مهمترین کتابهای رشته حسابداری  در حسابداری اصول حسابداری 1 است ولی قطعاً این درس پایه گذار حسابدار شدن نیست، تعبیری که متاسفانه برخی از مدرسین و مشاورین حوزه حسابداری دارند و کاملاً اشتباه است، دقیقاً مثل حالتی که یک فرد متخصص نرم افزار حسابداری است و می گویند ایشان حسابدار است.همیشه یک ارتباط تنگاتنگ بین متدهای اجرایی بازارکار حسابداری با دروس این رشته وجود دارد و شما باید به دنبال آن باشید.

یک توضیح مختصر درباره این ارتباط عرض کنم و آن هم به جز درس اصول حسابداری 1 که مقدمات و الفبای کار حسابداری محسوب می شود،درس حسابداری میانه 1 هم یکی از دروس موثر در بازار کار حسابداری محسوب می شود، شما بعنوان یک حسابدار باید بتوانید چارچوب استانداردهای حسابداری را خیلی خوب پیاده سازی کنید

دروس دوره کارشناسی رشته حسابداری از چند بخش تشکیل شده است که همگی برای گرفتن گواهینامه دوره کارشناسی مهم هستند ، نحوه مطالعه و برنامه ریزی دردروس علی الخصوص دروس تخصصی ، همچنین بهره برداری از آنها  نقش مهمی در آینده شغلی رشته حسابداری خواهد داشت . هدف شما از خواندن مطالب ،مهم است.

رشته حسابداری

تمرینات دروس همان مسائل روز بازار کار هستند شک نکنید 

یعنی شما با مطالعه دروس تخصصی قصد دارید یادگیری خودتان را بالا ببرید ، نمره قابل قبولی کسب کرده و معدل نیمسال خودتان را افزایش دهید و یا شما علاقمند به کاربرد عملی دروس خود باشید.

در حالت کلی رشته حسابداری  زیبایی خاصی دارد . شما با حل یا ثبت یک سوال ساده از اصول حسابداری 1 لذت می برید و اگر بصورت فرضی حل مسئله را در دنیای واقعی مقایسه کنید بیشتر لذت خواهید برد . مفهوم این جمله این است که در هر موقعیتی که شما با یک مسئله تخصصی حسابداری روبرو می شوید فرض کنید هم اکنون حسابدار یک شرکت هستید و ثبت و حل سوال جزو وظایف کاری شما است.

شاید باور نکنید در دنیای واقعی دقیقا” مسایل ساده تر از این ها در مقابل شما قرار می گیرد و شما با حل آنها می توانید سرعت و دقت در کارتان را لمس کنید .بعضی اوقات با ثبت به موقع و آنی یک سند شما مورد تشویق مدیران خود هم  قرار می گیرید .برگردیم به نحوه مطالعه ، دوستان شما تا بحال برنامه ریزی مشخصی برای خواندن داشته اید ؟ اولین درس تخصصی را مثال میزنیم .

فرض کنید آخر نیمسال فرا رسیده و شما بعد از پشت سر گذاشتن کلاسها در طول ترم و مطالعه نسبی آنها می خواهید برای آزمون پایان ترم اصول حسابداری 1 آماده شوید. نکته بسیار مهم انتخاب روش مطالعه شماست . خلاصه نویسی اولین گام است ، البته نه به روش سایر کتابها ،چون حل مثالها مهم تر از خلاصه نویسی است ولی لازمه حل کردن ، آشنایی و تسلط شما بر مطالب فصل است .

برخی از کارشناسان و حتی دانشجویان اعتقاد دارند دروس حسابداری فرار هستند که کاملاً عادی و طبیعی است شما یک درس را نام ببرید که فرار نباشد همه هستند مهم این است که چگونه در ذهن شما پیاده سازی شوند، بصورت صرفاً مطالعه حفظی یا بصورت فهم حرفه ای

شما بعد از تعریف و تشریح و یادگیری مفاهیم  حسابداری  وارد حل کردن مثالها می شوید . بعد از مطالعه کامل ، مطالب مهم در فهرست فصلها را انتخاب کنید و شرح خلاصه ای به زبان خودتان برای آن بنویسید. ماهیت حسابها و نحوه ثبت آنها الفبای کارکردن شما روی مثالها است . پس سعی کنید ثبت حسابها را بخوبی بدانید .

کاربرگ را چندین بار  با مثالهای کتاب و سوالات پایان فصل  برای خود حل کنید ، باز هم تکرار میکنم مثالهای ثبتی از قبیل  گرفتن سفته ، گرقتن چک و پاس شدن در سرسید چک ، برداشت و واریز بانکها ، مطالبات مشکوک الوصول ، حسابهای دریافتنی ، حسابهای پرداختنی و … را باید چشم بسته  بنویسید و بدانید.پیشنهاد میکنم اگر مثال کتاب کافی نبود ازانتشارات سازمان حسابرسی و دیگر کتابهای کمک درسی استفاده کنید .

آنقدر ادامه دهید تا براحتی بتوانید بعد از ثبت،  تراز آزمایشی را پیاد ه سازی کنید .حالا می توانید لذت کافی را از حل مسایل این درس ببرید . این مطلب را هم فراموش نکنید که قراردادن فرضی خود بعنوان حسابدار شرکت نمونه سوال ، حل آن  خیلی خیلی راحت و زیبا خواهد بود .

در پایان امیدوارم به این نتیجه رسیده باشید که دروس تخصصی حسابداری در دانشگاه کاملاً با اجرای کار حسابداری مرتبط بوده و مطمئن باشید هر فردی که به شما این پیشنهاد را می دهد شناخت دقیقی نه از بازارکار و نه از محتوی دروس تخصصی حسابداری دارد. مشکل بسیاری از این افراد این است که فقط در یک قسمت متمرکز شده اند و ایجاد تعادل در تخصص و اجرا را بوجود نیاورده اند.

دانلود رایگان نرم افزار آموزش حسابداری و مالیات

۲ اصل مهم برای داوطلبین استخدام در حسابداری

آموزش حسابداری ویدئویی : جلسه ششم (بارم های اعتماد به نفس)

آموزش حسابداری ویدئویی:درس چهارم (بروزرسانی و بستن حساب ها)

آموزش حسابداری ویدئویی: درس اول (تشخیص عیار شرکت)

دانلود رایگان: ۵ فیلم ویدئویی آموزش حسابداری

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام من دانشجو کاردانی حسابداری علمی و کاربردی هستم و می خوام در کارشناسی دانشکده های فنی و حرفه ای روزانه رو قبول شم چون اعتقاد دارم دانشکده های فنی و حرفه ای معتبر مثل دانشکده فنی و حرفه ای شهید باهنر شیراز درس را به طور عملی اموزش می دهم ایا این اعتقاد من درست است یا خیر

    1. سلام کاربر گرامی. بنده همه شرایطی که مد نظر شماست را به عینه تجربه کرده ام هنرستان، آموزشکده فنی ، دانشگاه معتبر و دوره های فراتر از دروس دانشگاهی ، همه را تجربه کرده ام. میتوانم بگویم که هیچ یک به تنهایی سبب موفقیت نمیشود. مگر اینکه باهم و در کنار هم از آنها استفاده نمایید. برای موفق شدن مطالب تئوریک به تنهایی کاربرد ندارد و در صورت نداشتن پیشینه علمی نمیتوانید موفق عمل کنید. برای کسب اطلاعات و مشاوره بیشتر میتوانید با تلفن 03136628218 در ارتباط باشید. موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :