فهرست مطالب

حسابداران

حسابداران در جامعه امروز به دو دسته کلی طبقه بندی می شوند : حسابداران کم کار و بیکار و حسابداران پرکار و مستقل. خیلی مهم است که هر دو دسته بدانند کجا هستند و نیاز به چه نوع تبلیغاتی دارند؟ تبلیغات در حسابداری متفاوت از دیگر مشاغل است.من بارها این موضوع را اثبات کرده ام و اینجا هم تاکید میکنم که خدمات مالی و مالیاتی با بخش محرمانه فعالیت افراد سروکار دارد و باید اعتماد سازی در حد صد درد صد حتی در پروژه های کوچک بوجود بیاید. حالا این محاسبه را کنید که شما با پخش تراکت و تبلیغات سنتی خدمات خود را معرفی کنید! بد یا خوب را الان نظر نمیدهیم ولی الان میتونیم پیش بینی کنیم که با این نوع تبلیغات چه نوع مشتریان و باصطلاح چه نوع پروژه هایی سمت شما می آیند!

شما با مشتری خود بصورت اصولی به توافق رسیده اید و جایگاه اجرایی شما هم حالا مشخص شده است . فرض کنید شما به عنوان حسابدار قرار است خدمات مالی و مالیاتی مشتری خود را انجام دهید.پیشنهاد امروز من برای حسابداران با انگیزه اجرای خدمات تمیز و دلچسب است یعنی چگونه کار را اجرا کنید تا بتوانید یک تبلیغات خیلی خوبی را برای خود رقم بزنید. چون خودم تمامی این راه ها راطی کردم و به نتایجی که باید برسم نرسیدم. در حالت کلی حالا نیاز به خدمات مالی و مالیاتی شما به دو دسته طبقه بندی می شود:

معیوب  و سالم

از نظر اجرای کار حسابداری معیوب به این معنی است که رویداد مالی و اسناد حسابداری بصورت نامنظم و نامرتب جمع آوری شده و موضوع تا حدود زیادی پیچیده شده است . البته این اطلاعات را باید قبل از پیشنهاد قیمت مطلع شده باشید .
منظور از سالم ، این نیست که همه اسناد کامل و منظم است ، چون دیگر نیازی به اجرا توسط شما نخواهد بود . منظور این است که اسناد به پیچیدگی حالت اول نیست ، ولی هنوز نامنظم است ، به این صورت که مشتری شما تمام تجهیزات مالی اعم از نرم افزار و نیروی انسانی را دراختیار دارد ، ولی در مورد تنظیم اسناد و گزارشات و تکالیف مالیاتی با مشکل مواجه شده است .

شما به عنوان حسابدار با یکی از این دو وضعیت روبرو هستید ، فرض کنید مشتری که به توافق رسیده اید وضعیت ناقص را روبروی شما قرار داده است . حالا شما باید طوری کار را جمع کنید که هم با توجه به دستمزدی که پیشنهاد داده اید همخوانی داشته باشد و هم نماد تبلیغات کار شما باشد . چون مطمئن باشید مشتری مشتری می آورد .

شما به یک سری آیتم برای راه اندازی منظم سیتم مالی لازم دارید ، در این بخش آیتم های مورد نیاز برای اجرای این کار به شما ارائه می کنم . مدارک لازم برای اجرای کار حسابداری ناقص

• اساسنامه و موضوع فعالیت شرکت و تاریخ و شماره ثبت و کلیه مشخصات کامل شرکت
• کلاسه پرونده مالیاتی و شناسه ملی
• پرینت کلیه حسابهای بانکی شرکت اگر به نام شرکت باشد .
• کنترل دسته چک های مربوط به شرکت و مدیرعامل
• ارسال کلیه رسیدها و حواله ها
• استفاده و کنترل دفاتر دستی روزنامه و کل اگر اطلاعاتی ثبت شده باشد.
• در صورت امکان لیست چکهای دریافتی
• در صورت امکان لیست کلیه مشتریان
• کلیه فاکتور های خرید و هزینه
• کلیه فاکتورهای فروش
• کنترل وضعیت مالیاتی شرکت ( ارزش افزوده ، ماده 169 و عملکرد )
• ارائه لیست بیمه تامین اجتماعی و کنترل پرینت لیستهای قبلی و وضعیت بیمه
• یک نسخه کپی از کلیه قراردادهای شرکت با طرفین
• در صورت امکان و موجود بودن کنترل لیست حقوق
• کنترل چرخه تولید و وضعیت موجودی مواد و مصالح در شرکتهای پیمانمکاری و تولیدی

یک نکته که باید توجه داشته باشید این است که لازم نیست از همان ابتدا به مشتری تاکید کنید که حتماً باید نرم افزار حسابداری داشته باشد . شما در ابتدا باید عملیات مرتب سازی را در اکسل انجام دهید و پس از دسته بندی مدارک و گزارشات اولیه می توانید برای سند زدن در سیستم آماده سازی را انجام دهید .

امیدوارم با اجرای کار بصورت اصولی عجله نکنید تا بتوانید خودتان را در جزیی ترین پروژه ها به خوبی معرفی کنید .

موفق و پیروز باشید
میثم حاجی محمدی

اگر احساس می کنید در اجرای کار حسابداری ضعف دارید از برنامه های جشنواره دایره تا پایان ماه رمضان استفاده کنید. این جشنواره بصورت غیرحضوری در حال برگزاری است.

حسابداران

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام مهندس بسیار از مطالبتون استفاده میکنم ممنونم وعالی .یک سوال داشتم من میخام با یک شرکت حمل و نقل که خیلی وضعیت خوبی داره ارتباط برقرار کنم( البته قبلش بگم من موسسه مالی دارم)به نظرشما برای اولین بار چطور میتونم این شرکتو بازاریابی کنم میخام تو اولین ارتباط اونقدر موثر باشه که بخاد باهام قرار بگذاره ممنونم از راهنمایتون

    1. سلام به شما بهترین راهکاری که میتونم براتون داشته باشم مشاهده فیلم وبینار رمز و رازهای بازارکار حسابداری است. تمامی موارد را داخل آن توضیح دادم . جهت دریافت با سرکار خانم ابراهیمی هماهنگی فرمایید ۰۹۲۱۷۱۱۳۰۲۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :