فهرست مطالب

کار حسابداری

قالب اصلی کار حسابداری نظم است چه در محیط و بصورت فیزیکی و چه در اجرا بصورت اسنادی. شاید شما بعنوان یک حسابدار بارها این جمله را شنیده باشید ولی خیلی توجه و برنامه ریزی بر  روی نداشته باشید. شاید هم ماجرای مفقود شدن اسناد حسابداری مهم توسط حسابداران را در حین اجرای کارحسابداری بشنوید بیشتر توجه شما نسبت به این موضوع بیشتر می شود.

فرض کنید شما از طریق ارسال پیامک انبوه موفق به مراجعه چند کارفرما در ارتباط با انجام کار حسابداری شده باشید. بارها دیده شده حسابد اران و مدیران با تجربه در مواجهه با این مشتریان با مشکلات زیادی روبرو شده اند. چون معمولاً چنین پروژه ها موقعی به شما ارجاع می شود که با چالش و مشکلات زیادی مواجه شده اند و حسابدار فعلی هم نتوانسته به روز رسانی را انجام دهد . پس لازمه شروع به کار شما بکارگیری تجربه به همراه حوصله و برقراری نظم  است.

البته ممکن است مشتری شما در موعد مقرر قانونی انتظار به روز شدن حسابها و گزارشات را داشته باشد . بازهم شما باید با برنامه ریزی و مدیریت زمان جلو بروید. در اینجا منظورم از مشتری دارنده و مالک کسب و کار و یا حتی شرکتی است که جهت انجام خدمات حسابداری به شما مراجعه می کند.

شما برای شروع بایستی یک فایل شناسایی در قالب یک زونکن و یا پوشه آماده کنید.در ابتدا یک سری مدارک شرکت را درخواست و کنترل کنید. از جمله : اساسنامه ، کد اقتصادی ، شناسه ملی ، کدپستی ، درصد سهام ، سرمایه اولیه شرکت ، میزان افزایش سرمایه ، کد کارگاه بیمه تامین اجتماعی (این اقدام شما باعث می شود که کارفرما و حتی همکار شما متوجه هوشمندی و دقت شما در شروع اولیه کار حسابداری باشد)

چون اگر بدون اطلاع از این آیتم ها جلو بروید ممکن است در انتخاب نحوه کنترل اسناد و مدارک شرکت دچار تناقض شوید و مهمتر اینکه بررسی تکالیف قانونی و مالیاتی خیلی راحتتر بوده و شما آشناتر به رویه هستید.

کارحسابداری نرم افزاری 

کار حسابداری

بعد از بررسی مدارک قانونی و بدون مشکل بودن آنها، شما باید سراغ نرم افزار حسابداری و تراز سیستم بروید. در ترازنامه شما می توانید مانده و نحوه گردش حسابها را در یک نگاه کلی ببینید و روند ثبت سند را تا حدودی مشاهده کنید. مثلاً مانده بستانکار تنخواه نشان دهنده به روز نبودن این حساب است و مشخص می شود هنوز اسناد هزینه های انجام شده توسط تنخواه گردان در سیستم ثبت نشده است.

البته می توانید در دید کلی و حرفه ای به سود و زیان حدودی و حتی حجم فروش هم برسید ولی مطمئناً نمی تواند مبنای کار شما باشد.

یک نکته هم دیگر که باید مد نظر داشته باشید کدینگ نرم افزار حسابداری شرکت است . کدینگ طراحی شده باید بر اساس استانداردهای حسابداری باشد ولی اگر بر فرض شما می خواهید پروژه سال 95 را اردیبهشت 96 انجام دهید، زیاد نمی توانید ساختار اصلی را تغییر دهید، چون بازهم ممکن است وقت شما را خیلی بگیرد و شما را از کنترل اسناد دور نگه دارد. شما باید سعی کنید تا حدودی کدهای سه سطحی را به کدهای مورد نظر شبیه سازی کنید.

امیدوارم با انتخاب این روند و ایده خودتان در اجرای پروژه ها بتوانید به موفقیت برسید و پروژه های زیادی به شما مراجعه شود .

برای همه شما دوستان عزیزم آرزوی موفقیت دارم .

میثم حاجی محمدی

این مطلب یکی از بخش های اولین درس دوره جامع حسابداری و مالیات است که شرکت کنندگان باید پس از یادگیری تکالیف محوله را بخوبی اجرا کنند.

برای اطلاع از شروع دوره آموزش حسابداری (حسابداران ثروت آفرین) به لینک وارد بشید و یا از طریق راههای تماس با ما در ارتباط باشید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :