فهرست مطالب

به نام خدا و سلام به همه کاربران گرامی ، امیدوارم  با مطالعه همه قوانین کتاب قانون مالیاتهای مستقیم ، تسلط لازم را کسب کرده باشید. یکی از مواردی که لازم دیدم در مورد قبول و یا رد هزینه ها از طرف سازمان امور مالیاتی محضر شما ارائه کنم هزینه های انجام شده در راستای سرمایه گذاری بین المللی و هزینه های مربوط به ( B.O.T ) است.

با توجه به مشخص شدن هزینه های قابل قبول و استهلاک درماده 147 و 148  این کتاب خیلی راحتتر می توانید توضیحات این بخش را مطالعه کنید . بنا بر تبصره یک ماده 148 اصلاحی قانون مالیاتهای مستقیم و با توجه پیشنهاد شماره 25716 آن سازمان ، هزینه هایی که توسط سرمایه گذار خارجی در خارج و داخل ایران به منظور اجرای طرح های سرمایه گذاری ( از جمله طرح های نیروگاهی ) به روش ساخت ، بهره برداری و واگذاری ( B.O.T ) انجام پذیرد ، به شرح زیر جزء هزینه های قابل قبول  خواهد بود :

هزینه های اخذ تسهیلات بانکی خارج از ایران ( سود و کارمزد وام ، هزینه تعهد و تضمین و مدیریت وام ) که برای انجام دادن طرح های سرمایه گذاری پرداخت شده یا تخصیص یافته باشد.

هزینه های قبل از بهره برداری و اولیه که قبل از ثبت شعبه شرکت در ایران صورت خواهد گرفت مانند هزینه های مربوط به (مطالعات مقدماتی طرح ، فنی و مهندسی) مشروط به مشخص بودن نوع هزینه و میزان آن در قرارداد و حداکثر تا مبلغ ذکر شده و در قرارداد با تایید دستگاه اجرایی ذیربط طرف قرارداد.

هزینه بیمه تسهیلات بانکی اخذ شده خارج از ایران و هزینه بیمه تجهیزات و خسارات احتمالی راجع به فعالیت.

استهلاک هزینه سرمایه ای حداکثر تا مبلغ برآورد اولیه که به تایید دستگاه اجرائی طرف قرارداد رسیده باشد و مشروط به آنکه در دفاتر شعبه شرکت خارجی در ایران ثبت شده و صورت های مالی شعبه مورد تایید یکی از موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران قرار گیرد ، به مدت مندرج در قرارداد با اعمال روش مستقیم.

هزینه های انجام شده در خارج از کشور که به تایید یکی از موسسات حسابرسی بین المللی رسید و مورد قبول موسسه حسلبرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران که حسابرسی شعبه خارجی ( سرمایه گذاری خارجی ) در ایران را عهده دار است ، قرار بگیرد.

امید است همه کاربران بخصوص دوستانی که انجام امور مالی این شرکتها را برعهده دارند، این نکات و بخشنامه های مربوط به آن را توجه داشته باشند.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :