فهرست مطالب

یکی از سوالاتی که خیلی از حسابداران و دانشجویان محترم با آن مواجه هستند این است که چه نرم افزاری برای محاسبه بهای تمام شده مناسب تر است در این مقاله چند معیاری که در تهیه نرم افزار میتواند مد نظر قرار گیرد را خدمت شما عرض میکنم.

قبل از هر اقدامی جهت تهیه نرم افزار باید بدانید که وجود یک نرم افزار مناسب بهای تمام شده جهت گزارشگری مناسب و قابل اتکا بسیار ضروری است . تا جایی که اگر شما نرم افزاری مناسب در اختیار نداشته باشید هر چقدر هم گزارشات صنعتی جامع و خوبی را به صورت دستی تهیه کنید باز هم از لحاظ حسابرسان فاقد اطمینان لازم است.

اگر شما به دنبال نرم افزار بهای تمام شده هستید باید درباره مراحل انجام تولید و مصرف مواد اولیه واحد تجاری اطلاعاتی جامع داشته باشید و در زمینه تهیه گزارشات صنعتی کاملا مسلط باشید و بعد به دنبال نرم افزار بهای تمام شده بروید . قبل از خرید نرم افزاری که در نظر گرفته اید  با یکی یا چند نفر از دوستانتان که از آن نرم افزار استفاده کرده اند صحبت کنید و از  نقاط ضعف و قوت آن را آگاهی یابید . سپس از شرکت تولیدکننده نرم افزار سوال کنید که آیا در ورژن جدید نقاط ضعفی که به شما گفته اند برطرف گردیده است یا نه !

اگر دوستی را نمی شناسید که نرم افزار بهای تمام شده داشته باشد میتوانید مستقیما به سراغ نمایندگی فروش نرم افزار بروید و از خود فروشنده بخواهید نرم افزار را به شما معرفی کند . اما فقط صحبت ها را قبول نکنید و از ایشان بخواهید که با انجام ثبت حسابداری به شما نشان دهد نرم افزار چطور عمل میکند. و مرحله به مرحله گزارش بگیرید و بررسی کنید که ثبت ها به درستی عمل کرده باشند .

دموی نرم افزار را از فروشنده بگیرید و نصب کنید یک گزارش کامل از مراحل تولید در دست داشته باشید از مسئول فروش بخواهید بر اساس گزارش شما مرحله به مرحله ثبت بزند و گزارش بگیرد . مثلا کد کالای جدید ایجاد کند ،حواله خروج کالا ثبت کند و گزارش های سیستم را کنترل کنید که به درستی اعمال شده باشد .

این روش به شما کمک میکند که مهمترین ابزار کار خود را به شیوه درست و منطقی انتخاب و خریداری کنید ، تا بعد ها با مشکل دوباره کاری مواجه نشوید .

همیشه به خاطر داشته باشید که جهت خرید نرم افزار یا جایگزین کردن آن شتاب نکنید و در این زمینه حوصله و دقت زیادی به خرج دهید چرا که اشتباه در این زمینه خسارت جبران ناپذیری به شما وارد میکند.

پیشنهاد میکنیم برای آشنایی و تسلط بر مباحث بهای تمام شده از دوره غیرحضوری آموزش حسابداری بهای تمام شده پرشین حساب استفاده کنید و مباحث مرتبط با بهای تمام شده را حرفه ای بیاموزید.

“شاد باشید”

کدام نرم افزار حسابداری را خریداری کنیم؟

آنالیز و تحلیل نرم افزار حسابگر

نرم افزار ورود و خروج کارکنان( رایگان )

یک نرم افزار برای محاسبه بهای تمام شده باید چه قابلیت‌هایی داشته باشد؟

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :