فهرست مطالب

به نام خدا و عرض سلام و ادب محضر همه شما دوستان عزیز و ارجمند ، امیدوارم خوب و خوش باشید . یکی از موضوعات خیلی مهمی که بیشتر افراد با آن سرو کار دارند راه اندازی یک کسب و کار و فعالیت بصورت شراکتی در یک حوزه خاص است . منظور من بیشتر راه اندازی یک کسب و کار تجاری است که برای هر یک از طرفین منجر به سود می شود . افراد برای ایجاد چنین فرآیندی به دو دسته تقسیم می شوند :

• با قاعده : منظور آن دسته از افرادی است که از همان اول برای شروع به کار و آغاز فعالیت تجاری تمامی موارد قانون تجارت و مالیاتی و بالاخره همه موارد احتیاطی و مطمئن را پیاده سازی می کنند .

• بی قاعده : منظور آن دسته از افرادی است که در ابتدای وارد شدن به حوزه فعالیت اعتقاد زیادی به این پیاده سازی ندارند و سعی می کنند در اولین قدم کار خود را به یک سرانجامی برسانند .

401dd8ca4604c6bb8d47a700452d95bd

هر دو دسته از این دوستان برای شروع با مشکلاتی مواجه می شوند . یکی از مهمترین مشکلات تعیین کننده برای این دو گروه روند ادامه فعالیت تجاری آنان است . بدین معنی که گیرایی و عدم گیرایی فعالیت تجاری آنان در بازار در ابتدای فعالیت می تواند مسبب مسائل و مشکلاتی گردد .

در دسته اول که بیشتر عدم گیرایی بازار موجب بوجود آمدن مشکلاتی می شود، به این صورت است که  پس از کلی هزینه و ثبت و توافق متوجه می شوند  هیچ بازخوردی از نظر درآمد و کسب سود برای آنها نداشته و خیلی سریع قصد جداشدن ومنحل کردن قضیه را می کنند ، و حالا پس از این تصمیم گیری نمی دانند با آیتم های قانونی که بین هم برقرار کرده اند چه کنند؟

دردسته دوم بر عکس دسته اول مشکل به نوع دیگری رقم می خورد ، شرکا بازخورد خیلی خوبی طی مدت کوتاهی پیدا کرده اند و به همین سبک ادامه می دهند ولی در ادامه وارد جریانات عقد قرارداد با اشخاص و بوجود آمدن مشکلات قانونی می شوند .

یک پیشنهاد : اول مطالعه مقدماتی و اجرای موقت فعالیت تجاری و سپس بلافاصله پیاده سازی آیتم های حقوق تجارت و قانونی درادامه .

این یک پیشنهاد نسبتاً خوب برای هر دو گروه از افراد است . اگر شما دو یا سه شریک هستید و می خواهید یک کار کارآفرینی و یا یک شرکت خدمات مالی و حسابداری و یا بازرگانی راه اندازی کنید ، عجولانه تصمیم گیری نکنید . یعنی نه در ابتدا بروید و تمامی موارد قانونی را اجرا کنید و نه بدون توجه به این موارد کار را آغاز کنید و با اشتیاق جلو بروید .

129550_772

پس یک راه حل منطقی چیست ؟

بهترین نحوه تصمیم گیری برای شروع یک بیزینس نوپا بین چند نفر که می خواهند باهم آغاز کنند این است که در ابتدا پس از مطالعه و تحقیق در مورد بازار سعی کنند در ابتدا مبنا را اجرا قرار دهند اما طبق یک شرایط خاص . به این صورت که ممکن است کارشما در اجرا با آن چیزی که پیش بینی و برآورد کرده اید متفاوت باشد حالا چه خوب و چه بد . با این حال شما باید یک توافق نامه موقتی بین یکدیگر به امضا برسانید و یک سری مسائل را بطور شفاف در یک بازه زمانی برای هم مشخص کنید .

البته یک نکته را هم نادیده نگیرید و آن هم فرآیند حساب و کتاب است.

در بخش های بعدی مطالب بیشتری در رابطه با راه اندازی یک شرکت تجاری خدمت شما ارائه می کنیم .
موفق و پیروز باشید .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :