فهرست مطالب

bolandmodat

به نام یزدان پاک و با سلام به همه کاربران عزیز پرشین حساب ، همانطور که در بخش اول مطالعه کردید ، یکی از مهترین آیتم ها و مواردی که باید در مورد شرکت داری در نظر بگیرید را خدمت شما توضیح دادم و در مورد انواع آورده ها  مطالبی ارائه شد . همچنین اشاره ای به آورده نقدی توسط شرکاء برای ورود به شرکت شد. در این بخش مطالب بیشتری را درباره آورده غیر نقدی در شراکت توضیحاتی را برای شما ارائه می کنم .

آورده غیر نقدی ممکن است به صورت مال مادی ، مال غیر مادی و یا صنعتی ( فعالیت ، کار و هنر ) باشد.

مال مادی در حقوق تجارت چیست ؟

منظور آوردهای است که منقول است مانند میز و صندلی و دکوراسیون داخلی و یا غیر منقول مانند زمین و خانه و مغازه . شرکاء ممکن است به دوصورت اموالی به این شکل را وارد مجموعه نمایند . یکی اینکه خودشان مالکیت صد در صد آورده را دارند : به عنوان مثال یکی از شرکاء خانه خود را بطور کامل به شرکت انتقال می دهد و دیگری اینکه شریک ذینفع آورده باشد مثل اینکه شریکی خانه خود را به شرکت منتقل می کند و حق اجاره خانه را آورده شرکت محسوب می کند . در مورد اول مال به مالکیت شرکت منتقل می شود و در نتیجه اگر شرکت انحلال داشته باشد ، شریک حق خاصی نسبت به آن ندارد و نمی تواند ادعای باز پس گرفتن را نماید . ولی در صورتی که شریکی منفعت مال خود را وارد شرکت کرده باشد ، در صورت انحلال ، می توناد مال خود را باز پس بگیرد و موقع تلف شدن و زیان دیدن شرکت ، این ضرر و زیان متوجه او خواهد شد .

نکته مهم  : مال مادی باید حین ورود به شرکت تقویم شود .

images (12)

منظور از مال غیر مادی  در حقوق تجارت چیست ؟

منظور از آورده غیر مادی مالی است که در خارج وجود مادی ندارد ولی جامعه وجود آن را اعتبار کرده و قانون هم آن را شناخته است . مانند حق اختراع ، اکتشاف ، حق تالیف ، و به طور کلی هر نوع حق مالی که دارای ارزش مبادله اند . مال غیر مادی هم مانند مال مادی باید تقویم شوند .

آورده صنعت چیست ؟

طبق قانون تجارت ، شریک می تواند تعهد کند که به عنوان آورده ، صنعت یعنی دانش ، فعالیت یا هنر خود را به شرکت بیاورد ، این صنعت ارائه شده باید به عنوان آوزرده شریک محسوب شود نه به عنوان کاری که در ازای آن کارگر یا کارمند مزد می گیرند . بدین ترتیب به آورده شریک ، مزد تعلق نمی گیرد و تابع قانون کار قرار نمی گیرد. نمونه خیلی رایج این شراکتها معمولا در فضای مجازی  بیشتر است ، اکثر وبسایتها و شرکتهایی که در اینترنت فعالیت می کنند مهمترین آیتم شراکت آنها در ابتدا تخصص و ایده بین آنها می باشد.

امیدوارم برای شراکت و تاسیس شرکت عجله نداشته باشید چون تاسیس یک شرکت کمتر از یک هفته بیشتر طول نمی کشد ولی اداره کردن آن ممکن است سالها شما را درگیر کند .

برای همه کاربران عزیز آرزوی موفقیت دارم .

میثم حاجی محمدی

 

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. لطفا در مورد انحلال شرکتها و نحوه صورتحسابهای مالی و نحوه نگراش و تقسیم سود اطلاعاتی جامع ارسال نمایید ممنون

    1. سلام سرکار خانم ازاد
      می توانید کلمه انحلال شرکتها را در قسمت جستجوی سایت تایپ کنید تا چندمطلب کاربردی در این زمینه به شما نشان داده شود . اگر کافی نبود ایمیل بزنید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :