فهرست مطالب

مقررات مربوط به مهلت پرداخت حق بیمه و ارسال لیست جرایم تأخیر مربوطه

سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد:
طبق ماده 39 قانون تأمین اجتماعی، مهلت قانونی برای تحویل لیست و پرداخت حق بیمه هر ماه ، حداکثر تا آخرین روز ماه بعد است و درکارگاه های مشمول قانون معافیت حق بیمه سهم کارفرما تا میزان 5 نفر کارگر، این مهلت تا 2 ماه بعد خواهد بود.
مقررات مربوط به مهلت پرداخت حق بیمه و ارسال لیست جرایم تأخیر مربوطه
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، بر اساس قانون اصلاح شده تأمین اجتماعی و برخی قوانین مرتبط… مصوب 8/4/87 کارفرمایانی که به ترتیب یاد شده از ارسال لیست صورت مزد یا حقوق (لیست ماهیانه)خودداری کنند، ملزم به پرداخت جریمه نقدی برای یک نوبت و به میزان 10 درصد اصل مبلغ حق بیمه ماه مربوطه خواهند بود.
بر اساس ضوابط و مقررات سازمان تأمین اجتماعی، کارفرمایی که در موعد مقرر قسمتی از بیمه و بیمه بیکاری مربوط به هر ماه را پرداخت نکند، علاوه بر تأدیه اصل حق بیمه و بیمه بیکاری ملزم به پرداخت جریمه نقدی به میزان 2 درصد تمام یا کل بدهی قطعی به ازاء هر ماه تأخیر است.

منبع : سازمان تامین اجتماعی

همچنین میتوانید آموزش ارسال لیست بیمه را نیز ، در مقاله دیگر ما مطالعه نمایید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. باسلام خدمت شما جناب آقای حاجی محمدی، بنده یک سوال خدمت شما داشتم: من لیست بیمه اردیبهشت ماه را ارسال نموده ام ولی بعدا مشخص شد که خواروبار 1100000ریال را در قسمت مربوط به بیمه حساب نکرده ام ، وچک پرداخت حقوق و بیمه اردیبهشت ماه کشیده شده و وصول گردیده است. حالا مبلغ 2310000ریال به بیمه ماه مربوطه اضافه شده است ، حالا چگونه این مبلغ را در حسابهای مربوطه ثبت نمایم ، آیا باید لیست حقوق را تغییر دهم یا خیر؟ ممنون میشم راهنمایی نمایید باتشکر

    1. سلام خدمت شما
      قبل از هر اقدام نامه ای به شعبه بنویسید و موضوع را اطلاع دهید تا بتوانید بلافاصله تغییرات را اعمال نمایید.
      در سیستم حسابداری هم یک ثبت مکمل با عنوان هزینه بن یدهکار، سایر بستانکاران تجاری مطالبات بستانکار ثبت کنید. و بعد از تاییدیه ثبت پرداخت هم را هم یزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :