فهرست مطالب

3ed840be02094c25aaedc27261bb444c

به نام خدا و سلام به شما کاربران گرامی ، در این بخش کاربرد مدرک تحصیلی در بازار کار را برای شما توضیح می دهم . شما برای فعالیت در بازار کار دو شرط کلی را بیشتر ندارید :

– یا می خواهید استخدام شوید در بخش خصوصی و یا دولتی
– یا می خواهید خودتان یک واحد مستقل باشید

برای هر دو مورد ، باید دارای گواهینامه فراغت از تحصیل باشید که نوع آن در این دو طبقه بندی قرار می گیرد . یکی از مهمترین امتیازات داشتن مدرک از دانشگاه های معتبردرخشیدن آن در رزومه شماست . و اهمیت کمتر آن در برخی از شرکت های خصوصی است . به این معنی که اجرای شما به همراه داشتن اطلاعات به روز ، خیلی می تواند بیشتر از نوع مدرک و محل اخذ آن کاربرد داشته باشد . صحبت ما بیشتر پیرامون این جمله است .

[box type=”success” align=”aligncenter” ]نحوه اجرای دقیق و کاربردی به همراه اطلاعات موثر باعث گم شدن نوع مدرک و نوع دانشگاه خواهد شد و در بعضی مواقع باعث خودنمایی مدرک تحصیلی می شود. بله ، شما با ارائه سطح حرفه ای کار حسابداری می توانید به خوبی اثبات کنید که با داشتن فلان مدرک از فلان دانشگاه در فلان شهرستان ، آنقدر قابلیت واستعداد در اجرای صحیح کارها دارید .[/box]

برعکس این موضوع هم اتفاق می افتد ، به این صورت که مدرک تحصیلی پوششی بر روی تمامی تواناییها و استعدادهای فرد قرار می گیرد .که این خیلی خوب نیست و وجهه قشنگی ندارد . متاسفانه حالت بد این مورد ، در اختیار گذاشتن مدرک معتبر دانشگاهی افراد در ازای دریافت هزینه می باشد که هم از نظر قانونی و هم از نظر اجتماعی دارای اشکال است .

فارغ التحصیلان زیادی از دانشگاه های غیر دولتی موفق به اخذ کارشناسی ارشد از دانشگاه های دولتی شده اند و در کار خود هم موفق بوده اند . موفقیت و اعتبار شغلی شما استفاده و بهر برداری از دروسی است که مطالعه کرده اید ، با توجه به کیفیت بالاتر آموزش در دانشگاه های معتبر ، بازهم بستگی به خود شما دارد که چگونه توانسته باشید از آنها بهره برداری کنید .

به هر حال اگر می خواهید در بخش خصوصی فعالیت کنید و یا یک واحد مستقل تشکیل دهید ، مطالعات دروس دانشگاهی را منوط به اخذ مدرک از دانشگاه نکنید و سعی کنید بیشترین استخراج را از این حوزه کنید .

در پایان امیدوارم بتوانید از مدرک تحصیلی خودتان در پیشبرد اهداف بلندتان بهره ببرید و به بهترین شکل ممکن در شغل خودتان پیاده سازی کنید .

پیروز و سربلند باشید .
میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. باسلام وخسته نباشیدحدمت استادعزیز جناب حاجی محمدی متاسفانه اصلا مدرک تحصیلی مهم نیست چه به رسه به اینکه ازکدوم دانشگاه اخذشده باشه فقط تجربه کاری درخال حاضرمهمه بنظرم تحصیلات دانشگاهی هیچ مزیتی نداره برای استخدام شدن به عینه درم تجربه میکنم باتشکر

    1. سلام سرکار خانم شفیعی

      هر کدام جایگاه خودشان را دارند
      تجربه بی علم و علم بی تجربه کفایت نمی کند
      موفق و پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :