فهرست مطالب

136712_472

به نام پروردگار یکتا و عرض سلام دارم خدمت تمامی کاربران عزیز ، امیدوارم حال و احوال همه شما خوب و خوش باشد و در هر مرحله ای از پیشرفت شغلی و تحصیلی هستید ، موفق باشید. امروز یکی از نکات موثر در شغل حسابداری را خدمتتان توضیح می دهم و امیدوارم بتواند کمک خوبی برای شما باشد. یکی از مواردی که به نظر من مانع پیشرفت علاقمندان دنیای حسابداری می شود و کم کم اعتماد به نفس آنها را کمتر می کند ، ترس است . ترسی که از احتیاط منجر می شود و طوماری از احتمالات را در ذهن فرد بوجود می آورد . شاید نظر خیلی از کارشناسان ، همین موضوع باشد ، یعنی احتیاط و مراقبت در حسابداری ، ولی این دلیلی بر بوجود آمدن ترس نمی باشد. من متاسفانه حسابداران زیادی را دیده ام که با داشتن اطلاعات خیلی خوب و حتی تجربه کاری ، تمام کننده خوبی نیستند و همیشه متکی به یک فرد کنترل کننده به نام مدیر مالی و یا سرپرست مالی می مانند .

این مرحله یعنی زیر نظر یک مدیر و سرپرست کار کردن ، یکی از آیتم های کنترلی در حسابداری است ولی دلیل نمی شود که همه کارها و یادگیری ها و کسب تجربیات منجر به بودن و کنترل سرپرست باشد، بلکه فردی که زیر نظر یک مدیر مالی انجام وظیفه می کند باید از اطلاعات و تجربیات آن مدیر بخوبی استفاده کند و بتواند به نحو احسن در روند شغلی خود پیاده سازی کند.

تا اشتباه نکنید ، موفق نمی شوید !

اگر بخواهیم یک مثال ساده بزنم ، حکایت رانندگی کردن است . در رانندگی می گویند اگر تصادف نکنید راننده نمی شوید  اما چه تصادفی ؟ آیا منظور تصادف منجر به فوت و یا دیگر سانحه خطرناک است ؟ نه اصلاً اینطور نیست ، منظور رانندگی  ناشی از تصادف هایی با خسارت مالی و بیمه ای است و علت همان بدست آوردن جسارت در رانندگی است . در رشته حسابداری هم همین موضوع مصداق پیدا می کند . یک حسابدار اگر اشتباه نکند و بصورت جدی در اجرای عملی امور مرتبط مالی محک نخورد ، ممکن است دچار ترس و کسر اعتماد به نفس شود. ولی نکته همیجاست ! چه اشتباهی ؟ اشتباهی که از بی تجربگی منجر به رد دفاتر قانونی گردد ! و یا جرائم مالیاتی را به دنبال داشته باشد ! منظور از اشتباه ، اشتباهی است که باعث خسارت زدن به کارفرما و یا پایین آوردن اعتبار فردی نمی باشد ، بلکه  اشتباهاتی است که یک حسابدار می تواند در دوره کارآموزی تجربه کند.

با مشاوره ، می توانید اشتباهات را به افتخارات تبدیل کنید!

خیلی از دوستان حسابدار ، در متن اجرایی پروژه ها و کارهای مالی قرار دارند و سعی می کنند خودشان به تنهایی از پس از مسائل و مشکلات برآیند ، به این ترتیب اگر هم شک و شبه ای در اجرای فعالیتهای مالی ، علی الخصوص تکالیف و مقررات مالیاتی دارند ، سعی می کنند با یک حسابدار با تجربه و یا کارشناس مالی مشورت کنند تا در ادامه کاری که منجر به بوجود آمدن اشتباه غیر قابل بخشش باشد ، نشود .

امیدوارم همه دوستان حسابدار ، بدون داشتن ترس و واهمه و با در نظر گرفتن احتیاط ، به خوبی روند پیشرفت خود را ادامه دهند .

موفق و پیروزی یکایک شما دوستان را آرزومندم .

میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

3 پاسخ

  1. با سلام و خسته نباشید
    حدود یک سال در شرکتی به عنوان کمک حسابدار مشغول به کار هستم اما چون شخصی که قسمت مالی را اداره می کند به ثبت های حسابداری اشنا نیست نمی توانم از ایشان کمک بخوام متاسفانه تجربه کافی هم ندارم و در جاهای دیگر که مشغول به کار بودم هم کسی که تجربه خوبی در حسابداری داشته باشه نیافتم . نمی دونم چه جوری مشکلمو حل کنم . از اینکه نمی تونم خودمو یک حسابدار نشون بدم خیلی ناراحتم . لطفا راهنماییم کنید.

    1. سلام دوست عزیز

      یکی از مهترین تاثیرات دوره کارآموزی خوب ٰ اجرای اصولی کار عملی به همراه برطرف کردن اشکالات آن است . پیشنهاد من اینه که شده با پرداخت هزینه و یادگیری خصوصی ،اجرای استاندارد حسابداری را به همراه اجرای قوانین مالیاتی یاد بگیرید ، اگر هم موسسه ای اسمی و بدون ارائه مدرک است و کار را به شما میاموزد لحظه ای درنگ نکنید. به عنوان برنامه روزانه یک دفتر اشکال تهیه کنید و سعی کنید حتماً هفته ای 10 سوال از کار خود بنویسید و برای گرفتن پاسخ صحیح آنها بکوشید . مثلا‍ چگونه میتونم برای سند افتتاحیه اصلاحی بزنم؟

      امیدوارم موفق شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :