فهرست مطالب

آموزش کامل حسابداری

برخلاف تصور برخی افراد آموزش کامل حسابداری با یادگیری فنون حساب سازی نهایی نخواهد شد. به اعتقاد این افراد اگر شما ندانید چگونه حساب سازی انجام می شود یعنی بطور ناقص آموزش حسابداری را پشت سرگذاشته اید و وقتی توانستید خیال کافرمایان را از بابت حساب سازی راحت کنید به آموزش کامل حسابداری دست پیدا کرده اید .من همیشه به حسابداران نوپا تاکید میکنم خودتان را بروزکنید! این بروزرسانی می تواند از دوره کارآموزی آغاز و تا گرایشهای متنوع شغلی ادامه پیدا کند .آموزش کامل حسابداری به این معنی است که شما در ساده ترین گرایش های حسابداری بهترین حرکات و تکنیکها را به رخ بکشید. به عنوان مثال برای سروسامان دادن به وضعیت نامنظم یک شرکت صنعتی باید چندین جدول را در اکسل با کمترین هزینه طراحی کنید تا کارها به خوبی مسیر خود را پیدا کند. متاسفانه برخی از حسابداران با تجویز نرم افزارهای گرانقیمت سعی میکنند منظم سازی را پیش ببرند که این بدنیست ولی نه ابتدا به ساکن و در شروع حرکت!

خلاقیت در حسابداری جایگزین حساب سازی 

برای موفقیت های شغلی ، خلاقیت است . یعنی یک حسابدار ، می تواند در کنار مسئولیتهای تخصصی ومالی ، حرکتهای ارزشی دیگری را چاشنی کار خود کند و در کنار این حرکتها ، امتیازات و اعتبارات بیشتری را بدست آورد . بازهم اشاره به ارائه یک سری آیین نامه ها و دستورالعمل های داخلی کردیم که حسابداران عزیز می توانند ، هنر خود را برای مدیران و یا هیات مدیره ، به نحو بهتری به نمایش بگذارند . یکی از دلخوریهای حسابداران در محیط کار ، نحوه امتیاز دادن به ارزش کار وتخصص آنهاست . یعنی در برخی از موارد ، با توجه به بکارگیری و اجرای تکنیکهایی حسا بداری استاندارد  توسط یک حسابدار ، آن طوری که باید و شاید مورد استقبال مدیران قرار نگرفته و نتیجه کار مهمتر از نحوه اجرای آن باشد . البته برخی از حسابداران هم با سیاست های کاری مناسب و شیوایی گفتار ، بصورت حرفه ای و ارائه گزارش های شفاف و متناوب ، ارزشهای کار خود را به بهترین شکل ممکن ، به رویت مدیران می رسانند . زیاد از بحث فاصله نگیریم ، پس گاهی اوقات ارائه یک راهکار در قالب یک آیین نامه و یا طراحی یک قرارداد ، می تواند به یک وزنه اعتباری برای حسابداران تبدیل شود .

 

آموزش کامل حسابداری

اگر بخواهم حسابداری را شغل دیگری مقایسه کنم ، شغل نقشه برداری را در نظر بگیرید. . شما برای تایید یک سند 6 دانگ ، نیاز به ارائه نقشه مورد تایید سازمان اسناد و املاک کشور دارید که پس از تهیه نقشه و تطبیق با حوزه شهرداری ، باید مشخصات آن را وارد سامانه الکترونیکی کنید . یک مهندس نقشه برداری ، به عنوان مجری و مشاور ، این کار را در ازای گرفتن مبلغی ، اجرا می کند . برای تکمیل این فرآیند شما نیاز به یک سری فرم ها و ماده های قانونی دارید که به همراه تایید نقشه باید ارسال شود . حال فرض کنید آقای مهندس در کنار طراحی و ثبت نقشه ، تمامی این فرم ها را به همراه ضمائم و بخشنامه های مهم در اجرای این فرآیند ، بکار برده و خیلی راحت به شما ارائه کند. خودتان تفاوت کار را حدس بزنید ….. یا  مثال ساده تر رستورانی را در نظر بگیرید که در کنار ارائه غذای خوشمزه ، یک سری دور چین ها و مخلفاتی که به سردی و گرمی طبع غذا کمک می کند در اختیار مشتریانش قرار می دهد .

آموزش کامل حسابداری

در حسابداری هم دقیقاً این نکته قابل لمس است . و تفاوت آن شاید  بجای جذب مشتری ، جذب اعتبار و امتیاز باشد. فردی که به عنوان سکان دار امور مالی یک مجموعه فعالیت می کند با ارائه یک دستورالعمل نحوه تسویه حساب طبق مفاد قانونی ، یا  آیین نامه در یافت تنخواه طبق  جریان نقدینگی شرکت ، همچنین پیش فرض های تنظیم قراردادهای خرید و پیمانکاری ، می تواند به یک حسابدار و مدیرمالی تعیین کننده تبدیل شود .

بعد از این مقدمه چینی ها رسیدیم به بحث اصلی ، عنوانی که انتخاب شد خیلی واضح این نکته کلیدی را تذکر می دهد : فرم سازی را با حسابسازی اشتباه نگیرید ، فکر کنم خودتان بهتر می توانید این جمله را تحلیل و نتیجه گیری کنید. حسابداری که توانایی طراحی فرم ها و نامه های شغلی ، طراحی قراردادهای استاندارد مرتبط با کار را دارد با حسابداری که توانایی حسابسازی در بالابردن هزینه ها ،  پایین آوردن درآمدها ،  انعکاس  سود و زیان  گمراه کننده و کاهش غیر قانونی مالیات را دارد ، خیلی متفاوت است . توانایی اول ، ابتکار و خلاقیت محسوب شده و توانایی دوم حسابسازی و خطر آفرینی محسوب می شود . البته در برخی موارد می تواند کاربرد و طراحی یک سری فرم ها و نوشتن نامه ها ، در موارد غیر واقعی خطر آفرین شود ، این بستگی به کاربر آن دارد که چگونه و در چه راهی این اطلاعات با ارزش را خرج  کند .

در پایان آرزومندم با تمرکز و زمان گذاشتن برای بروزرسانی و ایجاد حرکات خوب تکنیکی در بازارکار بتوانید خوش بدرخشید و هر روز نتایج خوب را رقم بزنید انشالله

موفق و سربلند باشید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :