فهرست مطالب

در حسابداری، کوچکترین کارها به بزرگترین آموزش ها تبدیل می شود

صبر، به اندازه کافی راه را به سمت موفقیت کوتاه تر می کند

به نام خدا و سلام

واقعا در هر رشته ای هیچ کارشناسی نمی تواند بطور دقیق پیش بینی کند که شما کاملا موفق می شوید یا نه . ممکن است یک سری از راهکارها را به شما پیشنهاد کند ولی باز هم تضمین صد در صد وجود ندارد . چون فقط و فقط خودتان تعیین کننده سرنوشت خود هستید و هیچ متخصصی از انگیزه و میزان علاقه درونی شما اطلاع ندارد. موفقیت در حسابداری هم از دیگر رشته ها مسنتثنی نیست و لازمه حرفه ای شدن در آن یک شروع خوب و با انگیزه است .

من پیشنهاد می کنم اگر می خواهید تحقیقات بیشتری در موفقیت استراتژیک داشته باشید ، حتماً مطالب مرتبط را در انتهای این پست مطالعه کنید ، نه از این جهت که حتماً این مطالب به شما کمک می کند ، مهم از آن جهت که می تواند در ایجاد انگیزه و بازگشایی بیشتر تفکرات شما ، مثمر ثمر باشد. در یکی از این پستها اگر دقت کنید من در مورد ایده داشتن در حسابداری توضیحاتی دادم و خلاصه اینکه یک حسابدار اگر واقعاً می خواهد یک شگفتی برای خود به ارمغان بیاورد باید فکر جدید داشته باشد. منظور از فکر جدید بوجود آوردن اختراع و کار جدید نیست ، منظور حرکتهای جدید متناسب با محل فعالیت است . حرکتهای جدید در یک محیط برای شما چوب دو سر سود است . به این صورت که فکر شما ر ا از انقباض به انبساط تبدیل می کند و دید باز را به همراه دارد . در طرف دیگر افرادی که در کنار شما و حتی مقابل  قرار گرفته اند متوجه حرکتهای متفاوت شما خواهند شد و به قول گفتنی یک حساب دیگری  باز می کنند.

در یکی از دوره  های کارآموزی عیناً متوجه این تفاوت شدم . دختر خانمی به عنوان کارآموز جذب شرکت شده بود و وظیفه روکش کردن اسناد و بایگانی کردن را به او سپرده بودند . با توجه هوش و استعدادی که داشت و حتی رتبه دار بودن در بین فارغ التحصیلان ، با کمال ذوق و اشتیاق این کار را پذیرفت . اولین نکته در اینجا ایجاد علاقه است که با توجه به هدف پیش روی این کارآموز ، بخوبی به اجرا درآمد یعنی علاقه ای که برای بایگانی کردن نشان می داد، اگر شما می دید فکر می کردید آمده که بهترین متصدی بایگانی کشور شود. حضور به موقع ، روپوش کار ، کم حرفی ، نظم از مهمترین ویژگی های این کارآموز بود.

مدتی بعد که برای تدریس یکی از مباحث حسابداری به این واحد مراجعه کردم بلافاصله متوجه تغییراتی شدم که به نظرم خیلی عالی آمد . بالای یکی از اتاق ها نوشته شده بود پرینت و بایگانی . کمدهای چوبی و فلزی هم در شرکت جمع آوری شده و سالن با پارتیشن بین دیگر کارآموزان و مسئولان تفکیک شده بود. برام خیلی جالب بود، وقتی دلیل یکباره تغییرات را از مدیر شرکت جویا شدم ، متوجه شدم همین خانم کارآموز بعد از گذشت چند روز پیشنهاداتی ارائه داده بود که مورد استقبال دست اندر کارآن قرار گرفته بود. پیشنهادات را شما هم بدانید بد نیست :

  • اختصاص اتاق غذاخوری و استراحت کارکنان که فقط ظهرها پر میشد به اتاقی که تمامی پرینت ها به یک سیستم شبکه میشد و کار روکش اسناد در آنجا انجام میشد.
  • بجای آن پیشنهاد خوردن ناهار کارکنان در سر میزخود و کاهش ساعت استراحت از زمان حضور آنان در شرکت .
  • جمع آوری کمدهای چوبی و فلزی کهنه در ازای قرار دادن بایگانی ریلی در اتاق اختصاصی ( خرید کمد ریلی کاملاً اقساطی اجرا شد )
  • یک رنگ کردن زونکن های بایگانی شرکتها و جداسازی اسنادشرکت از اسناد حسابداری به تفکیک هر شرکت یا شخص
  • ورود کلیه پرسنل فقط با اجازه مدیریت به داخل شرکت انجام می شود.

همانطور که ملاحظه کردید این خانم که یک کارآموز مبتدی در بخش بایگانی بود ، چه گردو خاکی به راه انداخت و خیلی سریع تفکرات متفاوت خود را به رخ کارکنان و مسئولین این واحد کشید.

با این مثال باید جان مطلب را گرفته باشید. برای اینکه درآمد متفاوتی در حسابداری داشته باشید باید حرکتهای متفاوتی ارائه کنید و از فرصت هایی که در اختیار دارید به خوبی  استفاده کنید. حال فرض کنید شما با ارائه ایده های تخصصی در کارتان ، قادرخواهید بود رقیبان و حتی هم ردیفان خود را متحیر کنید. این حرکتها باید اصولی و حساب شده باشد تا بتواند شما را به سمت موفقیت مستحکم هدایت کند .

مطالب مرتبط جهت آشنایی بیشتر شما دوست عزیز :

هرگونه کپی برداری از مطالب این سایت بدون ذکر نام منبع ( persianhesab.com) غیر قانونی بوده و پیگرد قانونی به دنبال دارد ! 

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

14 پاسخ

  1. با سلام واحترام خدمت جناب حاج محمدی عزیز و تشکر از زحمات و تلاش های خوب شما
    من هم مثل بعضی از دوستان وارد سایت که میشم کلمه ی عبور و رمز رو میخواد با اینکه ثبت نام رو قبلا داشتم ممنون میشم در خصوص حسابداری صنعتی هم راهنمایی بفرمایید چند سالی هست که انبار و حسابداری صنعتی رو کار کردم منتهی طبق فرمایشات عزیزتون خیلی تشنه ی تجربیات بیشتر در این زمینه هستم انشاالله خدا به شما سلامتی و صحت و طول عمر عنایت کنه ببخشید از اینکه وقت عزیزت رو گرفتم

    1. سلام می کنم خدمت شما دوست عزیز
      من می خوام به نمایندگی از طرف آقای حاجی محمدی کمی راهنمایی کنم. در مرحله اول بگید در سیستم انبارداری چه مواردی را کارکردید؟مثلاً با کاردکس کالا و رسید ورودی و حواله های خروجی چقدر آشنایی دارید؟ در مورد موجودی کالا و مواداولیه و همچنین در مورد جدول کالای ساخته شده و مواداولیه چقدر اطلاعات دارید؟ روش محاسبه بهای تمام شده کالای ساخته شده و کالای فروش رفته کار کرده اید؟ روش محاسبه بهای تمام شده کالای در جریان ساخت؟ در مورد معادل آحاد چی می دونید؟انواع هزینه یابی کار کردید؟ روش بدست آوردن انحراف معیار؟ بودجه بندی؟شناخت هزینه های ثابت و متغیر؟ شناخت محصولات اصلی و فرعی؟ این موارد تقریباً مباحث اصلی حسابداری صنعتی هستش که یک حسابدار حرفه ای باید بدونه و کارکرده باشه، در ضمن به زودی محصول جدید و کاملاً کاربردی در مورد حسابداری صنعتی آماده و در فروشگاه سایت قرار میگیرد.
      امیدوارم که تونسته باشم راهنمایی کافی کرده باشم…

  2. درود بر شما
    طی این 9 ، 8 سالی که در قسمت مالی شرکتها کار کردم همیشه یه موضوع آزارم میداد
    چرا در ایران با توجه به اهمیت و جایگاه حسابداری ، مدیران ارشد ارزشی برای واحد مالی قائل نیستن ؟
    چرا همیشه همه ی پاداشها برای بخش فروش و بازرگانی در نظر گرفته میشود ؟
    چرا همه ی سفرهای تفریحی کاری ! برای همین بخش هاست با وجود مسائلی که من و شما و حتی خود مدیریت از آن آگاه هستن ؟
    همش به تفکر خود ما برمیگرده
    حاضریم برای پیشرفت هر کاری بکنیم حتی خوردن غذا روی میز
    چرا نباید داخل اتاق مخصوص غذا بخوریم و 10 تا 15 دقیقه از لحاظ ذهنی به آرامش برسیم ؟
    ما برای خودمان احترام قائل نیستیم
    برای اینکه مدیریت خوشش بیاد حاضریم روی میز کار غذا بخوریم
    در ایران با حسابدار مثل حیوانات رفتار میشه
    سر میز غذا میخوریم و اگه این وسط مدیریت کاری داشته باشه باید بلند شیم و خدمت برسیم با وجودی که وسط ناهار هستیم
    ارباب رجوع که بیاد سایر بخشها ناهار هستن اما حسابدار باید مشغول کار باشه
    جالبه از بی احترامی اون خانوم به خودش و سایرین دفاع کردید
    شما هم عقیده داری نباید مثل آدم رو میز بشینیم و غذا بخوریم بخاطر صرفه جویی در وقت !
    اون خانوم باهوش نیست و نبوده ، فقط سیاستمدار و موذی بوده
    همین
    کاش دوباره سری بزنید و ببینید چطور خون بقیه ی پرسنل رو تو شیشه کرده
    ندیدمش اما قطعا در نقش چشم و گوش مدیر کاملا رابطه ی حسنه ای با مدیریت داره
    جالب اینجاست حتی با کارهای مورد تایید جنابعالی ، باز هم مدیران تره ای برای واحد مالی خورد نمیکنند
    شاید مدیران هم ذات بدبخت و بی وجود حسابداران رو فهمیدند
    که برای رضایت مدیریت هرکاری میکنند و هر توسری میخورند و هر حقارتی را تحمل میکنن
    راستی من خودم هم حسابدارم …

    1. سلام
      تمامی این موارد به عملکرد رفتار ها برمی گرده
      عدم مذاکره قوی و صحبت درباره کوچکتریتن مسائل ممکن است به بزرگترین مشکلات تبدیل شود . البته اینکه چگونه رفتار کنید خیلی مهم است . انشالله شاهد این تصاویر هرگز نباشیم .
      موفق باشید.

    2. سلام
      تمامی این موارد به عملکرد رفتار ها برمی گرده
      عدم مذاکره قوی و صحبت درباره کوچکترین مسائل ممکن است به بزرگترین مشکلات تبدیل شود . البته اینکه چگونه رفتار کنید خیلی مهم است . انشالله شاهد این تصاویر هرگز نباشیم .
      موفق باشید.

    3. بله فرجاد جان
      حرفت کاملا منطقیه
      معمولا تو هر سیستمی آدم های خودشیرین و خودعزیز پیدا میشن ،
      که اصطلاحاً بنده ی بنده هستن

      با وجود اینکه این آدم ها از دید پرسنل ، خیلی منفور هستن ولی از دید مدیر عامل و رده های بالا ، خیلی هم محبوب اند

  3. سلام من میخوام بسته شاه کلید را تهیه کنم اما قبلش میخوتم بدونم که اموزش نرم افزار گزارشات فصلی با اموزش حضوری فرق میکنه
    در ضمن رمز کاربری باسه نیومده هنوز

    1. سلام کاربر گرامی

      بله، آموزشی که در داخل شاه کلید قرار دارد مختص نرم افزار ارائه گزارشات فصلی است . مباحث و تکنیکهای ماده 169 به همراه توضیحات بیشتر در کارگاه حضوری ارائه می شود. که در لینک زیر میتونید مشاهده کنید :
      https://www.persianhesab.com/%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%AD%D8%B6%D9%88%D8%B1%DB%8C-%D9%88-%D9%BE%DB%8C%D8%B4%D8%B1%D9%81%D8%AA%D9%87-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%D8%A7%D8%AA/

      رمز عبور برای شما ایمیل خواهد شد.

  4. با سلام . بنده هم مشكل جناب حميد را دارم و از كاربران قديمي سايت پرشين حساب مي باشم . اگر ممكن هست قبول زحمت فرموده مشكل را مرتفع فرماييد .
    با احترام

  5. با سلام باتشکر ازمطالبی که به ایمیل من می فرستید می خواستم بدونم چرا امکان دسترسی به بعضی مطالب نیست وعنوان شده که من عضو سایت نیستم چطور می تونم عضو سایت بشم

  6. سلام خدا قوت
    اول یه تشکر کنم با بت سبک شیک تدریس تون . حسابداری پیمانکاری رو تا حدی زیادی یاد گرفتم البته هنوز توو نحوه ی تهیه ی صورت وضعیت مشکل دارم در واقع تا حالا ندیدم اگه به مطالب حسابداری پیمانکاری اضافه بشه خیلی خوب می شه .
    دوم که سایت این مجموعه بسیار سنگین هست . روان نیست گیرش زیاده علتش ونمی دونم اما اگه اینم برطرف بشه که دیگه عالیه. راجع به حسابدرای صنعتی – هزینه یابی مرحله ای اگر بتونین راهنمائیم کنید ممنون می شم سی دی آموزشی نداره؟؟؟

    1. سلام هادی حیدری عزیز

      خوشحالم که تونستم تا حدی رضایت شما را فراهم کنم. بله من هم با شما موافقم ایده خیلی خوبی در مباحث پیمانکاری میتونه باشه که حسابداران با نحوه مترو برآورد هم آشناتربشن . مشکلی سایت نداره ، ممکن نوسانات سرعت اینترنت تاثیر گذار باشه . از پیشنهادات ارزشمندتون سپاسگذارم ، حتما بررسی و برنامه ریزی میشه .
      موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :