فهرست مطالب

سلام و خسته نباشید خدمت همه کاربران عزیز سایت پرشین حساب…

هدف ما از این پست تحلیل نرم افزار سپیدار سیستم میباشد، اما برای اینکه بتوانید مطالب این پست را بهتر متوجه شوید، احتیاج است که مطالب لینک “نکاتی کلیدی در خصوص تشخیص یک نرم افزار مناسب” را مطالعه کرده باشید.از شما خواهشمندیم اگر هنوز آن را مطالعه نکرده اید، به این پست مراجعه و آن را مطالعه فرمایید.

نکاتی کلیدی در خصوص تشخیص یک نرم افزار مناسب

نمیدانم نام نرم افزار حسابداری سپیدار سیستم را تا به حال شنیده اید یا خیر؟اما کمتر حسابداری است که پس از کار با آن شکایت یا گله ای داشته باشد.ما میخواهیم نکات ریز مختص به این نرم افزار را برای شما بشکافیم تا بهتر متوجه منظورمان شوید.در پست های قبل این نکات را در خصوص یک نرم افزار ایده آل ذکر کردیم،حالا میخواهیم برای نرم افزار سپیدار سیستم آنها را تحلیل کنیم.

1- کسانی که با نرم افزار های حسابداری زیادی کار کرده باشند سپیدار را به عنوان یک نرم افزار مورد اعتماد و راحت توصیف میکنند.کاربری راحت و ساده یکی از بهترین ویژگی های این نرم افزار است.محیط گرافیکی تحت وب و دکمه های کاربری طراحی شده در این نرم افزار به بهترین شکل تعبیه شده است و نرم افزار سپیدار از این لحاظ نمره بالایی اخذ میکند.اکثر نرم افزار های موجود در بازار محیط گرافیکی زیبایی نداشته و کاربران آنها از این موضوع گله هستند.

12-contract1

2- قیمت نیز یکی از مهمترین عوامل انتخاب نرم افزار بود.متاسفانه سپیدار از این لحاظ دارای نقاط ضعفی می باشد.بسیاری از شرکتهایی که تصمیم به خرید نرم افزار حسابداری دارند به دلیل قیمت بسته های این پکیج از خرید آن منصرف می شوند.به طراحان این نرم افزار پیش نهاد میدهیم در خصوص قیمت پکیج های خود کمی بیشتر تحقیق کنند.

3- همانطور که قبلا بیان شد همه موسسات تجاری در یک زمینه فعالیت نمیکنند.تولیدی، بازرگانی، پیمانکاری و … از جمله موارد آن بودند. سپیدار سیستم برای واحد های تولیدی مناسب نمی باشد، چرا که بسته محاسبه بهای تمام شده در آن تعبیه نشده است.همچنین بسته نرم افزار دارایی ثابت نیز برای آن وجود ندارد که این نیز جزو بزرگترین معایب این سیستم می باشد.اما بسته های حقوق و دستمزد، حسابداری پیمانکاری، انبار و فروش آن بسیار قدرتمند بوده و ضعف های پیشین را پوشش داده است.

sepidar

4- یکی دیگر از مهمترین ویژگی های یک نرم افزار خوب قابلیت تطبیق با گزارشات دارایی و بیمه بود.خوشبختانه نرم افزار سپیدار یکی از بهترین نرم های موجود در بازار است که از این بابت توانسته تمام نیازهای کاربران خود را پاسخ گو باشد.امکان تهیه گزارش مالیات بر ارزش افزوده،گزارشات فصلی،لسیت حقوق برای دارایی،لیست حقوق برای بیمه و … از جمله این ویژگی هاست.

5- بیشتر کاربران نرم افزار های حسابداری پشتیبانی آن را مهمترین ویژگی آن میدانند.خوشبختانه سیستم سپیدار از این بابت توانسته از خیلی از رقبای دیگر خود پیشی بگیرد.این موضوع، خود یک نقطه قوت بسیار خوب به حساب می آید.

6- بیشتر استفاده حسابداران از مجموعه نرم افزار های آفیس، اکسل و اکسس می باشد.سپیدار جزو معدود نرم افزار هایی است که توانسته اکسپرت و اینترپت به اکسل را به شکل نسبتا مطلوب(نه کاملا مطلوب) در بسته های خود جا سازی کند. البته نا گفته نماند که هیچیک از نرم افزار های موجود در بازار هنوز نتوانسته از این بایت نمره کامل را به خود اختصاص دهد.

tla3-500x500

نتیجه گیری:
با توجه به مطالب گفته شده می توان تصمیم گرفت که در مجموع نرم افزار حسابداری سپیدار از مطلوبیت قابل قبولی برخوردار است و نقاط ضعف آن از جمله نبود سیستم بهای تمام شده و دارایی ثابت، عدم کارایی عالی در سیستم فروش و مشتریان ، قیمت نسبتا بالا و موارد جسته و گریخته دیگر،نمی تواند سرپوشی بر نقاط قوت آن باشد و این نرم افزار مناسب برای کسب و کارهای کوچک (نه تولیدی و بزرگ ) می باشد.
نقاط قــــــــــــــــــــــــوت                                                            نقاط ضـــــــــــــــــــــعف
1- کاربری راحت و ساده                                                             1- قیمت نسبتا بالا
2-امکانات جانبی بسیار کاربردی از جمله  گزارشات دارایی              2- عدم تنوع کامل بسته های حسابداری
3- پشتیبانی قوی و دائم
4- قابلیت ورودی و خروجی اطلاعات از طریق اکسل

SS-Home-Sepidar

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد میکنیم به پایگاه اینترنتی نرم افزار سپیدار سیستم نیز مراجه نمایید.

پست های مرتبط:

پایگاه اینترنتی سپیدار سیستم

امیدوارم مطالب این پست مفید باشد.

سهیل سرلک

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

8 پاسخ

  1. سلام.وقت بخیر
    من برای یک شرکت پیمانکاری که بیشتر قراردادهای آن ساختمانی میباشد پیگیر یک نرم افزار مناسب هستم.بنظر شما سپیدار پاسخگوی نیاز ما هست؟

    1. سلام خانم اصغری

      در کل سپیدار از مجموعه نرم افزارهای کاربردی در بیشتر گرایشهای حسابداری منظور می شود. البته باید سیستم تفکیک پروژه ها را هم مدنظر قرار دهید.

      1. تشکر آقای محمدی
        بنظر شما برای کارفرمایی که بهای تمام شده پروژه و سودوزیان به روز هرپروژه و قیمت مناسب یک نرم افزار مهم باشد چه نرم افزاری راپیشنهاد میدهید تهیه کنم.رافع7.همکاران سیستم.گریین سیگما.سپیدار.کاوش فردا بهم معرفی ده اماهنوز انتخابی صورت نگرفته.

  2. با سلاممن این هفته قرار هستش این برنامه رو برای شرکت خریداری کنم اما شما گفتید مشتریان و فروش کاملا عالی نیست یکی ار نیاز های من مشتریان و فروش هست چون شرکت بازرگانی هست و همیشه با مشتریها و حساب و صورت حسابشون سرو کار دارم یعنی ار خرید این برنامه صرف نظر کنم ؟

    1. سلام حامد رحیمی عزیز

      منظور از فروش ، مباجث بهای تما شده در شرکتهای تولیدی است ، برای شرکت های بازرگانی و کنترل بدهکاران ، میتونه گزینه قابل قبولی باشه .

  3. با سلام با توجه به اینکه من با این نرم افزار کاملا آشنایی دارم تنها به عدم تنوع کامل بسته های حسابداری به عنوان نقطه ضعف آن میتوان اشاره کرد. البته در مورد بهای تمام شده آن نیز اشکالاتی وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :