فهرست مطالب

به نام او که هر چه هستیم از اوست

عرض سلام دارم خدمت شما خواننده عزیز سایت پرشین حساب،2 کلمه رفتاری خیلی مهم در بازار کار حسابداری را امروز برای شما تشریح می کنم. قطعاً شاغلین حوزه حسابداری خیلی ارتباط نزدیکی با این کلمه ندارند البته ظاهراً دارند ولی نه به شکل حرفه ای بلکه کاملا حالت آماتور. من در این پست تصمیم دارم شما را با 2 اصل یعنی سخت گیری و پرستیژ آشنا کنم. مترادف های خطرناک را در همین ابتدا بشناسید :

(1) سخت گیری = (2) بی رحمی در کار

(3) پرستیژ = (4) کلاس گذاشتن

آن دسته از حسابداران که در پاراگراف بالا عرض کردم بطور آماتور با این دو کلمه کار میکنند بجای 1 و 3 ، از شماره 2 و 4 استفاده میکنند.شاید در هیچ کلاس آموزشی این نکات را آموزش ندهند و یا اصلا مهم نباشد ولی من با چند مثال کاملا عینی به شما ثابت میکنم که چقدر این دو رفتار یعنی سخت گیری و کلاس گذاشتن می تواند نگرش دیگران را سمت شما تغییر دهد.یک مثال ذخیلی ساده : فرض کنید معلم کلاس اول ابتدایی می خواهدیک آموزش قدرتمند را شروع کند.تمامی سعی خود را می کند با سخت گیری، دانش آموزان را مجاب کند که تمرین کنند تا یاد بگیرد شما تصور کنید اگر مدل سخت گیری یکنواخت و عادی باشد دیگر تنوعی برای دانش آموز نداشته و باعث وارد شدن اعتراض از طرف والدین به معلم خواهد شد. حالا فرض کنید همین معلم هر روز جهت یادگیری تمرینات جدید و خلاق ارائه کند انوقت نگرش ها کاملا متفاوت میشود تا جایی که منجر به تشویق معلم می گردد.

در رشته حسابداری معمولا حسابداران سخت گیری را با ضرب المثل مرغ یه پا داره اشتباه میگیرند و جالب تر اینکه دائماً نسبت به این موضوع اعتراض دارند: شما هم همینطورید ؟ اینها قدر من را نمی دانند، این همه خدمت میکنم انگار نه انگار، مثلا سخت گیری خواستیم بکنیم بیل شد خورد تو کمر خودمان و ….

فکرکنم خودتان متوجه شدید چند چیز باهم قاتی شد: قدرندانستن، سخت گیری، کباب شدن ثواب. بله کاملا درست حدس زدید وقتی یک حسابدار رویه را باهم قاتی کند مطمئناً زحمات بی نتیجه می شود و خیلی نباید چشم امید به نتیجه زحمات خود داشته باشد. من همیشه به همه دوستان حسابدار این نکته را گوشزد میکنم پرستیژ خود را حفظ کنید و در کارتان سخت گیر باشید. اجازه بدهید واضح توضیح بدهم منظور از پرستیژ و سخت گیری چیست؟

4 اشتباه بزرگ در رفتار سخت گیری حسابداران 

اشتباه شماره 1) حسابدار تصمیم می گیرد ذات مجموعه را عوض کند

بازهم برمیگردیم به یک حرکت اکروباتیک، من همیشه تغییر ساختار را به این حرکت تشبیه می کنم. شما به عنوان یک حسابدار وارد یک مجموعه شده اید و اصرار پشت اصرار دارید که کارهای غیر قانونی را قانونی کنید. این رفتار سخت گیری نیست لجبازی است چون سیستم به این مدل تعریف شده است اگر واقعاً نیستید نباشید نه اینکه میخواهید باشید ولی دورست هم دارید یک گرد و خاکی راه بیندازید. خیر اینگونه حرکات اعتبار شما را خدشه دار می کند.

اشتباه شماره 2) حسابدار بدون تهیه آیین نامه، کارکنان را تحت فشار قرار می دهد

معمولا حسابدار با مدیریت جلساتی را در ارتباط با کنترل بانک، انبارو حتی میزان مساعده و شرایط ان برگزار می کند و بلافاصله شروع به اجرا میکند. همیشه اگر میخواهید کسی بر علیه شما نشود و در عین حال جایگاه شما حفظ شود ماحصل صورتجلسات را در قالب آیین نامه به کلیه کارکنان اطلاع رسانی کنید تا در همان ابتدا شرایط را بدانند.

اشتباه شماره 3) انعطاف را با رفاقت قاتی می کند

بازهم همیشه عرض میکنم در کار و نوع ارتباطات رفاقتی عمل کنید ولی هیچگاه اجازه ندهید این انعطاف نوع کار شما را زیر سوال ببرد.

اشتباه شماره 4) حسادت را آلوده کار میکند

حسادت در کار باعث نابودی میشود، اگر هم احساس میکنید خوبی های شما از همکارانتان یک سرو گردن بیشتر است سرو صدا راه نیندازید سعی کنید در قالب تیم مطرح کنید آنوقت شما یک کاپیتان در یک تیم خوب خواهید بود.

آموزش حسابداری

3 اشتباه بزرگ در رقتار پرستیژ 

اولین حرکت نادرست ) گوشه گیری

شنیدید میگویند حسابدارها افراد گوشه گیری هستند، این جمله حاکی از رفتاری است که خودشان انتخاب میکنند سعی میکنند با انزوا اثبات کنند یک پله بالاتر از بقیه هستند در صورتی که فقط با نوعی کلاس گذاشتن بدخیم مواجه هستند نه پرستیژ. همیشه سعی کنید رفتار عادی در محیط کار داشته باشید و محدوده شخصیتی خود را حفظ کنید .

دومین حرکت نادرست ) دروغ گفتن بی مورد

متاسفانه این ابزار حبابی هم خیلی باب شده و کاری از ان بر نمی آید چرا چون مستندات و مدارکی ندارد. اگر سوابق و یا مهارت خیلی بالایی ندارید دروغ نگویید بلکه با عمل و خلاقیت نشان دهید. یک حسابدار کارآمد اگر بگوید و بنویسد تسلط کامل بر امور مالیاتی دیگر نباید در یک لایحه نویسی ساده در جا بزند پس اگر مهارت لازم ندارد می تواند توانمندی خاص را مطرح کند مثلا تسلط بر ارائه گزارش فصلی و مالیات بر ارزش افزوده

سومین حرکت نادرست ) نداشتن رزومه

و این هم ویترین کار شماست اگر ندارید و یا کم رنگ است به فکر باشید چند پست کاربردی هم برای کمک به بهبود رزومه در انتهای مطلب برای شما منتشر میکنم حتما مطالعه کنید. اگر همه دانش حسابداری را بیاموزید باید دررتار و کردار خود نیز دقت و تمرین داشته باشید.

لطفا خبر موفقیت باورنکردنی خود را به بنده اطلاع دهید تا انرژی بگیرم و خوشحال شوم. میثم حاجی محمدی

انتشار این پست بدون ذکر نام منبع persianhesab.com غیر قانونی بوده و از نظر شرعی کاملاً حرام می باشد 

ترس از نوشتن آدرس! عامل اصلی سرد شدن رزومه

۱۰ اشتباه در رزومه که شانس استخدام را کم می کند

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام خدمت استاد گرامی و تمامی همراهان پرشین حساب
    بنده به شخصه در اسفند ماه 1394 با این مورد برخورد کردم و به نوعی تمامی اثرات مثبت تلاش یکساله م در سازمان زیر سئوال رفت :
    “حسابدار تصمیم می گیرد ذات مجموعه را عوض کند”
    مجموعه از روی ناآگاهی از قوانین تکالیف را یا انجام نمیدهند یا غیرقانونی انجام میدهند. 2 راه داشتم ، یا باید به روال عادی مجموعه عمل میکردم یا اینکه روال درست پیاده سازی میشد. من راه دوم را انتخاب کردم منتها نتیجه معکوس گرفتم.
    اگر دوستان پرشین حساب تجربه ای در این خصوص دارند ممنون میشوم راهنمایی فرمایند.

    1. سلام جناب نصیر لو
      نکته بسیار مهم در اینجا شناخت دقیق حوزه کاری است شما نباید تمام انرژی خود را در بازاری صرف کنید که خیلی با مدل دوم سازگار است الان بیش از 60 درصد دیگر حوزه ها وارد عارضه یابی امور مالی و مالیاتی خود شده اند که نشان از اجرای روند قانونی دارد
      متاسفانه حسابداران کمتر توجهی به آن دارند و از درآمدهای خوبش محرومند .حسابداری مدارس یکی از این نمونه هاست که اسم ساده ولی محتوی پیچیده ای دارد
      پیروز باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :