فهرست مطالب

startup-gives-merchants-free-tablet-to-use-its-app-40d0719b9c

به نام خدا و با سلام به همه شما کاربران عزیز ،  این روزها اکثر شرکتهاو اشخاص با مسئله و تکلیف مهم مالیاتی به نام اجرای ماده 169 روبرو هستند. البته من با بیشتر بازاری ها و شرکت های کوچکتر که صحبت می کنم ، هنوز با توجه به اجرای این ماده قانونی در همه اصناف و گروه ها بیشتر آنها با نحوه اجرای آن بطور کامل آشنا نمی باشند.

به گفته آنها ارائه گزارشات خرید و فروش بصورت 3 ماهه ، همان اظهارنامه 3 ماهه ارزش افزوده است که ارائه می کنند . شاید اطلاع رسانی سازمان امور مالیاتی برای عموم کافی نباشد. به نظر من حسابداران عزیز می توانند بهتر به نحوه اجرای آن کمک کنند . فعالان امور مالی می توانند با دستیابی به بخشنامه ها و وبسایت سازمان امور مالیاتی کشور وظیفه اجرا و اطلاع رسانی را به خوبی انجام دهند.

گزارشات 3 ماهه خریدو فروش کاملا” الکترونیکی شده و همانطور که در قسمتهای قبلی پرشین ، برای شما توضیح دادم فعلا” در دو مدل قابل اجراست . مدل اول ارسال آنلاین است که برای گروهی که کد کاربری ، از طریق پست به آدرس محل فعالیت آنها ارسال شده است ، قابل اجراست و بقیه از طریق آفلاین نسبت به ارسال اطلاعات اقدام می کنند . این نرم افزار در ابتدا با ورژن 1 در سایت سازمان امور مالیاتی ارائه شد ، بعد از آن ورژن 2 و حالا در سال 1392 با ورژن 3 دانلود می شود.

[box type=”warning” align=”aligncenter” ]نکته مهمی که لازم می دانم به همه دوستان تاکید کنم این است که در ورژن 3 ، ثبت کد ملی یا شناسه ملی جزو فیلدهای اجباری شده و حتما” باید در ثبت خریدها و فروشها قید شود. در غیر اینصورت باید لیست خریداران و فروشندگان در جدول امتناع قرار بگیرد.[/box]

منظور این است که کلیه خریداران و فروشندگانی که شخص حقیقی هستند باید کد ملی و شرکتی ها، شناسه ملی خود را در قسمت مورد نظر این نرم افزار باید وارد کنند ، در غیر اینصورت نمی توانند تاییدیه را دریافت نمایند. پس تمامی افراد باید یکی از این دو کد را به همراه آدرس و دیگر محاسبات جهت ورد داده ها دریافت کرده باشند.

برای عدم اتلاف وقت حسابداران در ثبت اطلاعات بهتر است ابتدا تمامی داده ها را در جداول اکسل تنظیم کرده و بعد از کنترل محاسبات خرید و فروش به تفکیک عوارض و مالیات ، همه آنها را در نرم افزار آنلاین یا آفلاین ثبت نمایند .

به امید توفیق روز افزون همه شما دوستان و عزیزان .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :