فهرست مطالب

شاید این جمله را صد ها بار شنیده باشید :

وضعیت استخدام بحرانی است سعی کنید در یک شرکت استخدام شوید

این جمله ای است که معمولاً با تجربه ها به جوانان جویای کار می زنند و حکم نصیحت و تلاش بیشتر را دارد . اگر بخواهم دقیق تر آن را توضیح بدهم اینطور عنوان می شود که با توجه به محدود شدن شرایط استخدامی در بخش دولتی و خصوصی و از طرف دیگر فارغ التحصیل شدن صد ها نفر در رشته حسابداری ، دیگر بازار کار حسابداری کشش و جوابگوی پذیرش این جمعیت بیکار نبوده و فقط می توانند تعداد انگشت شماری به کار اشتغال داشته باشند.

من خیلی اظهارنظری در مورد وضعیت کار و تشریح آن انجام نمی دهم و فقط در اینجا قصد دارم وارد روند شغلی 2 تیپ متداول در بازار کار حسابداری بشوم . شاید خیلی از دوستانی که هنوز آرزوی استخدام شدن در یک شرکت را دارند با شنیدن این حرفها عقب نشینی کنند و به فکر چاره ای باشند و بالعکس شاید دوستانی که علاقه ای به کارمند شدن ندارند با مطالعه این مقاله از کرده خود پشیمان شوند.

درون مغز یک کارمند حسابداری

شاید برای شما جالب باشه چندین سالی که خودم کارمند بخش دولتی و بعد بخش خصوصی بودم با یک سری رفتارهایی آشنا شدم که در تحقیقات بعدی خیلی به من کمک کرد تا به نتیجه گیری قابل قبول دست پیدا کنم . اولین دوره استخدامی من به روزی میرسد که پذیرفته شده دانشگاه پلیس شدم و با ذوق و شوق مضاعفی پیگیر کارهای ثبت نام شدم و بعد از مدت کوتاهی انصراف خودم را اعلام کردم و با پرداخت خسارت بیرون آمدم . پس از فارغ التحصیل شدن در رشته حسابداری مغز و فکرم این بود که در جایی متناسب با  رشته ام استخدام شوم ولی محیط و میزان حقوق خیلی مهم بود اینکه کجا باشد و با تکرار این حرکت ( انصراف بعد از قبولی )  در بانک ملت ، بانک صادرات ، ایران ایر و چند شرکت خصوصی دیگر ، متوجه شدم که ساختار شخصیتی من با همه علاقه مندی به درد کارمندی نمی خورد و تازه به فکر چاره افتادم .

در حالت کلی افراد در بدو ورود به یک سیستم استخدامی به دو ساختار کلی تقسیم می شوند:

دسته اول : دوستداران کارمندی

دسته دوم : دوستداران بیکار نبودن

دسته اول افراد با استعداد و پرتوانی هستند که تمام دانش و تلاش خود را خرج می کنند تا در مسیری که علاقه دارند استخدام شوند و با تلاش بیشتر به جایگاه مدیریتی دست پیدا کنند . مثال نمونه فارغ التحصیلان حسابداری که در بانکها و شرکت های خصوصی معتبر استخدام می شوند.

دسته دوم : افراد کم حوصله ای هستند و  با عجله ای دارند، استرس را به خود تقدیم می کنند و فقط تلاش شبانه روزی می کنند یک جا استخدام شوند. خیلی فرقی نمی کند کجا و با چه عنوانی ، فقط و فقط استخدام شوند ، حتی به قدری نگرانی ذهنشان را احاطه کرده که حاضرند در یک پله پایین تر هم مشغول به کار شوند مثلا با مدرک لیسانس در جایگاه یک فوق دیپلم قرار بگیرند.

عملکرد این دو دسته مطمئناً متفاوت است، دسته اولی ها با دقت به کارشان میرسند و همانطوریکه توضیح دادم تلاش هم می کنند با بروزرسانی خودشان به جایگاه های بلندتری دست پیدا کنند، به محیطی غیر از محیط کار خود نمی اندیشند و کار خوب اجرا کردن در مغز انان یک روند تعریف شده است .

عملکرد دسته دوم هم که خیلی ها در این مرحله قرار دارند فقط آمدن و رفتن در یاعت تعیین شده است . چون بعد از استخدام ، متوجه بی میلی خود می شوند و دیگر چاره ای جز ادامه دادن ندارند .

در این چند سال اشتغال به کار حسابداری ، به عنوان مشاور هم با چند شرکت بزرگ و کوچک همکاری دارم و طی مصاحبه هایی که با فارغ التحصیلان و افراد با سابقه جهت استخدام داشتم ، به یک سری دیتا در درون ذهن افراد دست پیدا کردم  که جالبه شما هم بیشتر با آنها آشنا شوید :

  • اکثر حسابداران در بدو ورود به یک فضای کاری، چشم به راه یک مدیر مالی و یا یک فرد بالاسری هستند
  • اکثر حسابداران در بدو ورود نگران خرابکاری و عدم توانایی صحیح فرامین از طرف مدیریت در امور مالی هستند
  • اکثر حسابداران نمی دانند چه رتبه ای در بازار کار دارند و چه آموزش هایی را نیاز دارند تا به عنوان کارشناس در بازار کار معرفی شوند.
  • اکثر حسابداران نمی دانند چه دوره ای خوب است و چه دوره ای بد است همه و همه تبلیغات دارند و جذب مشتری

و حسابدارانی که با زحمت فراوان وارد بازار کار می شوند که فقط سیر یکنواختی دارند تازه می رسند به گروه دسته اول که در پارگراف بالا توضیح دادم .

تذکر : یک کارمند حسابداری مانند گروه اول با تمام شایستگیهایش ، باید تمامی دانش و تخصص خود را صرف یک محور و یک شرکت کند و با این تایم کاری دیگر وقتی برای لینک شدن با دیگر بخش ها و افراد بازار کار حسابداری نخواهد داشت !

با این همه شعارهای بیکاری ، فارغ التحصیلی بیش از حد دانشگاه ها، ترس از مسئولیت خطرناک امور حسابداری و مالیاتی ، پایین بودن حقوق کارمندان حسابداری، نیاز به معرفی آشنا جهت اشتغال به کار ، حسابداران عزیزی هستند که واقعاً به جرات می توانم عرض کنم که وقت استراحت کمی دارند و هر  روز تعداد درخواست ها برای جذب پروژه هایشان بیشتر می شود. این حسابداران افراد خلاق، با هوش و با اعتماد به نفسی هستند  که با برنامه ریزی صحیح و شناخت نیاز بازار کار اطلاعات خود را به روز کرده اند و خودشان، استخدام تخصص خود می شوند.

 حسابداران پولساز یک دوره با سبک نوین 

خوشبختانه استقبال خیلی خوبی از بسته کاربردی حسابداران پولساز شد این بسته یک دوره آموزشی است که عملی اجرا میگردد.

حسابداران پولساز در 4 جلسه 4 ساعته برگزار می شود و روند اصلی دوره تقسیم بندی شرکت کنندگان به چند گروه می باشد .در ادامه پس از تدریس راهکارهای واقعی و قانونی به پول رسیدن از نفطه ابتدا تا انتها ، دستورالمعل های اجرایی در اختیار سرپرست هر گروه قرار میگیرد و در طول هفته برنامه توسط تیم ها اجرا شده و در هفته بعدی عیب یابی می شود.

نتیجه گیری : گروهها می بایست در پایان دوره به یک نتیجه گیری واقعی در کسب درآمد برسند.

اگر شنیده اید که کارمندی دست شما را می بندد و خیلی از نظر درآمدی خوب نیست هرگز فکر جداکردن خود از یک مجموعه نباشید! مگر موقعی که برنامه و روش لینک زدن در قلب بازار کار این رشته را بلد باشید. من راههایی که خیلی از افراد باید سالها طی کنند تا به ارتفاعات خوب موفقیت برسند را در قالب دوره آموزشی حسابداران پولساز به شما آموزش می دهم.

تذکر نهایی : و در آخر توجه داشته باشید این دوره اکیداً به افراد کم ظرفیت و علاقمند به دنیای کارمندی پیشنهاد نمی شود! و به علت زمان محدود متاسفانه امکان برگزاری مجدد این کارگاه تا پایان امسال نیست و اگر با بررسی عناوین ، علاقه به حضور در آخرین دوره سال 93 دارید، صندلی خود را هر چه سریعتر رزرو کنید.

لحظات دلنشینی در کنار خانواده براتون آرزومندم – میثم حاجی محمدی

شاید این ویدیو برای شما جالب باشد: دانلود رایگان 6 فیلم ویدئویی آموزشی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

4 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :