فهرست مطالب

مشاغل سخت و زیان آور

به گزارش ایلنا، در بخشنامه صادر شده از سوی مدیرعامل تامین اجتماعی آمده است: ۴درصد میزان مستمری برقراری به نسبت سنوات اشتغال در مشاغل سخت و زیان آور مربوط به ایام قبل از تصویب قانون (۱۴/۷/۸۰) که می‌بایست محاسبه و به صورت یکجا وصول شود، در صورت ارائه تضامین معتبر از سوی کارفرما با فرصت حداکثر ۹ ماهه امکان پذیر خواهد بود.

بر اساس بخشنامه صادر شده توسط مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی، در صورت عدم توانایی کارفرما از پرداخت مبلغ مذکور، واحدهای اجرایی سازمان تضامین کافی را اخذ و اقدامات لازم را برای صدور حکم بازنشستگی و برقراری مستمری انجام می‌دهد.

روابط عمومی تامین اجتماعی در توضیح دلایل این تغییرات اعلام کرده است: عدم پرداخت به موقع ۴درصد مستمری کارهای سخت و زیان آور از سوی برخی کارفرمایان، موجب تأخیر در بازنشستگی بیمه شدگان شاغل در این مشاغل می‌شود، از این رو سازمان تأمین اجتماعی، اصلاحاتی در نحوه دریافت ۴درصد مستمری کارهای سخت و زیان آور انجام داده است.

در این بخشنامه آمده است: این تغییرات با هدف روانسازی امور مربوط به بازنشستگی کارگران شاغل در مشاغل سخت وزیان آور که حائز شرایط بازنشستگی هستند، مساعدت با کارفرمایان و حفظ حقوق بیمه شدگان و صدور به موقع احکام بازنشستگی آنان انجام می‌شود.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :