فهرست مطالب

با عرض سلام و ارادات به همه دوستان و کاربران عزیر و گرامی که همیشه با پیشنهادات و انتقادات بجا مارا در نوشتن این مطالب مورد محبت خودشون قراردادند.

به دلیل مراودات تجاری و توریستی مردم و سرمایه گذاران ایرانی با این کشور همسایه بد نیست شما دوستان شناخت خلاصه ای از قوانین  آن داشته باشید ، کشور امارات متحده عربی از 6 امیرنشین حاشیه جنوبی خلیج فارس تشکیل شده است که با شرایط آب و هوایی نه چندان مناسب ،توانسته است از طریق تمرکز سرمایه و غیره کسب شهرت نماید .اقتصاد امارات بر نفت و گاز استوار است که یک سوم تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد .در کنار نفت ، دولت تلاش دارد تنوع فعالیتهای اقتصادی را فراهم آورد ، برخی زمینه های صنعتی ( پردازش فلزات ، مواد غذایی ، جواهر سازی و تولید اثاث ) و همچنین جهانگردی بیشترین سهم را پس از نفت دارند .شهروندان اماراتی 20% جمعیت این کشور را تشکیل داده و بقیه جمعیت آن خارجی  هستند . قانون شرکت ها در این کشور در سال 1984

تصویب شده و مفادش شامل کلیه شرکت های تاسیس شده در امارات متحده عربی است .این شرکت ها کم و بیش همانند شرکت های قانون تجارت ایران تحت عناوین شرکت تضامنی ، شرکت با مسولیت محدود ، شرکت مختلط سهامی ، شرکت مختلط غیر سهامی ، شرکت سهامی عام و خاص فعالیت دارند.علاوه بر این یک قانون مشارکت در این کشور حاکم است که به تقلید از کشورهای اروپایی بنا شده است .تشکیل آن بدین شکل است که به یک شهروند اماراتی امتیاز انجام پروژه ای را می دهند و یک یا چند شخص دیگر با او شریک شده و تجهیزات و وسایل اجرای پروژه را فراهم می کنند ، این قراردادها به عنوان شخصیت حقوقی به شمار نمی روند .

شرکت های تضامنی و مختلط سهامی و غیر سهامی فقط به شهروندان اماراتی اختصاص داده می شود و خارجیان در این کشور نمی توانند چنین شرکت هایی را ثبت کنند ولی اگر در خارج این کشور تاسیس شده باشند می توانند در این کشور شعبه ای داشته باشند .در سایر شرکت ها مشارکت خارجیان تا سقف 49 درصد مجاز بوده و 51 درصد مخصوص شهروندان است .

dubai_palm_jumeriah_1

درا مارات حرفه و شغلی بوجود آمده به نام عامل یا نماینده ، شرکت های خارجی در صورت افتتاح شعبه می توانند کار خودرا از طریق عامل انجام دهند ، حرفه نمایندگی از حرفه های رسمی است که مخصوص اتباع این کشور است . وظیفه اصلی نماینده وعامل مراجعه به ادارات محلی و کسب مجوز و پروانه های لازم می باشد .اشخاص حقیقی هم می توانند در این کشور کسب و کار مانند حسابرسی طبابت و.. راه اندازی کنند، برای این کار استفاده از عامل و پروانه های مخصوص ضروری است .

  • مناطق آزاد در کشور امارات متحده عربی

مناطق آزاد از لحاظ حقوقی خارج از مقررات داخلی است و تابع قوانین خاص خود است ، مهمترین مناطق آزاد این کشور عبارتند از منطقه آزاد سعدیه در ابوظبی، منطقه آزاد جبل علی در دبی ، منطقه آزاد فرودگاه دبی ، منطقه آزاد فرودگاه بین المللی شارجه و منطقه آزاد فجیره و عجمان . سرمایه گذاری های بسیار بزرگی در این مناطق صورت گرفته است .در این مناطق مزایای ویژه ای برای سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است : امکان مشارکت صد در صدی خارجیان در موسسات و شرکتهای فعال در این مناطق ، معافیت کامل از حقوق گمرکی ، امکان خارج کردن سرمایه ها بطور کامل مقررات کار بسیارآسان برای کارفرمایان و انرژی بسیار ارزان و مهمتر ، معافیت از شرط داشتن عامل یا نماینده و بالاخره معافیت کامل مالیاتی که حائز اهمیت می باشد . در بخشهای آینده مقررات و قوانین مالیاتی این کشور را برای شما توضیح خواهم داد .

آرزوی توفیق روز افزون برای شما همراهان و کاربران محترم

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام من دانشجوی سال اخر وکالت هستم میشه بگید امکانش هست بعد از اخذ مدرک وکالت ایران در امارات {دبی} کار کرد. مرسی

  2. لطفا میشه راهنمایی بفرمایید که چطور میتونم از کشور امارات متحده کد بورسی بگیرم و وارد بورس آن کشور شوم.مرسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :