فهرست مطالب


0.149239001315896792_taknaz_ir

به نام پروردگار بی همتا و سلام به شما کاربران عزیز و ارجمد سایت پرشین حساب ، مطلبی که قصد دارم خدمت شما دوستان عرض کنم ، نوک پیکان موفقیت در شغل حسابداری است . در بخشهای قبلی مطالب زیادی درمورد موفقیت در حسابداری و ایجاد انگیزه و بالابردن اعتماد به نفس نوشته شد . که در انتهای همین بخش می توانید برای یادآوری و مطالعه بیشتر بر روی لینک های آن کلیک کنید. اما همه این توضیحات و کسب موفقیت و حتی علاقمندی بستگی به خود شما دارد. اینکه با چه دیدی قدم درتکمیل فرآیند حرفه ای شدن خود داشته باشید.

باورهایتان را شبکه بندی کنید !

خیلی مهم است که شما به کاری که انجام می دهید باور داشته باشید . اگر اینطور باشد شاید در یک دوره آموزشی نسبتاً ضعیف هم شرکت کرده باشید و دیگران این موضوع را تایید کنند شما شروع به تعریف کردن از دوره آموزشی می کنید. این را گفتم که قبل از هر چیز خودتان بیشتر از دیگران قبول داشته باشید تا بتوانید با تمرکز مسیر حرکتی خود را مشخص کنید. مطلب امروز را با ذکر یک مثال بیشتر خدمت شما توضیح می دهم . همه شما کنکور را تجربه کرده اید و طعم شکست و یا پیروزی آن را به خوبی چشیده اید. منظور من عدم قبولی و یا قبولی نیست ، بلکه رسیدن به رشته مورد علاقه است . در حال حاضر هم دوره های آموزشی زیادی در حال برگزاری است که به صورت حرفه ای ارائه خدمات آموزش را اجرا می کنند و افراد زیادی در این دوره ها شرکت می کنند و آمار خوبی را در کارنامه خود رقم می زنند. به نظر شما تاثیر این دوره ها چقدر در میزان قبولی ها تاثیر گذار است ؟ آیا تا خود فرد به این باور نرسد که می خواهد در رشته مورد علاقه و شهر مورد نظرش قبول شود ؟ می تواند به این جایگاه مهم برسد ؟ من به شما این اطمینان را می دهم که خیر هرگز نمی تواند .

و اما در رشته حسابداری ….

در صنعت حسابداری هم دقیقاً این مثال انعکاس داده می شود ، یعنی خیلی ساده و قابل تصور است که وقتی فردی که وارد این رشته می شود تا به این باور نرسد که می خواهد چه کاره شود و یا به چه سطح موفقیت و حتی درآمدزایی برسد ، بهترین کلاسها و دوره های حرفه ای را پشت سرگذارد ، به جز اتلاف وقت و پرداخت هزینه های زیاد چیز دیگر عایدش نمی شود و مطمئناً تا چندین سال آینده هم جایگاه واقعی و کاری که برایش خوش طعم باشد را پیدا نخواهد کرد. اگر فردی واقعاً علاقه به حسابداری ندارد نمی تواند فقط به صرف شرکت در دوره آموزشی کامل ، بر روی خود تاثیر گذار باشد ، پس بهتر است دنبال علاقمندی خود برود . چند روز قبل یکی از کاربران دیدگاهی برای ما ارسال کرد که به دلیل اهمیت موضوع دیدگاه ایشان را بدون تغییری برای شما منتشر می کنم و در ادامه توضیحات بیشتری برای شما می دهم :

[highlight]سلام . من در حال حاضر در مقطع کاردانی به کار شناسی در رشته ای حسابداری در حال تحصیلم و خیلی به حسابداری علاقع مندم .اما همیشه فکر و ذهنم تو تجارته و خیلی برام جذابیت داره که وارد این کار شم اما متاسفانه هیچی تجربه و اشنایی ندارم.لطفا مقاله خوب از راه های وارد شدن در تجارت و همه نکات مهم و غیره … که لازمه کسی که میخواد وارد این کار شه رو تهیه کنید و همچنین با افراد موفق و جوان که در این کار پیشرفت کردند هم مصاحبه کنید. از سایت فوق العاده تون واقها سپاس گذارم.[/highlight]

من واقعاً بهترین جوابی که به ایشان دادم عرض تبریک بابت رسیدن به این باور که مسیر و جهت علاقمندی خودشون رو پیدا کردند و تصمیم جدی دارند که وارد فعالیتهای تجاری بشوند و مطمئن باشید با این پیگیری در مورد جستجوی منابع و همین اندازه علاقمندی می تواند با تلاش به جایگاه مورد نظرش  برسد. حرکت مثبت دیگر این کاربر عزیز که من در بخش (3 توصیه مهم برای راه اندازی شرکت حسابداری) توضیح دادم ، برقرای ارتباط با افراد حرفه ای است که می تواند یکی از ارکان حرکتی ایشان باشد یعنی مصاحبه و کسب تجربه با افراد موفق و با تجربه در رشته تجارت .

مدل نقاشی کودکانه …

دفترچه رنگ آمیزی کودکان را دیده اید ، در دو صفحه روبروی هم یک مدل رنگ آمیزی شده و در صفحه مقابل یک مدل بدون رنگ از آن شکل ترسیم شده است تا کودک بتواند با مشاهده تصویر اصلی ، عیناً با رنگ آمیزی شکل را کامل کند . خوب همه کودکان به خوبی نمی توانند رنگ طرح اصلی را پیاده کنند و با تلاش  سعی می کنند موفق شوند . ولی برخی از کودکان اصلاً علاقه ای نشان نمی دهند و خیلی بی تفاوت فقط با رنگها بازی می کنند و بدون هیچ تلاشی در تکمیل شکل  صفحات بعدی را ورق می زنند . حتی به پیشنهاد والدین خود هم توجهی نمی کنند که به کودک مس گویند اگر خوب رنگ آمیزی کنی جایزه شکلات می گیری و بعد از ورق زدن سریع دفتر نقاشی ، سراغ شکلات را می گیرند.

یک حسابدار موفق همانند کودکی که تلاش می کند مرحله به مرحله  تصاویر را با حوصله رنگ آمیزی کند ، می ماند . اگر شما این علاقه را نداشته باشید رنگ آمیزی کردن (شرکت در دوره های آموزشی ) شما بدون هدف و مسیر یابی است و اینجا دیگر شاید والدین نیستند که  با دلرحمی شکلات را به حسابدار بدهند و رقیبان هستند که سعی می کنند با فکر و برنامه ریزی ، صاحب یک کارخانه شکلات سازی هم بشوند .

امید است همه حسابداران پر توان با دقت و حوصله لحظه ای از تلاش کردن کوتاهی نکنند و بتوانند خودشان تصاویر زیبایی برای نقاشی کردن خلق کنند.

مطالب مهم موفقیت در حسابداری جهت مطالعه :

موفقیت در حسابداری = استفاده ۱۰۰% از ابزارهای حسابداری

روش های موفقیت در دوره کارآموزی حسابداری

یک مصاحبه: توصیه دکتر دارابی برای موفقیت و حرفه ای شدن در حسابداری

چه جایگاهی در حسابداری پیدا کرده اید؟

نقش اعتماد به نفس در حسابداری چیست؟

چگونه در حسابداری مسیریابی کنید؟

برای دریافت مطالب بیشتر در این زمینه می توانید کلمه موفقیت در حسابداری را در قسمت جستجوی سایت تایپ کنید و اینتر را بزنید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. سلام ممنون از مطالب خوبتون، مصاحبه ای که با دکتر دارابی داشتید خاطرات شیرینی رو برام تداعی کرد ایشون یکی از بهترین اساتید من بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :