فهرست مطالب

به نام خدا و با عرض سلام محضر همه کاربران عزیز ، رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور با صدرو بخشنامه ای اعلام کرد : مهلت ارسال نسخه کاغذی اظهارنامه های الکترونیکی فاقد امضای دیجیتال تا پایان مرداد ماه می باشد .

رئيس کل سازمان امور مالياتي کشور با صدور بخشنامه اي اعلام كرد : آن دسته از موديانيكه اظهارنامه الكترونيكي خود را بدون امضاي ديجيتال ارسال كرده اند ، براي احراز صحت اظهارنامه ارسالي ، ضروري است پرينت مهر و امضا شده اظهارنامه الكترونيكي را حداكثر تا پايان مردادماه سال جاري به واحد مالياتي مربوطه تسليم نمايند. به گزارش رسانه مالياتي ايران ، دكتر علي عسكري ، در اين بخشنامه تاكيد كرده است : بديهي است براي ايندسته از موديان ، پرينت اظهارنامه هاي تسليمي بايد بدون تغيير و منطبق با اظهارنامه الكترونيكي بوده و در صورت عدم تسليم ظرف مهلت مذكور ، در حكم عدم تسليم اظهارنامه خواهد بود .

در اين بخشنامه آمده است:

در صورتيكه اظهارنامه مالياتي به صورت الكترونيكي و با استفاده از امضاي ديجيتال ارسال شده باشد ، در اين صورت نيازي به پرينت كاغذي و تسليم آن به اداره امور مالياتي نبوده و اظهارنامه الكترونيكي با رعايت مقررات مورد قبول خواهد بود.

اين بخشنامه مي افزايد : موديان محترم موضوع صاحبان مشاغل و اجاره املاك كه مي خواهند از شرايط خوداظهاري استفاده نمايند ، در صورت تسليم اظهارنامه به صورت الكترونيكي بايستي طبق دستورالعمل مربوطه نسبت به پرداخت 40 درصد ماليات متعلقه تا 31 تيرماه سال جاري اقدام و مدارك مربوط به تقسيط مانده ماليات ابرازي را حداكثر تا 15 مردادماه سال جاري تسليم ادارات امور مالياتي نمايند .

گفتني است ، سازمان امور مالياتي كشور با توجه به تبصره يك ماده 120 قانون برنامه پنجم توسعه مكلف شده است از سال دوم اجراي برنامه به منظور تسهيل در دريافت اظهارنامه مالياتي و ساير اوراقي كه موديان مالياتي مكلف به تسليم آن مي باشند و نيز ابلاغ اوراق مالياتي براي تمام يا برخي از موديان مذكور از فناوري هاي نوين نظير خدمات پست الكترونيكي ، امضاي الكترونيكي يا ساير روش ها استفاده نمايد.

منبع خبر : www.intamedia.ir

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام بخشید نمیدونستم این سئوال را باید در کدوم تاپیک عنوان کنم
    آِیا برای واحد های مسکونی با کاربری مسکونی و زیر 150 متر در تهران که میدانیم معاف هست(بابت مالیات اجاره) باید اظهارنامه بدهیم؟
    آیا اگر ندهیم مشکلی پیش میآد؟چون اینطور که پیداست تو این سالها که مشکلی پیش نیومده و واقعا هم نمیشه مثلا از یه خانم 70 ساله که یه خونه داده اجاره و روزگار میگذورنه انتظار پر کردن اظهارنامه الکترونیکی داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :