فهرست مطالب

مالیات
مالیات
این مطلب را چند بار مطالعه کنید چون حاوی نکات مهمی است. حتما دیده و یا شنیده اید که وقتی یک مودی مالیات عملکردش از طریق علی الراس محاسبه شده چگونه به یکباره در مالیات بر ارزش افزوده نقره داغ میشود. یکی از روش های خیلی خطرناک ولی قانونی کارشناس ارشد مالیاتی در محاسبات و تشخیص مالیات بر ارزش افزوده مودیان تشخیص به صورت 300 روزه است. این نوع تشخیص در مورد مشاغل و اشخاص حقیقی مصداق پیدا می کند. مثلا یک شخص حقیقی الف که فعالیت آن فروش کاشی و سرامیک و تجهیزات ساختمانی است می تواند در تیر رس این نوع محاسبه قرار بگیرد. روال کار به این صورت است که برای مودی روزهای فعال را در کل سال 300 روز در نظر می گیرند. در مرحله بعدی اعمال ضریب است. با توجه به ابزار قدرتمندی که در اختیار کارشناس ارشد مالیاتی قرار گرفته است ضریب شغلی کاشی و سرامیک انتخاب شده و در تعداد روز ضرب میشود. محور دیگر این معادله قرائن مالیاتی است . حالا کارشناس یا ممیز فروش روزانه را در نظر گرفته و عملیات را اجرا می کند.

نکته مهمی که باید توجه کنید این است که صرفاً فروش در نظر گرفته نمی شود و می تواند از خریدها هم به قرائن دست پیدا کند. کافی است وارد سامانه خرید و فروش فصلی شود و فقط چند نمونه از خریدهای مودی کاشی و سرامیک را انتخاب کرده و در معادله قرار دهد حاصل این معادله درآمد مشمول مالیات قبل از اعمال معافیت است. بنابراین برای اینکه بطور دقیق در جریان معادله خطرناکی که در حالت علی الراس اعمال میگردد به چارچوب آن نگاه کنید:

درآمد مشمول مالیات قبل از معافیت ماده 101= ضریب شغلی ضربدر 300 روز ضربدر فروش روزانه

حالا تمرکز مودی باید بهره مندی از معافیت 101 می باشد. شرط اصلی استفاده از آن ارائه اظهارنامه مالیاتی و نصب سامانه فروشگاهی است . تا الان مطمئناً شما به عنوان یک حسابدار و یا فعال مالیاتی در حوزه مشاغل به این نتیجه رسیده اید که دیگر توافق به صورت علی الراس یک توافق برد برد نیست و کاملا خسارت بار تلقی می شود. من طی صحبتی که با یکی از کارشناسان مالیاتی در حوزه تشخیص داشتم راه حل را پرسیدم که ایشان گفتند فقط تحریر دفاتر به صورت صحیح نه غیر واقعی به همراه نصب سامانه است. من در همایش روز جمعه نکات آموزنده ای را در اختیار شما دوست خوبم قرار خواهم داد که تا کنون در هیچ کارگاه و همایشی به آن اشاره نشده است.

همایش مالیاتی قم 

مالیات

من تصمیم دارم در همایش مالیاتی روز جمعه 30 بهمن در هتل ونوس قم ، به نکاتی اشاره کنم که شرکت کنندگان با شنیدن آن احساس کنند یک امتیاز خوب به دست آورده اند. ترفندهایی را در قالب کارگاه آموزشی جایگزین سخنرانی و تعریف کردن از خودم و مجموعه ام میکنم. اگر واقعا حس می کنید نیاز به یک ریکاروری کامل در حوزه مالیاتی دارید پیشنهاد میکنم فرصت را از دست ندهید و در همایش بزرگ مالیاتی قم که بصورت رایگان برگزار می شود، شرکت کنید. ظرفیت محدود است و من دقیقا نمیدانم شما چه موقعی در حال مطالعه این پست هستید ولی اگر نیاز دارید که یک مشاوره کامل در حوزه محاسبه ، تشخیص و نکات اصلاحیه هستید منتظر بررسی کار خود نباشید شما مهمترین کارتان کسب اطلاعات است.

جهت رزرو همانطور که در بنر مشاهده می کنید می توانید با نمایندگی پرشین حساب در قم تماس حاصل کنید

افتخار میکنم که خدمتگزار خوبی برای شما هستم – میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

8 پاسخ

  1. سلام . علی بود . فقط محتویات این همایش(سخرانی ها و مطالبی که ردوبدل شده )رو چجوری میشه دید یا شنید ؟
    ممنون از زحماتتون

    1. با سلام خدمت شما . فیلم مربوط به همایش در حال تدوین می باشد به محض آماده شدن از طریق همین سایت میتوانید دانلود فرمایید. شاد باشید.

  2. با سلام خدمت اقای حاجی محمدی
    من ی سوال دارم وانم اینکه من ی مدتی درسم تموم شده و بعنوان کااموز در یک شرکت صنعتی مشغول کارم البته 5 جلسه بیشتر نیس میرم ودر این مدت کار بایگانی انجام دادم اماخ یلی دودلم ک ادامه بدم یا ن البته من در نظر دارم حتما ی دوره های حسابداری مثل مالیاتی ونرم افزار هار روبرم بنظر شما بعنوا کاراموز کارمو در این شرکت ادمه بدم یا ن نرم افزار مورد استفاده اونا هم پارسیان هس ممنون راهنماییم کنید

    1. سلام خدمت شما دوست عزیز
      مشکل شما در واقع مشکل بسیاری از فارغ التحصیلان نیز هست. هر کاری نیاز به علاقه و حوصله بسیار دارد. اگر شما علاقه مند به یادگیری و کار در حرفه حسابداری هستید باید با انجام کارآموزی در موسسات حسابداری یا شرکت های مختلف وارد بازار کار شوید و آموخته های دوره دانشگاه خود را به حیطه عمل برسانید وکاربردی تر فرا بگیرید استرس را کنار بگذارید و کوچکترین کار حسابداری را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :