فهرست مطالب

به نام ایزد منان و عرض سلام و ادب محضر همه کاربران عزیز و ارجمند ، در خدمت شما هستیم  با بخش دوم موضوع جذب نیرو کرآموز ، در بخش اول یک سری راهکارهایی که خیلی ها در نظر نمی گیرند را ارائه کردیم و امروز با ادامه این موضوع در خدمت شما هستیم . خوب همانطور که عرض کردم ایجاد فضایی که هم مدیر مجموعه و هم یک کارآموز بتواند منفعتی کسب کنند خیلی مهم است . شما به عنوان کسی که قصد دارید با استفاده از نیروهای کرآموز ضمن آموزش صحیح ، انتظار اجرای کارها را نیز داشته باشید می توانید از موارد زیر کمک بگیرید :

  • آموزش مقدماتی و توجیه نیرو در رابطه با نوع فعالیت خودتان که چگونه برفرض شما پروژه ها را اجرا و در دفاتر ثبت می کنید .
  • معرفی و آشنایی با اسناد حسابداری ، مکان بایگانی ، نوع روکش کردن و جمع آوری مدارک و پیوست کردن
  • آموزش مختصر جهت آشنایی بیشتر کارآموزان با نرم افزار حسابداری که شما در شرکت خود پیاده سازی کرده اید.
  • کار بر روی ماهیت حسابها و آموزش سند افتتاحیه قبل ورود به بخش صدور سند حسابداری
  • آموزش صحت سنجی اسناد و مدارک قابل ثبت در سیستم حسابداری
  • معرفی جدول استهلاک و آشنایی نیروها با فرآیند کنترل اموال و اثاثیه
  • نامه نگاری ها و مکاتبات با اداره دارایی
  • آموزش کلیات مالیات اعم از مالیات حقوق و تکلیفی
  • آموزش فرآیند بیمه  در لیست حقوق
  • آموزش اکسل کاربردی برای کارآموزان جهت انجام فعالیتهای اصلی در اکسل
  • آموزش قوانین مرتبط با گمرک و دریافت پرفرم و ایجاد حواله و .. در صورت صادرات و واردات

این مواردی است شما می توانید با برنامه ریزی و مرحله وبه مرحله به صورت عملی آمزش دهید و بصورت تستی ایجاد و راه اندازی یک سری موارد را به کارآموزان بسپارید  در صورت نداشتن ضعف در آن قسمت می توانید مرحله بعدی را آغاز کنید. وقتی شما در هر مرحله کار ایجاد شده مشخصی را آموزش می دهید می توانید انتظار اجرای کامل و بدون اشکال همان مرحله به علاوه مرحاحل قبلی را از نیرویکارآموز خود داشته باشید. متاسفانه در بسیاری از شرکتهای حسابداری این استانداردها را رعایت نمی کنند و بخاطر احتیاط های بی مورد ، هم کیفیت اجرای نیرو را پایین می آورند و هم خودشان در کل آن نتیجه لازم را نمی برند . اگر شما برناه مدونی برای نیرو اعم از نحوه جذب و نحوه پرداخت حقوق و شیوه ازدیاد آن ، دیگر کمتر نیرویی حاضر می شود به پیشنهاد شما پشت کند و از محل کار خود جدا شود . و اگر هم بنا به هر دلیلی قصد جدایی داشته باشد شما توانستید در کار آموزش ها حین کار عملی ، اجرای بدون مشکلی از کارمند خود داشته باشید و به همان اندازه سود برده اید.

پاداش ، یعنی تزریق انرژی

ابزار پاداش یک ابزار کاربردی است اگر واقعاً به موقع از آن استفاده کنید نتیجه چند برابری را خواهید برد. و همینطور عدم آشنایی از نحوه استفاده از آن آسیبهای زیادی به خود شخص کارمند و به خود شما خواهدزد . مثال ساده این موضوع ، فردی است که به فرزند خردسال خود آنقدر بی مورد و فقط از سر دلسوزی بیجا پول می دهد که دقیقاً دریافت وجه از ولی خود را جز وظیف و واجبات فرزند بودنش می داند. طرف مقابل این قضیه هم فردی است که سعی می کند با پرداخت کمترین وجه ، آموزش قناعت و فروتنی را به فرزند خود بدهد و این در صورتی است که در بسیاری از موارد موجلب سرخوردگی فرزند خود می شود . حفظ تعادل خیلی مهم است.

یعنی شما به موقع و غیر قابل پیش بینی یشنهاد دادن پاداش و حتی هدیه را به کارمند خود بدهید و با یک حرکت به موقع بازخورد چند برابری ببینید. در رشته حسابداری و کلاً شغل حسابداری بیشتر پرداخت های نقدی پاداش ها و حتی غیر نقدی ، نوط به پایان سال و تقریباً مانند دیگر مشاغل می باشد . این در صورتی است اگر شما در فواصل مختلف سال بتوانید جوائز و پاداشی در نظر بگیرید خیلی بیشتر می توانید در ایجاد انگیزه و کیفیت بهتر نیروی خود گام تاثیر گذار بردارید. به عنوان مثال وقتی نیرویی می تواند بعد از مثلاً 2 ماه اسناد بروزشده با تراز صحیح و مغایرت بانکی اصولی رائه کند اشکالی ندارد که مثلاً مبلغی معادل یک پنجم حقوقش را در داخل پاکت بگذارید و به عنوان پاداش به او بدهید. خیلی زود نتیجه این حرکت را خواهید دید .

جریمه به سبک پلیس راهور 

در مورد اشتباهات و بوجود آمدن  آن در حین کار ، شما میتوانید به سبک پلیس و جریمه نقدی درنظر بگیرید ، تجربه نشان داده که مدیرانی که بدون تنش و خیلی با ملایمت جرائم نقدی را در دستور کار خود قرارداده اند ، نتیجه بهترو بدون تکراری را نسبت به کسانی که فقط با بوجود آوردن شانتاژ و شلوغ بازی و تحقیر نیرو ، قصد توجیه اشتباهش را داشته اند ، گرفته اند . شما می توانید این آگاهی را به نیروی خود بدهید که اگر حرکت سازنده ای انجام دهد پاداش ارزشمند و اگر اشتباه را از روی نپرسیدن و بی اطلاعی انجام دهد چه نوع و چقد جریمه برای او در نظر می گیرید.

امیدوارم در مجموع این دو بخش بتواند کمکی به شما مدیران عزیز در نحوه تعامل و برخورد با نیروهای مبتدی داشته باشد.

موفق و پیروز باشید .

میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :