فهرست مطالب

partnership_source

به نام خدا و سلام به همه کاربران عزیز ، در پست نه به آن شوری شور، نه به این بی نمکی ، روند شکل گیری یک کسب و کار با اصول حقوق تجارت را بطور مختصر ارائه دادم و راهکارهایی برای موفقیت و تفاهم شرکاء را بیان کردم . در این بخش ادامه مسیر اجرای یک کسب و کار را باهم دنبال می کنیم . پس از آیتم های ارائه شده و رعایت کردن تمامی اصول ، حالا شما به این نتیجه رسیده اید که یک شرکت ثبت کنید و روند ادامه فعالیت خود را بصورت قانونی پیش ببرید .

ابتدا یک تعریف کلی از شرکت تجاری به نقل از حقوق تجارت ایران بدانید :

شرکت تجاری ، قراردادی است که به موجب آن یک یا چند نفر توافق می کنند سرمایه مستقلی را که از جمع آورده آنها تشکیل می شود ، ایجاد کنند و به موسسه ای که برای انجام مقصود خاصی تشکیل می گردد ، اختصاص دهند و در منافع و زیانهای احتمالی حاصل از به کارگیری سرمایه سهیم شوند .

طبق این تعریف بوجود آمدن یک شرکت مستلزم همکاری دو یا چند شخص می باشد ، این همکاری فقط بخاطر قراردادی نیست که طرفین منعقد می کنند ، بلکه تابع مکانیسمی است که قانونگذار در اختیار شرکاء قرارداده تا سرمایه های فردی خود را برای رسیدن به هدفی خاص که بردن سود است به سرمایه جمعی تبدیل کنند. یک شرکت لاقل باید دارای دو عضو باشد و هریک چیزی به شرکت بیاورد که روی هم سرمایه شرکت را تشکیل می دهند . در ایران شرکت تک شریک وجود ندارد .

images (8)

حالا متوجه می شوید که مبنای تاسیس شرکت ، شراکت است و مهمتر از آن تشکیل سرمایه این شرکت توسط شرکاء . هر یک از شرکاء آورده ای را که همان سرمایه است وارد شرکت می کنند . در حالت کلی سرمایه گذاری شرکاء به دو صورت انجام می شود :

• آورده یا سرمایه نقدی
• آورده یا سرمایه غیر نقدی

شریکی که تعهد به آوردن وجه نقد به شرکت کرده است باید د ر موعد مقرر به تعهد خود عمل نماید . تعهد به پرداخت آورده نقدی در شرکتهای مختلف صورتهای متفاوتی دارد . مثلاً در شرکتهای سهامی و مختلط سهامی ، پرداخت کل آورده تهعد شده ، حین تشکیل شرکت لازم نیست ، اما در سایر شرکتها ، شرکت تشکیل نمی شود مگر آنکه سرمایه نقدی شرکت پرداخت شده باشد . در هر حال ، هیچ شرکت تجاری تشکیل نمی شود مگر آنکه قسمتی از سرمایه به صورت نقد به شرکت آورده شده باشد .

در بخش دوم بیشتر در مورد سرمایه گذاری غیر نقدی مطالبی را برای شما ارائه می کنم .

موفق باشید .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :