فهرست مطالب

بازار بورس تهران

شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان، مجوز سبدگردانی خود را از سازمان بورس دریافت کرد تا به زودی فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کند.

سازمان بورس و اوراق بهادار روز شنبه، مجوز فعالیت سیزدهمین سبدگردان را در بازار سرمایه صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شرکت مشاور سرمایه گذاری ارزش پرداز آریان، مجوز سبدگردانی خود را از سازمان بورس دریافت کرد تا به زودی فعالیت خود را در بازار سرمایه آغاز کند.

سبدگردان ها، شرکت‌هایی هستند که در قالب قراردادی مشخص و به‌ منظور کسب انتفاع برای سرمایه‌گذار معین تصمیم به خرید، فروش یا نگهداری اوراق بهادار، به نام سرمایه‌گذار می‌ کنند.

بر اساس این گزارش، با توجه به قانون بازار اوراق بهادار (مصوب آذرماه 1384) و نیز تاکید قانون برنامه پنج‌ ساله پنجم توسعه، اشخاصی که اقدام به ارائۀ خدمات سبدگردانی می‌کنند باید دارای مجوز فعالیت مربوطه از سازمان بورس و اوراق بهادار باشند. در واقع هم تأسیس و هم فعالیت شرکت‌های سبدگردان و ارائۀ خدمات سبدگردانی منوط به دریافت مجوزهای لازم است.

با شکل‌گیری این نهاد مالی جدید، هم زمینه مناسبی برای فعالان و متخصصان بازار سرمایه فراهم شده‌ است تا بتوانند با توجه به تجربه و تخصص خود امکان ارائه خدمات سبدگردانی را داشته ‌باشند و هم فرصت مناسبی برای افرادی است؛ که قصد سرمایه‌گذاری در حوزۀ بورس و اوراق بهادار را دارند اما فرصت و یا تخصص کافی برای ورود به این بازار را ندارند.

با توجه به این‌ که هم اکنون بیش از 110 صندوق سرمایه‌گذاری دارای مجوز از سازمان بورس، در بازار اوراق بهادار فعالیت می‌ کنند، سرمایه‌ گذاران می‌ توانند بر اساس شرایط و نیاز خود، اقدام به سرمایه‌گذاری در هر کدام از صندوق‌ های سرمایه‌گذاری مذکور کنند و یا با انعقاد قرارداد سبد اختصاصی با هر کدام از شرکت‌های دارای مجوز فعالیت سبدگردانی، مدیریت دارایی اوراق بهادار خود را به افراد متخصص و با تجربه واگذار کنند.

درحال حاضر به غیر از شرکت‌های کارگزاری دارای مجوز سبدگردانی، سه شرکت سبدگردان (کاریزما، آسمان و سرمایه ایرانیان)، پنج شرکت مشاور سرمایه‌گذاری (تأمین سرمایۀ نوین، آرمان آتی، دیدگاهان نوین، نیکی گستر و ارزش پرداز آریان) و پنج شرکت تأمین سرمایه (امین، ملت، آرمان، امید و نوین ) دارای مجوز فعالیت سبدگردانی هستند.

منبع : پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه ایران

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :