فهرست مطالب

دوستان خوبم سلام. امروز باز هم می‌خوایم چند تا فیلم کاربردی در زمینه فساد مالی بهتون معرفی کنیم. فیلم‌هایی که با بررسی برخی نقاط ضعف سیستم‌های مالی، برای بهبود عملکردتون به شما کمک می‌کنند. حسابدارها معمولا یا فقط در عناوین فیلم حضور دارند، یا داستان خرابکاری‌های آنها در صفحات بزرگ نمایش داده می‌شود. در صورتی که گاهی آنها فقط بازیچه دست مدیران بی‌کفایت قرار می‌گیرند. در فیلم‌های زیر از سویی تاریک‌ترین نمونه‌های طمع و فساد مالی نمایش داده می‌شود؛ از سوی دیگر، نقش اساسی اخلاقیات برای حفظ یک سیستم مالی متعادل به تصویر کشیده می‌شود.

خلاصه فیلم‌ها:

بدهی که به آن عادت کرده‌ایم: آمریکا قبل از ترکیدن حباب‌ها

 

4 فیلم در زمینه فساد مالی که حسابدارها حتما باید ببینندهمه ما نقطه ضعف‌هایی داریم که هرچند کوچک اما گاهی زندگی و حتی آینده ما را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. زندگی آمریکایی‌ها با قرض گرفتن و بدهی عجین شده است. در واقع بدهی به روشی برای زندگی آمریکایی تبدیل گشته است. این مستند که در سال 2006 ساخته شده، زنگ خطری برای نسل جوان است؛ این روش زندگی سرانجامی نخواهد داشت!

این فیلم پس از بررسی‌های دقیق، تصمیم‌گیری‌های نادرست سیاسی و اقتصادی را به عنوان عاملی برای تبدیل اقتصاد ایالات متحده از تکیه بر تولید داخلی، به وابستگی به مصرف‌گرایی و بدهی می‌داند.

بر اساس برآورد کارشناسان مالی، در زمان اکران این فیلم، امریکایی‌ها بیشتر از 10 تریلیون دلار بابت مصرف‌گرایی بدهکار بودند! این مبلغ تا اواخر سال 2019 به حدود 14 تریلیون دلار افزایش یافته است. بدهی که ما به آن عادت کرده‌ایم، سیستم قرض دهی پول و زمان را بررسی می‌کند؛ و فکر می‌کنید نتیجه چیست؟ تنها گذر زمان است که از فروپاشی این سیستم جلوگیری می‌کند.

حتی اگر در یک سیستم مالی غلط هستید، به فکر تغییر روش زندگی خود باشید.

انرون، باهوش‌ترین آدم‌های شهر

فیلم فساد مالیاحتمالا تکان دهنده‌ترین فیلم در زمینه فساد مالی شرکتی در دوران مدرن، متعلق به شرکت انرون است. رسوایی که منجر به سقوط انرون شد، موضوع مستندی با همین نام است: باهوش‌ترین آدم‌های شهر. تهیه‌کنندگان، فیلم‌های زیادی از شهادت‌ها و مصاحبه‌های مدیران انرون در کنگره تهیه کردند؛ مایک مکلروی و شرون واتکینز، که در اجرای بسیاری از طرح‌های غیرقانونی مشارکت داشتند.

داستان آنچه معامله‌گران انرون برای حفظ شغل خود، به هر قیمتی در پشت صحنه انجام می‌دادند، واقعا تاسف برانگیز است. ناراحت کننده‌ترین بخش فیلم آنجاست که مدیران انرون خودخواهانه و از روی عمد، بحران وحشتناک انرژی برق کالیفرنیا در سال 2000-2001 را ایجاد کردند. در واقع اصلا کمبود برق در کالیفرنیا وجود نداشت! انرون بین 30 تا 50 درصد از برق مورد نیاز صنعت را در کالیفرنیا در چندین نوبت قطع کرد. قطعی برق در یک منطقه تا 76% نیز رسید، تنها به این خاطر که انرون تصمیم داشت قیمت برق را 9 برابر افزایش دهد.

هر چقدر بزرگ و قدرتمند باشید، قانون از شما قدرتمندتر است.

پرده‌برداری

4 فیلم در زمینه فساد مالی که حسابدارها حتما باید ببینند کلاه‌برداری گسترده مارک درایر، اختلاس 380 میلیون دلاری از صندوق سرمایه‌گذاران برجسته نیویورک به فیلم سرگرم کننده‌ای تبدیل شد. تنها کمی قبل از آگاهی عمومی مردم نیویورک، مارک درایر برخی از سرمایه‌گذاران را فریب داد.

درایر در مصاحبه‌ای در مورد طرح دقیق فساد مالی‌اش با جزئیات صحبت کرد؛ در زمان فیلم‌برداری او در پنت هاوس خود در منهتن در بازداشت خانگی بود. درایر رئیس یک شرکت حقوقی 238 نفری بود؛ او تنها کسی بود که به واسطه اطلاعات محدود حسابداری‌اش جزئیات مالی معاملات این شرکت را می‌فهمید. او از طریق جعل اسناد و جعل هویت، موفق به فریب برخی از باتجربه‌ترین سرمایه‌گذاران منتهن شد؛ تا اینکه یک سرمایه‌گذار باهوش، دست او را رو کرد.

در مسیر درست حرکت کنید؛ ماه همیشه پشت ابر نمی‌ماند.

رهایی از زندان شاوشنک

4 فیلم در زمینه فساد مالی که حسابدارها حتما باید ببینندرهایی از زندان شاوشنک فیلمی است که از تماشای هر روز آن هم خسته نمی‌شوید. اندی دوفرن، قهرمان فیلم، حسابداری است که اسیر زندان شده است؛ اما اندی در زندان بیکار نمی‌نشیند. او ثابت می‌کند که دانستن بعضی نکات مالیاتی می‌تواند کسب و کار شما را نجات بدهد. حتی ممکن است در رهایی از زندان به شما کمک کند.

اندی به اشتباه به جرم قتل همسرش به حبس ابد محکوم می‌شود. اما او در زندان با تهیه اظهارنامه مالیاتی محافظان زندان، نظر آنها را نسبت به خود جلب می‌کند. اندی پس از نجات از زندان، با ارائه اسنادی فساد مالی سرپرست زندان را افشا می‌کند؛ و سرپرست فاسد برای سالها حسابداری غیرقانونی محکوم به حبس می‌شود.

به روز بودن و توجه به نکات مالیاتی می‌تواند باعث نجات کسب و کار شما شود.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :