فهرست مطالب

انسان در هر موقعیت و مکانی یک حسابگر تواناست. این خصیصه اخلاقی را از خالق خود کسب کرده و همیشه با اوست. انسان در هر شرایطی باشد با قدرت تفکرش به ارزیابی شرایط و برگزیدن بهترین موقعیت می پردازد. نه تنها در بحث مالی بلکه در تمام جنبه های زندگی حساب و کتاب کردن وجود دارد.اگر بخواهیم این موضوع را از دیدگاه مالی ارزیابی کنیم به انواع رده های شغلی می رسیم.
همانطور که واضح است و اگر جنبه فرامرزی آن را صرف نظر کنیم، حسابداران از پردرآمدترین افراد جامعه ایران به حساب می آیند. در سالهای اخیر بسیاری از جوانان و حتی افراد میان سالی که نیمی از راه زندگی خود را پیموده بودند، با افزایش بازار کار حسابداری ، تغییر مسیر دادند و پا به حرفه حسابداری و مالیاتی نهادند.

این موضوع برای افرادی که سالها در این رشته فعال و از اطلاعات کامل و جامعی برخوردار بودند خوشایند واقع نشد و این شد تا در تلاش ارتقای جایگاه علمی خود برآیند….

اکنون و با گذشت سالها از ورود این حرفه به رده های بالای درآمدی، و همچنین با تغییرات در استانداردهای حسابداری و حسابرسی و همچنین قوانین مالیاتی، تنها کسانی توانسته اند پیشرفت کنند و در عرصه رقابت باقی بمانند که هم از پایه حسابداری را فراگرفته بودند و هم اطلاعات خود را در هر لحظه به روز میکردند.

درآمد

برایتان مثالی دست به نقد بزنم؛ روزهای گرم خردادماه و تیرماه برای مودیان پر از استرس و نگرانی بود چرا که همه در تلاش بودند تا درآمدهای خود را ابراز کنند و از جرائم مالیاتی خود را مصون نگه دارد. افرادی که خود مشرف به مباحث مالی و مالیاتی بودند ارسال اظهارنامه را خود انجام میدادند ولی بودند افراد بیشماری که این مسئولیت را به دیگران واگذار میکردند.

اما چه کسانی لایق سپردن این مسئولیت بزرگ بودند؟ به نظر شما چه کسانی به تمام جداول و فیلدهای مندرج در اظهارنامه ها مشرف بودند؟ آیا این افراد میدانند که عدم درج یک مورد در اظهارنامه هرچند جزئی، چه جرائمی را به دنبال دارد؟

فعالان این روزها دو دسته از افراد بودند : کارشناسان مالی و مالیاتی که مسولیت ارسال هر اظهارنامه ای را قبول نمیکردند و به دور از فضای رقابتی در تکمیل اظهارنامه به کسب درآمد از طریق فعالیت های مالیاتی شرکت های بزرگ مشغول بودند

و افرادی که احساس میکردند ارسال اظهارنامه بیشتر برابر است با درآمد بیشتر آنها و هرگونه مسئولیتی را قبول میکردند.

درآمد

شما جزء کدام دسته بودید؟

نکته امروز همین جاست. اینکه دوستان ناراضیند که چرا نتوانسته اند در این بازار داغ درآمد زایی از طریق اظهارنامه پولی به جیبب بزنند، جای تامل دارد. آیا در حقیقت همین طور است؟

خیر. شما اگر در این زمان فرصت را بهینه استفاده کرده باشید و با افزایش اطلاعات خود در تمام زمینه های مالیاتی جایگاه تئوریک و علمی خود را افزایش داده باشید، سرمایه ایی کسب نموده اید که با آن در سال آتی نه با ارسال اظهارنامه بلکه با مشاوره های مالیاتی به شرکت های بزرگ دهها برابر بیشتر از دیگران درآمد کسب کنید.

فقط یک سوال را بدون تعلل پاسخ دهید : چقدر تصمیم شما برای کسب درآمد خوب و هدفمند از طریق رشته حسابداری جدی است ؟ اگر پاسخ شما مثبت است حتماً بر روی لینک کلیک کنید: آموزش حسابداری (حسابداران ثروت آفرین)

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :