فهرست مطالب

Business-Meeting

به نام خدا و با سلام به همه کاربران و علاقمندان ،

در این بخش مطالب مختصری از فرآیند حسابرسی و نقش آن ، برای شما ارائه می کنم . همانطوری که می دانید در حال حاضر حسابرسی جزء لاینفک حسابداری شده و باعث رونق و پیشرفت بازار کار این رشته شده است . با پیشرفت صنعت و تجارت،  ایجاد قوانین ، و نظارت دولت بر روی شرکتها ، دلیل اصلی  همکاری همه شرکتها و موسسات با حسابرسان گردیده است . به نحوی که گزارشات حسابرسان معیار سنجش فعالیت مالی شرکتها شده است .

حسابرسی عبارتست از : رسیدگی به اسناد و مدارک یک موسسه جهت گزارشی که حسابرسان در مورد روش حسابداری و  صحت صورتهای مالی اظهارنظر نماید.

[box type=”success” align=”aligncenter” ]شما به عنوان یک حسابدار یا مدیر بخش مالی موظفید هر سال تمام اسناد را با دقت و کاملا” طبق استانداردهای حسابداری در دفاتر خود ثبت کنید و پس از تکمیل ، همه اسناد را به موسسات حسابرسی بسپارید. امروزه با توجه به سیستمی شدن تشکیلات حسابداری در شرکتها ، می توان گزارشات دفاتر در نرم افزار را جهت بررسی حسابرسان ارائه نمود. تحریر دفاتر قانونی با توجه داشتن نرم افزار حسابداری طبق قانون الزامی است.[/box]

شغل حسابرسی نسبت  به حسابداری به مراتب سخت تر است و نیاز به حوصله و دقت بسیار بالاتری دارد. از ویژگی های اصلی حسابرسان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • داشتن اطلاعات کامل از اصول و موازین حسابداری
  • تسلط بر استانداردهای حسابداری و حسابرسی
  • آشنایی با قوانین و مقررات مالی
  • شهامت در ابراز عقیده
  • تسلط کامل بر انواع نرم افرار های حسابداری
  • تسلط بر قوانین کار و بیمه و ….

در رشته حسابرسی همانند رشته حسابداری ، فعالیت حسابرسان بر پایه استانداردهای مشخصی انجام می شود، استانداردهای پذیرفته شده حسابرسی عبارتند از :

الف- استانداردهای عمومی حسابرسی

ب – استانداردهای اجرای عملیات حسابرسی

ج – استانداردهای گزارشگری

در حالت کلی گزارش حسابرسان باید یک نتیجه کلی داشته باشد؟ و آن این است که ، آیا صورتهای مالی بر اساس اصول پذیرفته شده حسابداری تهیه شده است یا خیر؟ ، ابزار اصلی کنترل حسابرسان تراز آزمایشی است . این ابزار برای کنترل و بررسی اسناد توسط حسابداران نیز خیلی کاربردی است . شما با رویت تراز آزمایشی ( ترجیحا” 4 ستونی ) باید به خوبی به روند گردش عملیات حسابداری پی ببرید. این کار را حسابرس خیلی استادانه انجام می دهد. او با دیدن تراز کل حسابها و مانده های بدهکارو بستانکار ، خیلی سریع مغایرتهای اساسی با استانداردهای حسابداری متوجه می شود.

واقعا” من خودم به این نتیجه رسیدم که 3 سال سابقه حسابداری قوی با یک سال سابقه حسابرسی برابری می کند. شما دوستان و کاربران به خوبی می توانید از تجارب حسابرسان بهره ببرید و در صورت علاقه می توانید وارد این رشته شده و با تلاش و حوصله به یک حسابرس حرفه ای تبدیل شوید.

به امید موفقیت شما دوستان عزیزم .

پاینده باشید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

5 پاسخ

    1. سلام به شما بستگی به هدفتون داره ، اینکه علاقه داشته باشید چه اینده ای را ترسیم نمایید به نظر بنده خدمات حسابداری میتونه شما را در مسیر حسابرسی قرار بده ولی حسابرسی نمیتونه این امکان را خیلی ایده ال در اختیار شما قرار بدهد.

  1. آقا من میخوام کار حسابرسی کنم اما هیچ موسسه ای قبول نمیکنه.چیکار کنم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ شیرازی ام.کسی شیراز آشنا نداره منو معرفی کنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/ لیسانس حسابداری دارم با 5 سال سابقه پیمانکاری

  2. ممنون
    بله،واقعا سابقه کار حسابرسی خیلی بیشتر از سابقه کار حسابداری می ارزه،ضمن اینکه روند افزایش حقوقش هم خیلی عالیه

    1. سلام حمید عزیز
      شما می توانید با بالابردن علاقه و انگیزه در هر دو رشته موفق باشید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :