فهرست مطالب


پروژه مالی حسابداری

امروز تصمیم گرفتم درباره یک مشکل در مشاغل مالی و مالیاتی چند دقیقه ای با شما هم صحبت شوم . یکی از مشکلات حسابداران نیمه حرفه ای نحوه قیمت گذاری بر روی یک کار است . کاری که حرف اول و آخر آن را قیمت می زند و اگر به این عنصر حیاتی توجه نشود ، خیلی راحت تر از آن چیزی که فکر می کنید پروژه از دست شما می رود و در اختیار رقیب و یا فرد دیگری قرار می گیرد.

آیا می دانید ، تمام روش ها و تکنیکهای مذاکره و بازاریابی با یک کلمه ممکن است زیر سوال برود؟ 

بله در اجرای پروژه مالی حرف اصلی و تعیین کننده قیمت است ، شما با داشتن تمام انگیزه های لازم و توانایی خیلی خوب اگر نتوانید قیمت خوب و قابل قبولی ارائه کنید ،مطمئناً یک فرصت عالی را از دست می دهید.

قیمت قابل قبول چیست؟

فرض کنید شما بعد از یک پروسه خیلی سخت ، قراری با مدیر عامل یک شرکت در رابطه با اجرای پروژه می گذارید . حالا بعد از حال و احوال و توضیحات جلسه که در اینجا به آن نمی پردازم ، زمان قیمت گذاری بر روی کار می رسد. اولین و بزرگترین اشتباه حسابداران ، موکول کردن قیمت گذاری به جلسات بعدی می باشد. این حرکت دقیقاً کار شما را غیر عملیاتی می کند ، شاید در موارد خیلی خاص و شرکتهای بزرگ ، برگزاری جلسات مستمر منتهی به یک قرارداد خیلی خوب شود ، ولی این دلیلی بر عمومیت این کار نیست. شما باید بتوانید در همان جلسه و ملاقات اول قیمت گذاری را به سرانجام برسانید.

اولین ذهنیتی که یک مدیر در عدم قیمت گذاری در جلسه اول از شما تصور می کند، ناتونی در استقلال فردی از جانب شما خواهد بود. یعنی شما در این جلسه قادر به قیمت گذاری نیستید و حتماً باید با یک بالاسری مشاوره کنید. بهترین حالت در موفقیت شما قیمت پیشنهادی است . حالا تازه رسیدیم به ابتدای سخن ، اینکه چگونه قیمت دهید !

قاطع باشید ! 

یکی از ویژگی های مجریان موفق در پروژه های مالی یکسان سازی و پیشنهاد قیمت با قاطعیت است . پاسخ آنان به این سوال پس از توضیحات و بررسی کار این جمله زیباست : من این کار را با 15 میلیون در مدت 6 ماه انجام می دهم . بلافاصله با واکنش طرف مقابل روبر وخواهید شد ، حالا زمان پاسخ بعدی است ، پاسخ شما می تواند اینطور باشد ، قیمت کار من این است نمونه کارهام هم مشخص است ، دیگر تصمیم گیری با شماست .

نکته قابل توجه نمونه کار انجام شده قبلی شماست و دیگری قاطع بودن شما در این پیشنهاد است .

منتظر مطالب جذاب تری درباره برگزاری یک جلسه موفق باشید.

بر خلاف نظر برخی از کاربران ، که ادعا می کنند ما در دوره حسابداران پولساز ، حسابسازی را آموزش می دهیم به  مسائل اشاره شده بالا به صورت گسترده تر می پردازیم ، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره فنون کسب درآمد از حسابداری می توانید از دوره غیرحضوری زیر بهره ببرید:

https://persianhesab.com/amoozesh/income-accounting/

موفق باشید

میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام جناب حاجی محمدی واقعا زحمت میکشید مطالب و موضوعات بسیار ارزنده ای را ارائه میدهید.آفرین بر شما زنده باشید.

    1. سلام جناب قشقایی عزیز
      خوشحالم که مطالب تا حدی برای شما کارایی دارد امبداست با نقطه نظر شما دوستان عزیز پیشرفت قابل توجهی داشته باشیم
      پیروز باشید

  2. ببخشيد من دانشجوى رشته حسابداريم ى سوال واسم پيش امده وقتى داريم ترازنامه مينويسيم وام گرفتن ازبانک بابازپرداخت بيشترازيک سال بدهى بلندمدت محسوب ميشه

    1. سلام کاربر عزیز
      بله. چون بازپرداخت کل وام در دوره مالی جاری نیست جزء بدهی بلندمدت تقسیم بندی میشود.
      اما حصه جاری وامهای بلندمدت جزء بدهی کوتاه مدت تقسیم بندی میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :