فهرست مطالب

خدمات حسابداری

میثم حاجی محمدی – کارشناس مالی و مالیاتی

خدمات حسابداری در عمل یعنی اعتماد طرف مقابل به ما جهت اجرای کلیه امور مالی و حتی مالیاتی. این اعتماد براحتی رقم نمی خورد. یعنی در خدمات حسابداری شما ابتدا تمام تلاش خود را بکار می برید تا طرف مقابل اجرای خدمات مالی را واگذار نماید حال اگر شما با دریچه تخفیف وارد میدان شوید بجای حس خوب یک حس بد ایجاد می کنید.در خدمات حسابداری شما باید بطور قاطع و مستند قیمت دهید، یعنی حتما جزییات قیمت گذاری شما مشخص باشد و اگر هم تخفیفی مطرح می شود بر اساس مدل همکاری است نه جذب پروژه !

در دهه اخیر با توجه به نیاز شرکتهای تجاری به اجرای قوانین سازمان امور مالیاتی و افزایش تعداد آنها در بازارهای اقتصادی کشور ، در خواست مدیران شرکتها برای انجام امور مالی و کنترل آن  ، همچنین کسب درآمد بالا برای برخی از شرکتهای حسابداری ، علت اصلی افزایش شرکتهای مالی  در بازار مشاغل شده است ولی متاسفانه برخی از شرکتها تصور می کنند کار خدمات حسابداری روال بازرگانی دارد و با ارائه تخفیفات می توانند پروژه های بیشتری را جذب کنند در صورتی یک عادت غلط است و متاسفانه این عادت به حسابدارانی که بصورت انفرادی کار خدمات مالی را بصورت تجمعی انجام می دهند سرایت کرده و یکی از عوامل عدم موفقیت آنها در بازارکار محسوب می شود.

معمولا فردی که حسابدار یک شرکت بوده و بواسطه آن و با تلاش خود توانسته حسابدار پاره وقت  چند شرکت دیگر شود. ازدیاد این چرخه و امکان از دست دادن کارهای مالی دیگر افراد و موسسات ، نیاز به تاسیس شرکت حسابداری و انجام سفرشات بصورت گروهی ، انگیزه اصلی صاحبان شرکت های حسابداری شده است .

همچنین افزایش روز افزون چنین شرکتهایی باعث بوجود آمدن بازار رقابت و از دید من لیگ برتر این رشته  شده است .حال افراد و موسساتی در صدر جدول این لیگ قراردارند که رفتار حرفه ای را همراه با اجرای حرفه ای پیش می برند،قطعاً شک نداشته باشید تخفیف راه حل خوبی برای افزایش تعداد خدمات حسابداری نیست و به جز کاهش و بی اعتمادی عواقب دیگری ندارد. خدمات حسابداری قالب های متنوعی دارد که مهمترین آن به این صورت شکل گرفته است:

  مقیم کردن حسابدار در شرکت مشتریان و کنترل حسابها از طریق نظارت برعملکرد حسابدار مقیم

 دریافت کلیه اسناد مشتریان در شرکت حسابداری و انجام فعالیتها از طریق  نیروهای مستقر در شرکت

سرکشی و نظارت پاره وقت به شرکتهایی که نیروی حسابدار دارند (مدیر مالی پاره وقت )

اجرای خدمات حسابداری در قالب بسته یکساله مخصوص شرکتهایی که تازه تاسیس هستند

تمامی این حالت ها دارای مزایا و محاسن مخصوص به خود می باشد. در بازار کنونی با توجه به حجم فعالیت و گردش مالی شرکت مشتریان در مورد یکی از دوحالت فوق تصمیم گیری می شود. نحوه جذب حسابداران در این موسسات مالی بیشتر از طریق کارآموزی شروع شده و به مرور به عنوان حسابداران مقیم و یا حسابدار مستقر در شرکت حسابداری مشغول انجام امورات می شوند.

دلیل اصلی و مهم در موفقیت شرکتها و موسسات حسابداری مانند دیگر مشاغل  در بازار کار فقط یک چیز است : مشتری مداری نه تخفیف خدمات. متاسفانه این موضوع در خارج تهران در مدل های بدتری شایع است و یک امتیاز در بدست آوردن بازارکار محسوب می شود.

مدیران این دسته از شرکتها با انجام امور مالی مشتریان بطور صحیح و جوابگویی سریع و به موقع به واحدهای مالیاتی می توانند خیال مشتریان و کارفرمایان خود را از همه لحاظ راحت کرده و باعث تبلیغ قوی آنان در بازارهای حسابداری گردند.

عدم موفقیت اصلی این شرکتها ، پاسخگو نبودن به موقع به گزرشات  مشتریان و ناهماهنگی با واحد مالیاتی مربوط به آنها می باشد ، که در شرایط این چنینی احتمال رد شدن دفاتر شرکتهای طرف قرارداد با آنها خیلی زیاد می گردد.

امید وارم نکته ای که مطرح کردم بتواند شما را در توسعه خدمات حسابداری یاری دهد و بتوانید با هوشمندی در مسیر درآمدزایی خدمات مالی گام بردارید.

خوشحال خواهم شد نظرتان را پس از مطالعه اینت پست در قیمت دیدگاه ها منتشر فرمایید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

12 پاسخ

  1. سلام و خسته نباشید ببخشید مالیات بر عملکرد که ۲۵ درصد سود خالص است برای همه واحد های حقیقی و حقوقی جامعه واجب است یعنی همه اشخاص حقیقی و حقوقی باید ۲۵ درصد سود خود را به اداره امور مالیاتی بپردازند؟
    من شرکت های رو میشناسم که اصلا نمیدونن مالیات بر عملکرد چی هست.
    خیلی ممنون

    1. باسلام خدمت شما
      اظهارنامه عملکرد نوعی اظهارنامه مالیاتی است که اشخاص حقیقی یا حقوقی بعد از آن که همه مبالغ سود و زیان خود را در معاملات و رویدادهای مالی محاسبه کرد این اظهارنامه را بر اساس آن تهیه کرده و باید 25 درصد میزان سود دوره مالی خود را مطابق با اظهارنامه عملکرد مالیات بپردازند.همه اشخاص حقیقی که دارای درآمد و شغل و کسب و کار بوده مطابق با ماده 95 مالیات های مستقیم موظف هستند که بر اساس سال مالی نتیجه عملکرد مالی خود را به سازمان امور مالیاتی اعلام نمایند همچنین اشخاص حقوقی که شرکت داشته و شرکت آنها به ثبت رسیده هم موظف هستند طبق ماده 110 قانون مالیات ها یمستقیم اظهارنامه عملکرد را تهیه و به سازمان امور مالیاتی ارسال نمایند و حتما بایستی در مهلت مقرر این امر انجام شود.موفق باشید.

  2. سلام و خسته نباشید
    ببخشید من دانشجوی حسابداری هستم،استاد ما گفته یه سیستم حسابداری برا یک شرکت تولیدی بنویسید که شرکت تا الان حسابداری نداشته و میخواهیم حسابداری را در انجا پیاده سازی کنیم من که متوجه نمیشم لطفا راهنمایی کنید. با تشکر از سایت محبوبتون

    1. سلام وقت بخیر اگر منظورتان برنامه ریزی مالی است که باید سیکل بهای تمام شده را بطور کامل در واحد تولیدی پیاده سازی کنید که میتوانید از کتاب حسابداری صنعتی انتشارات سازمان حسابرسی بهره ببرید.و اگر منظورتان نرم افزاراست که کار فوق العاده پیچیده ای هست.
      موفق و پیروز باشید

  3. باعرض سلام من یک سوال دارم بنده شرکت حسابداری دارم الان در منطقه ازاد یک شرکت حسابداری به ثبت رساندم من در رابطه با تخصص هیچ مشکلی ندارم میخاستم بدونم راههای جذب پروژه در مناطق ازاد به چه صورتی میشه حرفه ای انجام داد .ضمن تشکر از مطالب ارزشمندتون میخاستم اگر امکانش هست بیشتر در مورد نحوه جذب پروژه حسابداری مطلب بگذارین چون من در هیچ سایتی نتونستم مطلب به درد بخوری پیدا کنم.

    1. سلام ضمن عرض تبریک
      شما از چندطریق میتونید جذب پروژه را پیش ببرید ۱- از طریق آموزش راه اندازی کسب و کار حسابداری (دوره غیرحضوری حسابداران ثروت آفرین) ۲- مشاوره تخصصی (آنلاین و تلفنی) ۳- مشارکت و تشکیل تیم
      جهت هماهنگی ۳ مورد فوق با کارشناس آموزشی خانم براتی ۰۹۲۱۷۱۱۲۹۸۰هماهنگی بفرمایید.
      ضمن اینکه داخل سایت عبارت های موفقیت در حسابداری و بازارکار را جستجو کنید تا مطالب مرتبط با این مبحث را مطالعه بفرمایید.

  4. سلام ببخشید من تو این موضوع مشکل دارم
    بعضی از حسابدارا اسناد و مدارک و میگیرن و بقیه کار های دیگرو یعنی ثبت در دفاتر قانونی و صورت های مالی و… را تو خونه انجام میدن.
    بعضی از حسابدارا هم از صبح تا شب باید تو واحد تجاری باشند و فاکتور خرید و فروش و ثبت اسناد و… را تهیه کنند.
    میخواستم بدونم فرقشون چیه؟ با تشکر

    1. سلام ببینید حسابدار در حالت عادی مسوول ثبت و نگهداری و گزارش رویدادهای مالی درون شرکت است حال اگر این مستندات را همراه خود به منزل یا حتی شرکت خود منتقل کند این مسوولیت چند برابر می شود کار اشتباهی نیست ولی هم طرف مقابل و هم حسابدار کار پرریسکی را پیش میبرند. من با گروه دوم موافق هستم که تا زمان زیادی درشرکت هستند ولی مدارک را بیرون شرکت منتقل نمیکنند.

  5. با سلام
    من از وقتی دیپلم گرفتم یعنی از سال 1388 شروع به کار در حسابدار ی نمودم و بیشتر تجربه کاریم در کارخانه بوده به عبارتی حسابداری بهای تمام شده بیشتر کار کردم و الان 3 سال میشود لیسانس گرفتم و تقریبا مدت 10 سال سابقه کار دارم در کارخانه جدیدی از سال 95 مشغول بکار شدم که نرم افزار نداشتند پس از جلسات متعدد بالاخر تصمیم گرفتند که نرم افزار مالی بخرند من تمام سال 95 را در سیستم ثبت کردم ولیکن توقع دارند سال های 94 و 93 را نیز اینجانب ثبت کنم لطفا راهنماییم کنید چطور باید بابت قرارداد و مبلغ حقوق صحبت کنم و یا بابت سال های گذشته آیا موظف هستم که کارهای مالی عقب افتاده را انجام دهم ؟

    با تشکر
    12/03/97

    1. سلام توافق و قرارداد شما باید واضح و مشخص باشه و باصطلاح مذاکره اولیه خیلی مهمه قطعا حسابدار و حتی مدیرمالی در تحویل و تحول امورات مشخص میکند که چه سال مالی را عهدار میشود. به هر حال حقوق بر پایه سال مالی باید مشخص شود چون طبق ماده 276 شما مسئول خواهید بود.
      موفق باشید.

  6. با سلام و خسته نباشید.بنده دارای مدر حسابداری هستم و حدود 2 ماهه در شهر تهران بشدت جویای کار هستم ولی متاسفانه بدلیل نداشتن سابقه کار هنوزم بیکارم.اگه راهکاری دارین لطفا راهنمایی کنین.با تشمکر

    1. سلام کاربر عزیز و گرامی
      در تاریخ 5 شهریور به دیدگاه شما در پست ( بهترین روش ثبت لیست حقوق و دستمزد در سند حسابداری چگونه است ؟ ) پاسخ داده شده است .
      موفق و پیروز باشید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :