فهرست مطالب

به نام خدا و سلام

در دنیای بسیار بزرگ حسابداری ، هر روز ایده ها و تکنیک های جدیدتری در حال ارائه شدن می باشد . اما صحبت امروز ما درباره دیدگاه های کارفرمایان محترم و نحوه جذب یک حسابدار کارآزموده است .

شاید یک ابهام هنوز در این جامعه بزرگ به چشم بخورد و آن این است که چرا با این همه فارغ التحصیل رشته حسابداری و حسابدارانی با مدارک غیر مرتبط، هنوز هم کارفرمایان در تنگنای جذب نیروی کار قرار دارند. چندی پیش با یکی از مدیران صنعتی صحبتی داشتم و از من سوالاتی پرسید که خیلی عجیب نیست. سوالات ایشان این بود که حسابداری صنعتی چیست؟ چرا هر حسابداری از عهده اجرای آن بر نمی آید؟ آیا دوره ای وجود دارد که خودم آموزش ببینم ؟

پاسخ سوال این مدیر و دیگر کارفرمایان خیلی دور از انتظار نیست وقتی انتظارات بیجا مانع پیشرفت می شود می توان به راحتی اثرات مخرب آن را در بازار کار مشاهده کرد!

شاید در حال حاضر شرکت های مالی وحسابداری فعالیت گسترده ای را در معرفی نیروی های انسانی حسابداری انجام دهند ، ولی چیزی که حائز اهمیت است ، توجه به نیازهای محیطی و شرایط کار کارفرکایان است . یکی از دلائل عدم موفقیت برخی از حسابداران در محیط های کار همین تناقض بسیار مهم است .

پس سعی کنید تواناییها و اطلاعات خود را با شرایط کاربردی محیط کار تیک کنید ، تا هرگونه مغایرت احتمالی در اجرای کار را برطرف کنید . امروزه کارفرمایان هم تا حدودی با دنیای حساب آشنایی پیدا کرده و حتی قوانین مالیاتی و قانون کار را بهتر از یک حسابدار می شناسند ، ولی با این وجود هم هآنها اعتقاد به این جمله دارند که کار را باید به کاردان سپرد .

با ارائه نرم افزار های حسابداری ویژه مدیران و افراد غیر حسابدار ، تا حدی نیازهای کارفرمایان برطرف شده و لی در مراحل گسترده و حالت های غیر فروشگاهی نمی توان به این موضوع تکیه کرد و حضور یک حسابدار بیش از پیش احساس می شود . طی تحقیقات و مذاکراتی که با بعضی از کارفرکایان فروشگاه های بزرگ و شرکت های بازرگانی و صنعتی انجام دادم ، اکثر آنها تاکید زیادی بر روند صحیح امور مالی و ارائه گزارشات مالی داشتند . پرداخت هزینه در قبال انجام درست کارها و داشتن تجربه و مشاوره های مالیاتی انتظارات بیشتر آنها بود .

trade-in-your-house-1

در چند سال اخیر زمینه کارکردن مستقیم حسابداران تازه کار در بازار کار براحتی فراهم شده و مدیران مجموعه های مختلف هم در این مورد اظهار رضایت داشتند چون این حسابداران از طرف یک حسابدار و یا مدیر مالی با تجربه پشتیبانی می شدند .
نکته مهم انجام این مصاحبه برای دوستان تازه وارد به بازار کار حسابداری این بود که کارفرما یان از یک مورد خیلی ناراضی بودند و آن بدقولی در پشتیبانی و ارائه گزارشات از طرف مدیران مالی بود ، نکته اینجاست که اکثر حسابداران تازه وارد تلاشی برای استقلال کاری نکرده اند و به تبع آن نتوانسته اند انتظارات را به تنهایی برآورده کنند و متکی به دستورات مدیر مالی خود بوده اند .

یک بخش جالب در این مصاحبه این بود که یک مدیر کارخانه ام دی اف از حسابدارش رضایت کامل داشت و وقتی دلیلش را سوال کردم متوجه شدم که حسابدارش 6 ماه فارغ التحصیل کارشناسی حسابداری است و با پشتیبانی یکی از حسابرسان وارد مجموعه شده بود ، بعد از گذشت تنها 6 ماه او یک مدیر مالی و حسابدار کارپشته شده بود و تمامی مسائل را شخصا ” و با سوال کردن از دیگر دوستان با تجربه انجام می داد .

پس اگر می خواهید در بازار کار مستقل عمل کنید و دررده حسابداران باتجربه قراربگیرید ، خودتان برای این جایگاه تلاش کنید و با انجام همه کارهای تخصصی و دادن گزارشات به کارفرما بتوانید موفق شوید . مدیران مالی و حسابداران مجرب می توانند مشاوران خوبی در کنار شما باشند و با نظارت کلی بر کار شما اشکالات را برسی کنند .

امید است با بکارگیری همه تواناییهایتان به موفقیت برسید .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

4 پاسخ

  1. سلام.من حدودا یک سال هست که در شرکت کوچیکی مشغول به حسابداری هستم باحقوق 800هزار تومان.بدون سرویس ودیگر مزایا.و شکر خدا از محیط کاریم وبدون استرس بودنش راضی هستم البته بجز حسابداری کارایی فروش وخرید قطعات داخل کشور و انبار دار یانجام میدم.سوال که دارم از شما حسابداری من فقط در حد فاکتورایی خرید وفروش و کارایی مالی هست.یعنی همین جواب میده برای اینجا.از طرفی دوست دارم یه شرکت بزرگتر کا رکنم و قسمتایی دیگه حسابداری از جمله حقوق ودستمزد ومالیات و… یاد بگیرم فقط یه سمت مشخص (حسابداری)داشته باشموبا حقوق بالا.ولی اصلا اهل ریسک نیستم میترسم از اینجا استعفا بدم شرکتایی دیگه کار پیدا نکنم یا از حسابداری چیزی بخوان که من بلد نباشم…یا برخلاف اینجا کارم مورد پسندشون نباشه…اگه امکانش باشه راهنماییم کنید…آیا من همین جا برام مناسبه جا ی یپیشرفت هست برام یا نه یا باید تغییراتی بدم؟؟من 27 سالمه و لیسانس مدیریت بازرگانی دارم.ممنون میشم کمکم کنید.و نرم افزاری که کار میکنم هلوه.

    1. سلام کاربر گرامی
      شما دچار سردرگمی در هدفگذاری شده اید، ببینید برای رشد کردن باید برنامه داشته باشید ابنکه چه می خواهید ؟ و چقدر حاضرید برایش زمان بگذارید خیر اینجا مناسب نیست، ولی شما باید با هدف و برنامه خارج شوید

  2. سلام
    با عرض سلام و خسته نباشید خدمت آقای حاجی محمدی
    بنده دانشجوی ترم آخر حسابداری صنعتی هستم چون رشته دبیرستان من حسابداری نبوده کمی در این رشته ضعیف هستم فقط درحد درسهایی که اساتید به ما یاد دادن بلد هستم مثلا صنعتی 1و2 را 19و20شده ام و حسابداری خدماتی را خیلی کم بلدهستم درواقع از هر درس تخصصی به مقدار خیلی کم بلد هستم به هیچ وجه نمی دانم که باید چکار کنم تا در حسابداری یک مقدار قوی شوم حتی ثبت زدن ها را خیلی کم بلد هستم و بعد وارد بازار کار شوم.بنده دانشجوی مقطع کاردانی در دانشگاه علمی کاربردی هستم و اگر خدا بخواهد می خواهم خرداد 94 برای کارشناسی همین دانشگاه شرکت کنم.از شما خواهش می کنم هم در مورد قوی شدنم در حسابداری راهنمایی بفرمایید و هم در موردشرکت کردن در دانشگاه علمی کاربردی که اصلا ارزشی دارد یا نه .نظر شما در مورد تحصییل در این دانشگاه چیست . به این علت در این زمینه راهنمایی می خواهم چون این رشته را دوست دارم و می خواهم ادامه دهم و نمی خواهم هیچ وقفه ای بین مقاطع تحصیلییم بیفتد.بنده کسی را برای راهنمایی ندارم و نمی دانم که باید چکار کنم از شما بزرگوار خواهش می کنم راهنمایی بفرمایید.سپاسگزارم

    1. سلام کاربر گرامی
      امیدوارم با صلابت تحصیلات را به پایان برسانید
      دانشگاه علمی کاربردی برای رشته حسابداری خیلی میتونه مفید باشه از اون جهت که نحوه برنامه ریزی آموزشی بصورت نیمه عملی است .
      بله این حالت شما کاملا طبیعی است کار عملی انجام نداده اید و ترس از مسئولیت مانع ورود شما می شود. شما باید در یک محیط شبیه ساز مانند کارآموزی وارد دوره ها شوید تا بیشتر در جو بازار کار قرار بگیرید. موضوع مهم دیگر برنامه داشتن است اینکه شما برنامه تون چیه و چه هدفی را از حسابداری دنبال می کنید.
      تمرکز تون در صنعتی است؟
      هر کانال در حسابداری ویژگی های خاص خودشو داره و چه بسا افراد زیادی هستند که در تمامی کانال ها تسلط کافی را بدست می اوردند.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :