فهرست مطالب

تا حالا  یکبار اقدام به نوشتن دفاتر قانونی کردید ؟
آیا میدونید اطلاعات مورد نیاز  مالی شما چه جوری حمع بندی کنید و وارد دفاتر کنید ؟
از نوشتن دفاتر ترس دارید ؟
یا اینکه با خودتون میگید ولش کن یه چیزی مینویسم که فقط جریمه عدم ارائه دفاتر نشیم؟
شایدم بگید اصلا نمینویسم بذار علی الراس بشیم!
و خیلی چیزای دیگه …

نوشتن دفاتر کاری نداره. فقط باید بر ترستون یا باورهای غلطتون غلبه کنید.
حتما تا حالا براتون پیش اومده که وقتی کاری رو که بقیه فکر میکردن نمیتونید انجامش بدید یا اینکه خودتون اینجوری فکر میکردید رو انجام بدید ، اونموقع آدم یه لذت خاصی رو تجربه میکنه. لذت توانستن و خودی نشون دادن و کسب اعتماد به نفس. دوست داری باز این احساس رو تجربه کنی ؟
میدونی وقتی دفاتر یک شرکت رو خودت آماده میکنی و به تمام مسائل اشراف داری و وقتی دفاترت رسیدگی میشه و قبول میشه چه لذتی داره؟
چرا این فرصت رو از خودتون بگیرید و دفاترتون رو برای نوشتن به یکی دیگه بسپارید؟

میدونید اگر دفاترتون قبول نشه برای اثبات و پایمال نشدن حقتون باید چقدر پیگیری و اعتراض کنید و به هیئت حل اختلاف مالیاتی بروید و در نهایت هم احتمال کمی داره بتونید حرفتون رو ثابت کنید؟

شایدم همینجوری مدارکتون رو آماده کنید و با خودتون فکر کنید ممیز تو مسائل ریز نمیشه! اما اینطور نیست و ممیزین مسئول رسیدگی در جزئیات ریز میشوند و دنبال سرنخی هستند که از دفاتر ایراد بگیرند. پس بهتره مدارک و دفاترتون از روی اصول تهیه شده باشه.
آیا میدونید ممیزین غیر از مدارکتون به چه مسائل دیگه ای برای قبولی دفاترتون توجه میکنند؟

در مواردی مثل رد شدن دفاتر حسابداری تشخیص مالیات به صورت علی الراس صورت میگیره .در خصوص تشخیص علی الراس مالیات به این صورته كه ممیز مسئول رسیدگی  خودش بر اساس میزان فروش یا درآمد شركت یا شخص حقیقی یا حقوقی میزان مالیات متعلقه رو براساس یک ضریب تعیین میكنه و علاوه بر اون جریمه رد دفاتر هم بهتون تعلق میگیره.

بر اساس ماده 193 قانون مالیاتهای مستقیم عدم ارائه دفاتر 20% و رد دفاتر هم 10% مالیات مشمول جریمه میشوند.
بر اساس ماده 189 قانون مالیاتهای مستقیم هم اگر سه سال متوالی ترازنامه و حساب سود و زیان دفاتر و مدارك مورد قبول قرار گرفته باشد و مالیات هر سال را در سال ارایه اظهارنامه بدون مراجعه به هیات هاي حل اختلاف مالیاتی پرداخت کرده باشید معادل 5% اصل مالیات سه سال مذکور علاوه بر استفاده از مزایاي مقرر در ماده 190 این قانون به عنوان جایزه خوش حسابی از محل وصولی هاي جاري پرداخت یا در حساب سنوات بعد آنان منظور خواهد شد که جایزه مزبور از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

پس بهتره همه چیز رو از اول بصورت اصولی و درست یاد بگیرید تا هم توانایی و مقام خودتون رو بالا ببرید و هم به شرکت در اثبات حق و حقوقاتش و بهره وری و پیشرفت مالی کمک کنید و وظیفه خودتون رو بعنوان یک حسابدار و مسئول امور مالی به درستی انجام بدید. و درنهایت از احساس خوبی که بابت این موفقیت بهتون دست میده لذت ببرید.

حالا چکار کنیم ؟ از کجا یاد بگیریم؟             Untitled

فقط کافیه در “کارگاه اصول و فنون تحریر دفاتر قانونی (پلمپ)” شرکت کنید و به سیر تا پیاز دفترنویسی مسلط بشوید و لذت یک تجربه جدید، مفید و کاربردی رو تجربه کنید.

برای اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه کنید 

کارگاه اصول و فنون تحریر دفاتر قانونی (پلمپ)

مریم قنبری

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :