فهرست مطالب


دوستان خوبم سلام. فصل، فصل مالیات و انجام تکالیف مالیاتیه. با اینکه امسال به خاطر وجود کرونا فصل مالیاتی مشاغل دیرتر آغاز شد، اما به قول معروف دیر و زود داره اما سوخت و سوز نداره! حتما اطلاعاتی در مورد الکترونیکی شدن ارسال اظهارنامه‌ها دارید. امروز میخوایم در مورد ارسال اظهارنامه در کافی‌ نت باهاتون صحبت کنیم.

خدمات مالیاتی الکترونیکی

همان‌طور که می‌دانید تاکنون 8 مورد از عملیات مالیاتی مودیان، به صورت الکترونیکی انجام می‌شوند؛ که عبارتند از:

  • ثبت نام و تشکیل پرونده الکترونیک
  • ارسال الکترونیکی اظهارنامه عملکرد
  • پرداخت الکترونیکی مالیات
  • ارسال فهرست مالیات حقوق کارکنان
  • ارائه صورت معاملات فصلی
  • انجام کلیه فرآیندهای مالیاتی مشاغل خودرو
  • دسترسی الکترونیکی به خلاصه پرونده مودیان
  • ثبت الکترونیکی نصب و بهره‌برداری از صندوق‌ها و نرم‌افزارهای فروش

دفاتر پیشخوان دولت، واحدهای پست و کافی‌نت‌ها پس از کسب آموزش‌های لازم، متولی ارائه این خدمات الکترونیکی مالیات هستند. اما در این بین کافی‌نت‌ها به دلیل

  • تعداد بیشتر نسبت به دفاتر پیشخوان و واحدهای پست
  • ترافیک کاری کمتر
  • تجربه بیشتر در زمینه خدمات مالیاتی به ویژه ارسال اظهارنامه

برای انجام خدمات مالیاتی الکترونیکی، مناسب‌تر هستند. در این مقاله قصد داریم نکاتی را که باید در هنگام ارسال اظهارنامه الکترونیکی در کافی‌نت‌ها بدان توجه کنید، برای شما مطرح کنیم.

نکات مهم برای ارسال اظهارنامه در کافی‌ نت ها

هنگام ارسال اظهارنامه مالیاتی خود در کافی‌نت، توجه به برخی نکات الزامی است. در اینجا 10 مورد از این نکات را برای شما مطرح می‌کنیم.

  • قبل از هر چیز باید مطمئن شوید کافی‌نت مورد نظر شما پروانه کسب دارد. دقت کنید کافی‌نت‌هایی که پروانه کسب آنها در دست اقدام است، مجاز به ثبت اظهارنامه مالیاتی نیستند.
  • هنگام مراجعه به کافی‌نت برای تکمیل و ارسال اظهارنامه، حتما از داشتن مجوز لازم جهت تکمیل اظهارنامه کارمندان آن مطمئن شوید. این مجوز نشان می‌دهد کارمندان کافی‌نت آموزش‌های لازم جهت تکمیل و ارسال اظهارنامه را گذرانده‌اند. همچنین این کافی‌نت‌ها دارای کد رهگیری هستند که در صورت بروز مشکل و به شرط اثبات تقصیر، عملکرد کافی‌نت قابل پیگیری خواهد بود.
  • مهم‌ترین نکته‌ای که در زمینه ارسال اظهارنامه در کافی‌ نت باید به آن توجه کنید، کنترل فرم پیش‌نویس اظهارنامه است. هنگام تکمیل پیش‌نویس اظهارنامه باید درستی اطلاعات زیر را با وسواس فراوان بررسی نمایید:

1-  کد اداره امور مالیاتی مربوطه

2- کد شهرستان و استان محل فعالیت

3- مدت زمان فعالیت طی سال، برای افرادی که شروع یا پایان فعالیت آنها در میان سال مالیاتی باشد

4- دقت به کلیه مبالغ مخصوصا مبالغ خرید و فروش (صفرهای جلو اعداد را با دقت و به صورت مجزا بگذارید، تا در تعداد آنها اشتباهی صورت نگیرد)

5- ثبت نوع مالکیت محل فعالیت (مالک یا مستاجر)، با داشتن مستندات

6- ثبت نوع شراکت در صورت وجود؛ شراکت در کار، شراکت در سرمایه یا شراکت در ملک

  • پس از تکمیل فرم پیش‌نویس اظهارنامه، آن را امضا کرده و به مسئولین کافی‌نت تحویل می‌دهید. بر اساس این فرم، شما تمامی مسئولیت‌های مربوط به اظهارنامه خود را می‌پذیرید. در حقیقت کافی‌نت هیچ مسئولیتی در قبال اظهارنامه‌ای که برای شما تکمیل و ارسال می‌کند، ندارد.

نکته: دقت کنید که اگر حسابدار شما، اظهارنامه عملکردتان را تنظیم نماید، در قبال اظهارنامه مسئولیت تضامنی دارد و باید پاسخ‌گو باشد؛ اما در مورد کافی‌نت این ضمانت وجود ندارد.

  • در کنار تمامی اطلاعات خود، نام عبور و کلمه عبور خود را بر روی فرم پیش‌نویس درج کنید؛ تا از بروز اشتباه در ارسال اظهارنامه (شخصی به جای شخص دیگر) جلوگیری شود.
  • از آنجا که شما برای ارسال اظهارنامه در کافی‌ نت نام عبور و کلمه عبور خود را در اختیار کارمندان کافی‌نت قرار می‌دهید و گاها این اطلاعات در سیستم ذخیره می‌شود؛ بهتر است پس از تکمیل و ارسال اظهارنامه خود، نام عبور و کلمه عبور خود را تغییر دهید.

    ارسال اظهارنامه در کافی نت
    ارسال اظهارنامه در کافی‌ نت ها
  • گاهی کافی‌نت‌ها به دلیل ترافیک کاری از شما می‌خواهند فرم پیش‌نویس تکمیل شده خود را به آنها بسپارید تا در فرصت مناسب اظهارنامه شما را تکمیل و ارسال نمایند. هرگز این پیشنهاد را نپذیرید! زیرا از سویی امکان گم شدن فرم پیش‌نویس و تاخیر در ارسال اظهارنامه شما وجود دارد. از سوی دیگر از آنجا که کلیه اطلاعات سرمایه‌ای و درآمدی شما در این فرم وجود دارد، ممکن است مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار گیرد؛ که به هیچ وجه قابل پیگیری نیست.
  • ارسال اظهارنامه خود را برای روزهای آخر نگذارید؛ زیرا به دلیل ترافیک کاری کافی‌نت‌ها و کند شدن روند ارسال الکترونیکی اظهارنامه به دلیل حجم بالای ارسالی‌ها، امکان ارسال ناقص یا عدم ارسال وجود دارد. اگر مجبور به ارسال اظهارنامه در روزهای آخر شدید، پرینت اظهارنامه خود را به آدرس اداره امور مالیاتی خود پست کنید؛ تا مشمول جرایم عدم ارسال اظهارنامه نشوید.
  • به گروه و زیرمجموعه شغلی خود دقت کنید. اگر از گروه یا زیرمجموعه شغلی خود مطمئن نیستید، حتما از مراجع معتبر استعلام نموده، انتخاب گروه شغلی را به مسئولین کافی‌نت نسپارید؛ زیرا آنها مسئولیتی در قبال انتخاب نادرست شما ندارند. در صورت انتخاب گروه شغلی نادرست، انتظارات سازمان مالیاتی از شما تغییر می‌کند و ممکن است درگیر مشکلات پیچیده‌ای شوید.
  • اطلاعات خود را به صورت کامل و دقیق بر روی فرم پیش‌نویس وارد کنید. حتی‌الامکان از بردن لپ‌تاپ حاوی اطلاعات خود و اتصال فلش ناشناخته جهت نصب نرم‌افزارهای مربوطه خودداری کنید.

نرخ مصوب برای ثبت کد اقتصادی و ارسال اظهارنامه در کافی‌نت

نرخ مصوب برای ثبت کد اقتصادی و اظهارنامه مالیاتی در کافی‌نت‌ها برای سال 1399 به صورت زیر می‌باشد:

بخش عنوان قیمت(تومان)
 

کد اقتصادی

پیش ثبت نام کد اقتصادی برای یک مودی(برای هر شریک 10,000 تومان اضافه می‌شود) 50,000

 

ارسال نام کاربری و کلمه عبور در صورت فراموشی 10,000
فعال‌سازی و دریافت ابلاغیه‌های مالیاتی 20,000
 

 

 

 

 

 

اظهارنامه مالیاتی

 

اشخاص حقوقی

ثبت

و

ارسال

ثبت اطلاعات ترازنامه و حساب سود و زیان به صورت صحیح از طرف مودی و اظهارنامه (بدون پرینت)  

260,000

ثبت و ارسال  

عدم فعالیت بدون ترازنامه و حساب سود و زیان

 

120,000

 

 

 

 

اشخاص حقیقی

 

گروه اول

ثبت اطلاعات ترازنامه و حساب سود و زیان به صورت صحیح از طرف مودی و اظهارنامه  

150,000

 

گروه اول عدم فعالیت بدون ترازنامه و حساب سود و زیان 70,000
گروه دوم ثبت اطلاعات ترازنامه و حساب سود و زیان به صورت صحیح از طرف مودی و اظهارنامه 100,000
گروه سوم ثبت و ارسال اظهارنامه و فیش پرداختی برای یک مودی با یک فیش(فیش پرداختی برای هر شریک 2,500 تومان محاسبه می‌شود)  

70,000

 

املاک

پیش ثبت نام مستغلات 20,000
ثبت و ارسال اظهارنامه با یک مستاجر 70,000
به ازای هر ملک اجاری (مستاجر) اضافی 15,000

مبالغ فوق بدون در نظر گرفتن هزینه پرینت می‌باشند.

امیدوارم این نکات برای شما سودمند باشند و با مشکلی برای ارسال اظهارنامه در کافی ‌نت مواجه نشوید. فقط زمان را از دست ندهید و هرچه سریعتر اقدام کنید. هیچ کس مانند شما، دغدغه کسب و کارتان را ندارد. به همین خاطر ما برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم؛ شما می‌توانید با تهیه بسته صفر تا صد آموزش مالیات پرشین حساب، کارشناس مالیاتی کسب و کار خود باشید. با ما تماس بگیرید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :