فهرست مطالب

با سلام به همه کاربران محترم ،

افرادی که رشته حسابداری و مشاغل مرتبط با آن را انتخاب می کنند  بایستی نیم نگاهی به جامعه حسابداران رسمی ایران داشته باشند . جایی که  حرفه های حسابداری و حسابرسی در آن مشغول فعالیت هستند و می توان از ماحصل تجربیات آنان نهایت استفاده را برد . جامعه حسابداران رسمی ایران یکی دیگر از دانشگاههای تخصصی ایران در رشته حسابداری است ، علاقمندان می توانند از نظرات  استادان و فعالیتهای حرفه ای این دانشگاه در پیشبرد اهداف بلند مدت خود استفاده کنند . چه بسا با عضویت در این مجموعه به عنوان حسابدار رسمی، خود را حرفه ای تر کنید و بتوانید در رشته خود یکی از بهترینها باشید . این سازمان از نیمه دوم سال 1380 فعالیت خود را آغاز نموده و هدف اصلی آن کنترل مالی بر کلیه واحدهای تولیدی ، صنعتی و خدماتی و تایید صورتهای مالی این واحدها جهت بهره برداری سرمایه گذاران و دیگر ذینفعان می باشد.

این سازمان در کنار هیات مدیره و اعضای آن دارای تعدادی کارگروه است که هریک وظایف مختص خود در راستای اهداف سازمان اجرا می کنند.

  • كارگروه قوانين و مقررات
  • گارگروه موسسات حسابرسي
  • كارگروه كنترل كيفيت
  • كارگروه مالياتي
  • كارگروه آموزش
  • كارگروه آئين رفتار حرفه اي
  • كارگروه فني و استانداردها
  • كارگروه حسابرسي داخلي و عملياتي
  • كارگروه كنترل كيفيت مالياتي
  • كارگروه توسعه بازار كار و فرهنگ حسابدهي
  • كارگروه حسابرسي كامپيوتري
  • کمیته مبارزه با پولشویی

شما کاربران عزیز می توانید با مراجعه به وبسایت این واحد علمی پژوهشی به آدرس  www.iacpa.ir تمامی اطلاعات لازم را بدست آورید . نکته ای که باید توجه داشته باشید این است اگر تصمیم برای عضویت در جامعه حسابداران رسمی را دارید باید چند نکته خیلی مهم را توجه داشته باشید :

1- همانند کنکور کارشناسی ارشد برای آزمون ورودی آن آمادگی کافی را بدست آورید .شما می توانید با برنامه ریزی بلندمدت و منظم بر دروس تخصصی و استانداردهای حسابداری ، خود را برای آزمون ورودی آماده کنید. حداقل مدرک قابل قبول ، کارشناسی در رشته حسابداری یا دیگر رشته های مرتبط از دانشگاههای مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری است .

2- نکته بعدی از شرایط شرکت در آزمون ، داشتن سابقه کار است .حداقل سابقه مورد قبول

3- سال کارکردن تمام وقت نزد موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ایران است.منظور از سابقه کار ، سابقه بیمه ای با درج سمت شغلی است.در کناراین موارد تواناییها و دیگر سوابق علمی و عملی شما جهت آزمون مهم می باشد.

ارتباط مستقیم و غیر مستقیم شما با جامعه حسابداران می تواند در اجرای هر چه بهتر عملکرد شما سودمند باشد . امیداست بتوانیم با معرفی این نهاد تخصصی رشته حسابداری به شما عزیزان ، یکی از راههای حرفه ای شدن را پیش روی شما قرارداده باشیم .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. با سلام
    خواستم بدونم برای آزمون ورودی جامعه حسابداران رسمی باید حتما 3 سال سابقه کار حسابرسی داشته باشیم چون من 5 سال سابقه کار حسابداری دارم اما حسابرسی نه میتونم شرکت کنم
    ممنون از پاسختون

    1. سلام دوست عزیز. داشتن حداقل 3 سال کار حسابرسی بعد از اخذ مدرک کارشناسی به همراه برخی موارد دیگر از جمله داشتن حداقل ده سال سابقه مدیریت دستگاه های اجرایی از شرایط شرکت در آزمون جامعه حسابدارن رسمی است. که بایستی رعایت شود.
      موفق باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :