فهرست مطالب

گزارشات خود را درگیر ندانستن و ندادن شماره و امتناع و…نکنید !

به نام خدا و سلام به شما دوستان عزیز ، هنوز خستگی اظهارنامه ارزش افزوده برطرف نشده که باید گزارشات معاملات فصلی را ارائه کنید ، البته با ارائه به موقع اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده ، مشکل زیادی با ارائه گزارشات فصلی تا پایان مهرماه ندارید ، فقط لازم است چند مورد را یادآوری کنم تا بتوانید خیلی سریعتر کارها را پیش ببرید . خیلی از کاربران با مشکل عدم ارائه کد اقتصادی و یا شماره ملی از طرف فروشندگان مواجه هستند و همانطور که می دانید لیست امتناع در سامانه به خریداران اختصاص دارد. مشکل دیگر هم نداشتن کد اقتصادی طرف معاملات است .

بدون معطلی گزارشات را تکمیل و ارائه کنید

دوستانی که طرفین معاملات آنها موفق به گرفتن شماره اقتصادی نشده ، می توانند از کد رهگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی آنها استفاده کنند و در قسمت مورد نظر قراردهند . در مورد خریدارانی که شماره اقتصادی در اختیار شما قرارنداده اند هم می توانید از گزینه ای که مربوط که حد نصاب است استفاده کنند و با تیک کردن آن فقط مبلغ و مالیات فعال می شود که می توانند بصورت سر جمع کل خریدها وارد سامانه کنند .

امیدوارم بتوانید بدون مشکل گزارشات این دوره را هم ارسال کنید .

موفق باشید .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

6 پاسخ

  1. سلام خسته نباشید
    من اظهارنامه شخص حقوقی را کامل و بدون نقص پر کردم . کد رهگیری و شناسه ملی و کد پستی رو هم با دقت وارد کردم.ولی نمیدونم چرا وقتی ارسال میکنم سیسم پیغام خطایی با این عنوان میده: کدرهگیری پیش ثبت نام صحیح نمیباشد. درصورتیکه کد رهگیری همونی هست که پارسال هم استفاده کردم و چون فراموش کرده بودم امسال از قسمت یادآوری کد رهگیری پیش ثبت نام سایت امور مالیاتی گرفتم.لطفا منو راهنمایی کنید پارسال هم این مشکلو داشتم از خودتون راهنمایی گرفتم ولی یادم رفته مشکل از کجا بود.متشکرم.

    1. سلام ممنون
      حتماً از مرورگر Explorer باید استفاده کنید و مطمئن شوید که نامه نام کاربری و رمز عبور شماره اقتصادی برای شما ارسال نشده باشد. می توانید با مراجعه حضور ی به اداره دارایی از صحت سنجی اطلاعات دقیق اعتبار کد رهگیری با خبر شوید.
      راه حل ساده تر تماس گرفتن بین ساعت 3.5 تا 4.5 بعداز ظهر با سامانه 35087 می باشد.
      موفق باشید

  2. باسلام و خسته نباشید
    من در یک شرکت پیمانکاری مشغول بکار هستم
    1-فاکتور های که از فروشندگان دریافت نمودهایم کد اقتصادی نداردآیا میتوان در قسمت امتناع ثبت نمود؟
    2-مبالغی که از کارفرما دریافت میکنیم آیا باید توسط شرکت صورتحساب تهیه شود؟
    با تشکر

    1. سلام حسین عزیز
      اگر منظورتان سامانه ارسال گزارشات است ، خیر در بخش خرید امتناع ندارد و فقط در قسمت فروش ثبت می شود . اگر کد اقتصادی ندارند می توانند کد ملی شخص حقیقی و یا کد رهگیری پیش ثبت نام کد اقتصادی را ارائه کنند.
      پرداخت کارفرما به جز پیش پرداخت باید طبق قرارداد و با ارائه صورت وضعیت ( صورتحساب خدمات ) صورت پذیرد و در اسناد مالی شما ثبت شود .
      موفق باشید.

  3. سلام من گزینه ای به اسم “حد نصاب” نمی بینم در نرم افزار! کجای نرم افزار دقیقا وجود داره؟ چون طرفهای معامله ما خیلی هاشون کد اقتصادی ندادن به ما!

    1. سلام به شما
      در نرم افزار TTMS در قسمت ورود اطلاعات خرید و فروش ، اولین گزینه معاملات کمتر از 10% حد نصاب را تیک بزنید فقط مبالغ فعال می شوند . در مورد خریدارانی که کد اقتصادی ندارند می توانید اطلاعات را در ورود اطلاعات امتناع ثبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :