فهرست مطالب

41650346955880748490

به نام خدا و سلام

یک حسابدار وقتی می تواند به هدف ایده آل خود برسد که جایگاه و خواسته خود را به خوبی تشخیص دهد و برای رسیدن به آن تلاش کند. متاسفانه برخی از حسابداران عزیز بدون توجه به این موضوع متحمل زیانهای مادی و حتی روحی زیادی می شوند، به تعبیر دیگری شاید تلاش زیادی انجام می دهند و لحظه ای هم از تلاش کردن کوتاهی نکنند ولی چون خیلی قوی در انتخاب جایگاه عمل نکرده اند. در این بخش چند نکته کلیدی با یک مثال خدمت شما دوست عزیزم ارائه می کنم.

در بازار حسابداری چه خبر است؟

ابتدا باید به این موضوع توجه کنید که بازار این رشته کجاست؟ درچند سال اخیر با تغیر روند اجرایی و نوع انجام معاملات مشاغل و همینطور ورود تجهیزات الکترونیکی به بازار کار ، طراحی و نوع پیاده سازی مباحث حسابداری هم تغییر کرده است . نکته مهم بعدی تنوع در قوانین مالیاتی است که با روش های جدید و به روز تری قابل اجرا شده است . در سالهای قبل و نه خیلی دورتر ، حسابداری دفتری و سنتی که هنوز برخی از افراد روی آن متمرکز شده اند ، قابلیت و توانایی پاسخگویی به نیازهای حسابداری را مرتفع می کرد ولی به مرور ، با حسابداری سیستمی تلفیق شده است تا بتواند سرعت بیشتری در روند پاسخگویی داشته باشد. پس یکی از مهمترین عوامل ایجاد کار حسابداری نیاز است . نیاز به نظم و عقب نیافتدن از اجرای تکالیف مالیاتی و متضرر نشدن ….

امروزه نیاز به یک سیستم حسابداری منظم حیاتی محسوب شده و رفته رفته تعداد افرادی که مخالف این قضیه بوده اند کمتر شده اند . اما متاسفانه در این بازار نیازمند به کمک و تشنه ، تعدادی از افراد مجری اموری می شوند که هنوز شاید خودشان نمی دانند که چه هدفی از ورود خود به اجرای رشته حسابداری دارند و باعث متزلزل شدن این جایگاه مهم شغلی شده اند . در این دهه اخیر خوشبختانه تعداد اساتید و متخصصان رشته های مالی بسیار زیاد است و شما خیلی راحتتر از گذشته می توانید به آنها دسترسی داشته باشید.

تصمیم شما چه رنگی دارد؟

این خیلی مهم است که شما چه تصمیمی برای فعالیت در رشته مالی گرفته اید؟ در چه گرایشی می خواهید فعالیت کنید. خیلی از دوستان گرایش ها را خیلی کلی تعریف می کنند و فکر می کنند حسابداری فقط به حسابرسی و حسابداری تقسیم بندی می شوند . که در هر کدام بهترین پست مدیریتی و سرپر ستی بخش اجرایی است . در صورتی که در هر کدام از این بخش ها شما خودتا ن می توانید با فکر و تامل در گرایش های متنوعی تصمیم بگیرید. به عنوان نمونه یک سلسله ترتیب تصمیم گیری از ابتدای شروع شما می تواند شامل موارد زیر باشد:
• دانشجوی حسابداری هستم و تصمیم دارم فعلاً بر روی درس و ارتقای معدلم تمرکز کنم .
• فارغ التحصیل حسابداری هستم و می خواهم استخدام بانک شوم .
• از کارمندی متنفرم و می خواهم خودم یک شرکت حسابداری تاسیس کنم .
• علاقه شدیدی به وکالت دارم البته در رشته مالیاتی و میخواهم یک وکیل مالیاتی شوم .
• من عاشق کارهای صنعتی و تولیدی هستم و دوست دارم یک حسابدار صنعتی موفق باشم .
• تدریس تمام علاقمندی من است ، من فقط می خواهم یک مدرس حوزه مالی و مالیاتی باشم .
• من فقط می خواهم از طریق حسابداری ، یک مدیرمالی موفق شوم .
• حسابرسی شغل پر ابهتی است . تمام تمرکزم حسابرسی است .
• دیدن مشاورین مالی شرکتهای بزرگ آرزوی من است ، دوست دارم چننین جایگاهی پیدا کنم .
• من یک خانم هستم و می خواهم تحلیل گر باشم و اجرای کارهای تحقیقاتی را در منزل انجام دهم .
• من دوست دارم یک مترجم حوزه های مالی و مالیاتی باشم .
• عشق من نویسندگی است ، مهارت من نوشتن است ، دوست دارم یک نویسنده موفق این حوزه شوم.
• و چندین تصمیم جدی دیگر ….

52720356c37f1

یک آب انار ایده آل …

تا چند سال قبل وقتی شما وارد یک فروشگاه آب انار فروشی می شدید به جز آب انار در یک فضای کوچک چیزی نمی دید. اما امروزه رقابت آب انار یک برند حرفه ای است . بیشتر فروشگاه ها در جاهای خیلی خوب دایر می شوند و با یک دکور خیلی عالی ، پذیرای مشتریان هستند . تعداد و تنوع محصولات آنها هم خیلی بالاتر رفته است : آب انار ، معجون انار ، انار بستنی ، ترشی انار ، ژله انار ، آب انار غلیظ ، رقیق و … . این ساده ترین مثالی بود که می توان در مورد رشته حسابداری بزنم . دیگر حسابداری پول شمردن و ثبت در 2 تا دفتر و شمارش کالا در انبار نیست . در حال حاضر همه چیز سیستمی شده است و البته نوشتن دفاتر تنها آیتمی است که از گذشته به یادگار مانده است . برگردیم به موضوع صحبتمان . در لیست تصمیم ها کجایید؟ این یک مسئله مهم است . هر کسی بیشتر بخواهد بیشتر نصیبش می شود و هر کسی هم که هدف مشخصی را دنبال می کند به همان خواهد رسید. اما به بستگی به یک سری شرایط دارد . اینکه نوع علاقه و هدف شما از شرکت در آزمون های بانکی چیست ؟
چند روز گذشته به یک از بانکها برای انجام امور بانکی رفتم و کارت ویزیتی به کارمندی که با حوصله کارخای بانکی را انجام میداد ، دادم ، و وقتی در مورد فعالیت ها از من سوال کرد توضیحاتی به او دادم . آه بلندی کشیدی و من حالا از او پرسیدم چرا آه ، موقعیت خوبی دارید . پاسخش این بود که من از کارمندی و بخصوص کاربانکی متنفرم . فقط برای کلاس کارش و ازدواج کردن تمام تلاشم را کردم تا قبول شوم .

پس بطور خلاصه نوع تصمیم و میزان علاقمندی شما در روند رو به جلو و پیشرفت شما تاثیر گذار است . با دید باز تصورات و آرزوی های خود را ببینید و برای آنها برنامه مدون داشته باشید . از تصمیم های کوتاه مدت و مقطعی جداً دوری کنیدو آینده ای را ببینید که بجای پشیمانی ، کسب درآمد ، انگیزه و حرفه ای شدن نتیجه آن باشد.

مرحله به مرحله جلو بروید!

باز هم این یک نکته مهم است که شما باید در اجرای فرآیند شغل و بازار حسابداری به خوبی رعایت کنید. اگر داشجو هستید ، بیشتر تمرکز شما درس خواندن باشدو اوقاتی را در کنار درس ، به کارورزی حسابداری باشد. اگر می خواهید حسابدار موفقی شوید درآمدزایی در والویت های بعدی باشدو کسب تجربه در دستور کار شما قراربگیرد.

در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای هم دوستان بزرگوار ، از علاقمندی که نیاز به یک مشاوره در این زمینه ها دارند می توانند بصورت رایگان سوالات مد نظر خود را در سامانه پرسش و پاسخ  سایت به آدرس www.persianhesab.com/ask مطرح کنند.

[highlight]حسابداری شغل بی مشکلی نیست ، مشکلات شغل حسابداری را دسته بندی می کنند.[/highlight]

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. کجاها می توان کارورزی حسابداری داشت ؟ در حالیکه هیچ کجا بدون سابقه کاری نیرو نمی گیرند حتی برای کارورزی ؟
    میتوانید بنده را راهنمایی کنید ؟ از چه کانالی اقدام کنم ؟

    1. سلام کاربر گرامی.
      لازمه حرفه حسابداری گذراندن دوره های کارآموزی است .شما می توانید این دوره ها را از طریق استادان دانشگاهی تان یا دوستانتان که قبل از شما این مسیر راطی کرده اند پیدا کرده و در کلاسهای آنها شرکت کنید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :