فهرست مطالب

information-technology

به نام ایزد منان و سلام به شما کاربران عزیز و همراه ، این بخش را اختصاص دادم به حسابداران و فعالان حوزه مالی که یکنواختی را کنار گذاشته اند و سعی می کنند با به دست آوردن اطلاعات مالی و مالیاتی خود را آبدیت کنند . شاید برای شما هم پیش آمده باشد که با خواندن مطالب سایتهای به روز  و نشریات معتبر فکر کنید که اطلاعات خوبی دارید و تقریباً حرفی برای گفتن دارید . ولی وقتی با همین معلومات وارد یک جلسه حرفه ای و پیشرفته می شوید ، می بینید که هنوز خیلی چیزها را نمی دانید .

یک نکته مهم : با حرفه ای ها نشست و برخواست کنید

این یک نکته کلیدی است که همه دانشجویان و کاربران و همکاران عزیز خیلی باید به آن توجه داشته باشند . برخی از افراد از روبرو شدن  با اساتید و افراد حرفه ای می ترسند، البته نه ترس از قیافه آنها ، بلکه از این موضوع واهمه دارند که ممکن است با صحبت و مذاکره با آنان کم بیاورند و نتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند . این رفتار می تواند یکی از بهترین راه های ارتباطی آبدیت شدن شما را قطع کند. به عنوان مثال خیلی از حسابداران و مدیران مالی جدیدترین استانداردهای حسابداری و نحوه اجرای آن را اطلاع ندارند ، کما اینکه هر روز از اخبار و دیگر اطلاعات روز با خبر هستند و با مراجعه به یک حسابرس و یا یک حسابدار حرفه ای متوجه این تغییرات می شوند . لینک بودن شما با اساتید برجسته و افراد متخصص نه تنها موجب ضعف شما نخواهد بود بلکه می تواند قدرت معلومات شما را چند برابر کند.

counseling4

افراد متخصص و حرفه ای به منابعی دسترسی دارند که شما می توانید در ارتباط با آنها تکنیک ها و اطلاعات جدیدی را کسب کنید .

حتی در بین دوستان و رقیبان شما هم افرادی هستند که اطلاعات خیلی خوبی دارند و شما با دادن هزینه می توانید این اطلاعات مهم را از طریق مشاوره  بدست آورید . البته شما باید ببینید این اطلاعات چقدر کاربردی است و چه مزیت هایی برای شما دارد .

نکته مهم دیگر : چالش ها ، شما را آبدیت می کند

نکته دیگر اینکه شما ممکن است در برخورد با یک فرد حرفه ای و پرسیدن سوالات آن شخص از شما ، متوجه چالش ها و ضعف خود شوید ، در این صورت  بلافاصله باید با شناسایی این موارد ، خود را آبدیت کنید . به عنوان مثال ، مصاحبه تخصصی که از شما پرسیده می شود ، ممکن است این نقاط ضعف را به خوبی نمایان کند . به هرحال گفتگو و مذاکره با افراد با تجربه و حرفه ای می تواند شما را با مفاهیم و اطلاعات و حتی تکنولوژی های جدید روز حسابداری و حسابرسی آشنا کند .

امیدوارم از این مطالب به عنوان یک تکنیک در پیشبرد اهداف بلندتان استفاده کنید.

موفق و پیروز باشید .

میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. جناب حاجی محمدی
    باسلام و تشکر بابت سایت بسیار خوب و مفید شما
    درمورد مطلبی بروزرسانی اطلاعات حسابداری مطالب شما کاملا صحیح هست و کاملا تایید میکنم ،اما مشکل اینه که در کشور ما کمتر کسی پیدا میشه که آنچه که یادگرفته و تجربه کرده ،به دیگری انتقال بده .من خیلی سعی کردم با رفتار صحیح خودم فرهنگ سازی کنم و بگم که زکات علم آموختنش هست اما متاسفانه من توی رابطه بده بستون علمی کاملا یک طرفه قرار گرفتم. زمانیکه تدریس اصول اولیه حسابداری و مکانیزه حسابداری رو به عهده داشتم، باتمام وجودم هرچیزی که تجربه کردم دراختیار میذاشتم ولی برای دریافت اطلاعات و آبدیت شدن و بدست آوردن تجربیات دیگران با یک نوع خساست عجیب وبی منطق روبرو شدم… خواهشا راههای بدست آوردن این اطلاعات رو ارایه کنید چون به نظر میاد این اتفاق هم باید هوشمندانه شکل بگیره.
    بسیار سپاسگزارم.

    1. سلام کاربر عزیز
      از حسن توجه شما نسبت به مطالب متشکرم . خیلی خوشحالم که شما با تمام انرژی مطالب را تدریس و در اختیار کاربران قرار می دهید. این مشکل را خود افراد بین یکدیگر رواج داده اند و به قول شما فرهنگ سازی غلطی صورت گرفته است . اما همین موضوع باعث بوجود آمدن یک حرکت حرفه ای و درآمدزایی برای خیلی ها شده است . یکی از حرکتها ، تبادل لینک است که اخیراً خیلی رایج شده است . به این صورت که شمادر قبال ارائه خدمات و تخصص ، خدمات و تخصص جدیدی را با یک یا چند تا لینک بدست می آورید . راه دیگر هم پرداخت هزینه است . تعداد زیادی از همین افرادی که اشاره کردید ، تجربیات خود را طبقه بندی و قیمت گذاری می کنند و به فروش می رسانند که یا در قالب یک پکیج محصولی و یا یک کارگاه یک روزه و یا دوره آموزشی می باشد .
      امیدوارم اطلاع رسانی کافی باشد . موفق و موید باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :