فهرست مطالب


2

قبول دارید این آهنگهای بندری شادی آوره

واقعا روحیه رو بالا میبره مخصوصا آهنگ دریا دریا

پرشین حساب هم از غافله عقب نمانده و اقدام به انتشار 2 کلیپ صوتی جذاب نموده است از شما دعوت میکنیم اگر روحیه خوبی ندارید این دو تا کلیپ را در گوشی همراه خود ذخیره کنید و چندین بار گوش کنید. نکات خیلی خوبی در داخل آن قرار داده شده است. حتما پیش خودتون فکر می کنید چه ربطی داره به موضوع حسابداری؟ آهنگ بندری . باید عرض کنم ربط دارد چون ما موفق شدیم برای اولین بار این کلیپ ها را در بندرعباس در حضور 120 نفر شرکت کننده پخش کنیم و مورد استقبال بندری های عزیز قرار گرفت. امروز قصد دارم شما هم از فایل ها بهره ببرید.

محتویات 2 کلیپ چیست؟ 

من برای اینکه درس فنون مذاکره در حسابداری را به خوبی برای علاقمندان آموزش دهم اقدام به پخش 2 کلیپ متفاوت کردم . متفاوت از این نظر که یکی خوب و دیگر افتضاح است. در یکی از آزمون های استخدام حسابدار یکی از شرکتها مسئولیت مصاحبه و انتخاب کارشناس حسابداری را داشتم که تصمیم گرفتم 2 تماس را در گوشی همراهم ضبط کنم. در یکی از همایش ها که چندی پیش در بندرعباس برگزار شد ابتدا هر دو کلیپ را برای حضار پخش کردم و سپس به صورت کاملا واضح ایرادات و نقاط قوت هر 2 تماس را که ارتباط تنگاتنگی با جذب در بازار کار داشت تشریح کردم. دوست دارم شما کاربر گرامی هم به صورت کاملاً ملموس و واقعی به مهمترین اشکالات در بازار کار که نحوه ارتباط اولیه است پی ببرید.

6

کلیپ اول 

اولین کلیپ همان کلیپ بد است یعنی فردی که درخواست استخدام داده خیلی بد و خراب جویای کار شده و صرفا بر روی یک سری موضوعات کلیشه ای تمرکز کرده است. فرض کنید یک حسابدار به یک مدیر تماس گرفته است البته کلیپ زیر کاملا واقعی است . از بزرگترین اشکالاتی که متاسفانه برخی از حسابدارانی که موفق به استخدام نمیشوند و در این تماس هم دیده میشود عبارتند از :

  • عدم معرفی اولیه
  • سوال درمورد حقوق
  • عدم توجه به نوع فعالیت کارفرما
  • تاکید بر روی بیمه شدن
  • کلاس گذاشتن بی مورد
  • اصرار بر ملاقات حضوری
  • توضیح بیش از حد از خود
  • درصد احترام ضعیف
  • مکالمه سرد
  • عدم ارائه توانمندی به شکل یک تکنیک
  • اصرار بدون دلیل برای مشخصات طرف مقابل

دانلود فایل صوتی اول 

کلیپ دوم 

اگر چه کلیپ دوم هم 2 دقیقه بیشتر نیست ولی فرد تماس گیرنده تمامی تلاش خود را میکند که چالش را نشانه بگیرد و در یک حرکت حرفه ای کارفرما را مجذوب خود میکند. از مهمترین قاط قوت در این تماس عبارتند از :

  • معرفی خیلی سریع و کوتاه متقاضی استخدام
  • سوال در مورد گرایش و نوع فعالیت
  • برخورد در نهایت ادب و احترام
  • مطرح کردن یک سوال چالشی متناسب با نوع گرایش شغلی
  • پوشش دادن چالش در قالب توانمندی
  • پیشنهاد ارائه رزومه
  • اظهارنظر واقعی از اینکه چرا تمایل همکاری دارد
  • عدم اصرار بر ملاقات حضوری با مدیر
  • برخورد کاملا حرفه ای از انتقاد پیش آمده

 

دانلود فایل صوتی دوم 

 

از شما خواهش دارم چند بار هر دو کلیپ 2 دقیقه ای را گوش کنید و با اشکالات مطرح شده تطبیق دهید و خودتان قضات کنید اگر یک حسابدار تمامی کتابها و منابع را مطالعه کند و حتی تجربه خیلی خوبی هم داشته باشد ولی نتواند تمامی مهارت خود را در کوتاه ترین تماس بیان کند نباید پارتی و سابقه و شرایط جامعه را بهانه کند بجای آن باید بر نحوه ارتباطات و حتی نقاط ضعف تخصص خود تمرکز بیشتری داشته باشد. آرزوی روزهای خوش برای شما و خانوداده عزیزتان دارم.

با تشکر-میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

10 پاسخ

  1. سلام اقای حاج محمدی من نسخه الکترونیکی صفر تا صد مالیات رو گرفتم شما یک جا فرموده بودید که در اخر هرفصل یک سری تکالیف هست که باید انجام بشه ولی من تکالیفی رو ندیدم؟علت چیه ؟

  2. سلام
    آقای حاجی محمدی من با شرکت در دوره صفر تا صد مالیاتی و مطالعه روزانه ی سایت شما خدارو شکر پیشرفت شغلی خیلی خوبی داشتم.ازتون ممنونم چون راهکارهای شما واقعا استادانه هست و برخلاف خیلی از کسانی که ادعای آموزش حسابداری دارند ولی تمام نکات را انتقال نمیدهن(به قول معمول فوت کوزه گری)شما ریزترین نکات را متذکر میشین.انشاالله موفق و موید باشید و سال خوب و پر برکتی در انتظارتون باشه

    1. سلام دوست بزرگوار
      خوشحالم که خدمات ما مثمر ثمر بوده و توانسته کمکی به شما کند . مطمئناً همت مثال زدنی خودتان مهمترین عامل پیشرفت است
      در پناه حق تعالی پیروز باشید

  3. خیلی خوب و مفید بود….ولی بهتر بود هر دو تماس خوب و بد یا آقا بودن یا خانوم….متاسفانه یه جورایی باز هم مثل همیشه آقایون مظلوم واقع شدن…اون از بازار کار حسابداری که به آقایان ظلم میشود اینم از این 😐

    1. بله 100% همینطوره. دختران رو راحتتر از پسران استخدام می کنند. حتی سابقه کاری برای دختران مهم نیست ولی برای پسران مهمه. واقعا این ظلمی هست در حق پسران که میخوان ازدواج کنند و زندگی تشکیل بدن. با این اوضاع و اینکه دختران راحتتر استخدام میشن اصلا جایی برای پسران نیست. حتی اگر 10 سال هم سابقه داشته باشی بازم دنبال یه کمبودی می گردن تا رد کنن بری جاش یه دختر بدون سابقه استخدام کنن.

      1. دیگه توضیحات کاملتر رو شما دادید….من خودم الان 3 سال بعد فارغ التحصیلی قشنگ همه این مسائل رو تجربه کردم.دیگه خواهر خود بنده با دیپلم مشغول کار حسابداریه،ولی من اگه اون کارو برم ازم سابقه میخوان!!! :)) 😐 متاسفانه این مشکلات تو جامعه کار ایران وجود داره،ولی کک کسی هم نمیگزه و کمتر جایی عنوان میشه…از قدیم گفتن مرد است و کارش.90% خانم هایی که من دیدم شاغل هستن بعد ازدواج کار رو ول کردن و کمتر کسی بنا بر ضرورت کار میکنه….همین میشه که خیلی از جوون هایی که آینده شون به کار بستگی داره قربانی این سیستم اشتباه میشن

  4. سلام جناب حاجی محمدی، بنده کارشناس حسابداری و البته نوازنده هم هستم. راستش این نوازندگی واقعا رو روحیه بنده تاثیر داره. بنده چند بار مصاحبه رفتم اما موفق نشدم و مهمترین اشکالات و کمبودهایی که باعث میشد در مصاحبه ها پذیرفته نشوم را در سایت شما پیدا کردم. به امید خدا مطالعه رو شروع کردم و ان شالله بعد عید یه جایی صرف نظر از میزان حقوق استخدام شوم.
    با تشکر از سایت خوب شما.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :