فهرست مطالب


بازارکار

بازارکار

بازار کار در هر شغلی مرکز و پایگاه کسب درآمد محسوب می شود. اما مهم است که شما به عنوان یک علاقمند به حوزه کاری خودتان چگونه وارد بازار کار شوید. شاید بارها و بارها این تیپ نامه ها را در شرکتها و پیگیری امورات دستگاه های دولتی مشاهده کرده باشید، نامه ای که معرفی خدمت ، درخواست ، پیشنهاد قیمت و یا حتی خرید و فروش را قبل از اقدام اصلی ارسال میکنند. در بازارکار حسابداری هم این نامه در حالتهای مختلف به دفعات مکاتبه می شود.

نامه معرفی بازار کار دقیقاً چیست و چه فایده ای دارد؟

این نامه مربوط به معرفی شخص یا شرکتی است که تصمیم دارد با ارائه یک رزومه خوب و یا خدمات عالی ، جذب پروژه در قالب اجرا، نظارت و مشاوره را رقم بزند بسیار پرکاربرد است. شما فرض کنید از طریق مجلات تخصصی فهرستی از شرکتهای فعال صنایع چوب را دریافت کرده اید. به نظر شما برای شروع ارتباط گیری کدام راه مناسب تر است؟

تماس تلفنی ، ارسال فکس ، و یا برگزاری جلسه حضوری ؟؟

شک نکنید بهترین و مهترین انتخابر تماس تلفنی است و اگر می بینید بی فایده است باید بیشتر بر روی نوع مذاکره تلفنی و جملات خود کار کنید. چون هرگونه اقدام بعدی نیازمند هماهنگی اولیه است که فقط با تماس تلفنی امکان پذیر است. در گام بعدی باید ببینید در آن شرکت شخص هماهنگ کننده چه کسی است؟ درست است که شما با مدیریت و یا مدیر داخلی تصمیم به برقراری مذاکره دارید ولی باید قبل از ان با فرد هماهنگ کننده ارتباط بگیرید. که معمولاً منشی مدیر عامل و یا مدیر اداری و یا مدیر داخلی این کار را انجام میدهد.

پس اولین گام تلفن است و در دومین گام از شما در صورت موافقت اولیه جهت هرگونه قرار حضوری رزومه می خواهند. اینجاست که باید به یک نکته ظریف توجه ویژه ای داشته باشید. اگر می خواهید رزومه خود را ایمیل و یا فکس کنید نگارش نامه معرفی بسیار مهم است و تاثیرات زیادی در بررسی رزومه دارد. قبل از آن فراموش نکنید رزومه خود را با نام شخصی خودتان بصورت فینگلیش Rename کنید. اشتباه بیشتر حسابداران این است که با کلماتی مانند رزومه ، فایل خود را ارسال می کنند که باعث می شود دریافت کننده خیلی توجهی نکند چون تعداد فایل هایی با این نام مشابه زیاد است و در دانلود و ذخیره سازی ممکن است فراموش شود. علت دیگر هم این است که معمولا تمامی رزومه ها در یک فایل بصورت زیپ فشرده می شود. نام های فارسی باید یکبار تبدیل به انگلیسی شود که ممکن است برای حجم زیاد رزومه ها کار مشکلی برای دریافت کننده باشد.

نکته ظریف اینجاست !!

قبل از ارسال رزومه در فکس و یا ایمیل شما باید متنی  اماده کنید که توضیح مختر و مفیدی از معرفی خودتان و هدفتان جهت همکاری با این مجموعه در آن قید شده باشد. همین الان ما در مجموعه پرشین حساب هم ساعتها بر روی نوع نگارش نامه معرفی زمان صرف میکنیم که به نوعی چاشنی رزومه است.بله باور کردن این متن ساده خیلی سخت است ولی بشدت در کلیک بر  روی رزومه تاثیر گذار است. نمونه ای از یک نامه را خدمتتان ارائه میکنم :

به : مدیریت محترم شرکت ————جناب آقای مهندس ————–

با سلام و احترام

باستحضار می رساند این مجموعه / یا اینجانب با هدف خدمترسانی در حوزه اجرای صحیح خدمات مالی و مالیاتی و همکاری با واحدهای فعال حوزه صنعت / اصناف و …..فهرستی از فعالیتهای خود را جهت همکاری در رزومه پیوست شده حضورتان تقدیم میکنم . امید است با بررسی موشکافانه جنابعالی و صلاح دید آن واحد محترم بتوانیم در آینده ای نزدیک همکاری خیلی خوبی را رقم بزنیم.

رزومه پیوست نامه فوق می باشد.

سابقه زیادی نداشتم  و به صورت پاره وقت در یکی از نمایندگی های تجهیزات ساختمانی ( کاشی ، سرامیک ، شیرآلات ) به عنوان حسابدار مشغول به فعالیت بودم . تلاش می کردم کارم را به بهترین شکل ممکن انجام دهم و توجه زیادی به میزان حقوق نمی کردم . حدوداً یک سوم حقوق قانون کار را دریافت می کردم . بعد از مدتی توانستم با دو فروشگاه دیگر هم به صورت پاره وقت کار  کنم و تقریبا مقداربیشتری  از میزان قانون کارمجوع  بدست می آوردم . تا اینکه بعد از حدوداً 8 ماه اتفاق غیر قابل منتظره ای برایم افتاد . یکی از کارخانجاتی که من در نمایندگی هایشان  مشغول به فعالیت بودم ، درخواست همکاری در زمینه همکاری مسائل مالی و مالیاتی را به من داد و این فرصت برای من پیش آمد که شاید انقلابی در میزان درآمد زایی خود ایجاد کنم. با توجه به تجربه کمی که داشتم تصور چنین پیشنهادی را نداشتم و خیلی خیلی خوشحال شده بودم به طوری که توجه زیادی به کارهایی اجرایی خودم نداشتم . تا اینکه بعد از تحقیق از دوستان و همکاران ، بصورت مکاتبه ای مبلغ پیشنهادی خودم را ارائه دادم و منتظر جواب ماندم . ولی متاسفانه پاسخی از شرکت مورد نظر بدستم نرسید. اشتباهی که در آن سالها به سختی جبران شد و شاید هنوز متوجه اشتباهم می شوم ، خودم را نمی بخشم .

تلاش نتیجه بخش بازارکار حسابداری 

وقتی شما خیلی خوب تلاش می کنید وسعی می کنید اجرای کارتان را بدون اشکال و دقیق انجام دهید ، پیشنهادات خوب سراغ شما می آیند و شاید خیلی از افرادی که اینگونه عمل می کنند ، این چنین باشند . اما تا اینجا شما نمی توانید خود را یک فرد موفق بدانید که با اتکا به تواناییهایش ، دریافت کننده یک پیشنهاد خوب و باورنکردنی بوده است ، البته باعث خوشحالی خواهد بود وقتی فردی به این باور برسد که با تلاش بی وقفه ، به این جایگاه رسیده است . ولی نکته مهمی باید به ان توجه کرد ، نحوه ارائه و معرفی خودمان در چارچوب توانمندیها و خدمات پیش رو  است که می تواند شما را به خوبی در آن جایگاه قراردهد . یکی از ویژگی های برتر حسابدارن پر درآمد و به اصطلاح پولساز در اینجاست که آنها خیلی خوب قدر چنین فرصت هایی را می دانند و با تامل سعی می کنند بصورت حرفه ای پاسخ دهند . نکات مهمی که شما  برای جذب یک پیشنهاد خوب از طرف یک شرکت باید به آن توجه داشته باشید می تواند رعایت این آیتم ها باشد فقط فراموش نکنید این موارد بستگی به برگزاری یک جلسه خوب دارد که قطعاً در گرو یک مکاتبه خوب و رزومه مرتب رقم خواهد خورد. نکات زیر شما را در قیمت گذاری و یک جلسه خوب حضوری یاری می کند:

  • مدت فعالیت شرکت ( شروع از چه زمانی بوده است ؟ )
  • توجه به نوع درخواست متقاضی ( مشاوره مالی ؟ مالیاتی ؟ اجرا ؟ کنترل و حسابرسی ؟ )
  • ارائه رزومه کامل خودتان  به متقاضی
  • مشخص کردن دقیق نوع همکاری ( مثلاً قرارداد مشاوره به صورت ساعتی و به میزان مشخص هر ساعت ؟ )
  • رویت اسناد و مدارک موضوع پیشنهاد قبل از ارائه قیمت
  • پرهیز از هرگونه اظهارنظر  در مورد نحوه عملکرد همکاران
  • به تعویق انداختن پاسخ دادن به یک پیشنهاد خوب
  • شفاف مذاکره کنید ( اگر شخص هستید از طرف یک مجموعه بزرگ وارد مذاکره نشوید )
  • سعی نکنید با قیمت خیلی پایین و کم کردن ارزش کار خود ، پیشنهاد را از آن خود کنید
  • و….

درپایان امیدوارم قدر فرصت های خوب را بدانید و خیلی عجولانه تصمیم گیری نکنید و اجازه ندهید تصورات و تخیلات بی اساس  تمرکز شما در نحوه ارائه یک پیشنهاد پولساز بر هم بزند .

 

دوستدار موفقیت شما _ میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :