فهرست مطالب

☒.svg

به نام خدا و سلام

شاید بیمه مانند مالیات خیلی دلرحم نباشد و در برخی موارد و حتی آرا یک قدم هم کوتاه نیاید . جرائم و کمیسیون های بیمه مزید بر این علت است . شما به عنوان یک حسابدارو یا کارشناس مالی می بایست اطلاعات بیمه ای خود را هم قوی کنید .

در ماده 8 آیین نامه مزبور نحوه تسلیم اعتراض کارفرمایان و سازمان به رای هیات بدوی جهت رسیدگی در هیات تجدیدنظر به شرح زیر مقرر گردیده است :

پس از ابلاغ رای هیات بدوی در صورتی که مورد مطالبه بیش از 1.500.000 ريال بوده و کارفرما، سازمان و هر دو به میزان مورد مطالبه معترض باشند بایستی ظرف مدت 20 روز از تاریخ ابلاغ رای فرم اعتراض به رای هیات بدوی را تکمیل و به واحد ابلاغ کننده رای تسلیم نمایند.( به موجب بخشنامه 1/9 جدید درآمد صرفا تکمیل قسمت الف و ب فرم شماره 2 ضروری است .)

در صورتی که اعتراض به رای هیات بدوی از سوی کارفرما صورت گرفته باشد کارفرما بایستی 12.000ريال بابت هزینه رسیدگی در هیات تجدید نظر به واحد اجرایی پرداخته و رسید ان را همراه با تکمیل قسمت الف و ب فرم شماره 2 به واحد مزبور تسلیم نماید.

در صورتی که اعتراض به رای هیات بدوی از سوی سازمان صورت گیرد سازمان مکلف است دلایل خود را مشروحاً در قسمت ب فرم شماره 2 ذکر و قسمت الف فرم را نیز تکمیل نماید. سازمان مکلف است با دعوت از کارفرما نسبت به طرح اعتراض سازمان در هیات تجدید نظر اقدام نماید.

در صورتی که هم کارفرما و هم سازمان به رای هیات بدوی معترض باشند هر یک فرم شماره 2 را جداگانه تکمیل خواهند نمود .

تاریخ اعتراض کارفرما یا سازمان تاریخ ثبت فرم اعتراض به رای هیات بدوی در سازمان با رعایت تبصره ماده 1 خواهد بود.

تاریخ ابلاغ رای به سازمان همان تاریخ صدور فرم اعلام رای هیات بدوی خواهد بود.

امیدوارم در قسمت های بعدی نکات دیگری در رابطه به دفاعیات بیمه ای خدمت شما رائه کنم .

میثم حاجی محمدی / کارشناس امور حسابداری و مالیاتی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :