فهرست مطالب

mizrayane3

به نام خدا و سلام به شما کاربر عزیز ، شاید خیلی وقت ها حین کار به این نتیجه رسیده باشید که اگر دور و بر خودتان را مرتب کنید بهتر می توانید فکر کنید و تمرکز بیشتری بدست می آورید . اما شاید امروز و فردا کردن این قضیه ، فقط در حد فکر باقی بماند و هیچوقت عملیاتی نشود . آیا تا بحال از خودتان پرسیده اید چرا اینطور می شود؟

بازهم شاید خیلی از دوستان شما برنامه ریزی را به شما پیشنهاد دهند ، اما بیشتر این برنامه ریزی ها نوشتاری است نه عملیاتی ! این نقطه ضعف می تواند دلایل زیادی داشته باشد که واضح ترین آن می تواند عدم باور در اجرای کارها باشد. من در پستهای قبلی نحوه ثبت کارها را برای شما توضیح دادم و می توانم به جرات عرض کنم که درصد خیلی کمی از حسابداران به این موضوع توجه دارند ، کما اینکه این فرآیند ساده تاثیر بسیار زیادی در اجرای هر چه بهتر کارها دارد.

وشاید پیش خودتان اینطور فکر کنتید که منظور از برنامه ریزی فقط برنامه کاری و شغلی است ، خیر ، منظور من در اینجا یک برنامه ریزی جامع و مورد پسند شماست . این جمله واقعاً در حسابداری خیلی خوب مصداق پیدا می کند و آن اینکه کار هیچوقت تمامی ندارد! پس چه بهتر که افراد بتوانند امورات اجرایی و اقدامات خود را در یک برنامه ریزی روزانه تدوین کنند و گزینه ها را بصورت فهرست وار تیک بزنند.

از کجا باید شروع کرد؟

حالا ممکن است  این سوال خیلی از دوستان ما باشد ، و آن اینکه از کجا باید این نظم را شروع کرد؟ پیشنهاد من از محل کار خودتان است . شده یک روز وقت بگذارید ارزش دارد ، ابتدا قفسه ، میزکار و فایل های خودتان را در محل کار مرتب کنید. یک گلدان کوچک و یا یک لیوان آب که در آن گلی قرار بگیرد ، روحیه و انرژی شما را چند برابر خواهد کرد. بعد از این اقدامات یک دفترچه یاداشت متوسط مثلاً اندازه یک تبلت همیشه همراه خود داشته باشید و کارهای روزمره در شغل و حتی بیرون از محیط کار خود را در آن یادداشت کنید.

نیازی نیست که حتماً برنامه یک هفته ای داشته باشید و یا یک ماهه ، مهم این است که کارهای روزمره و ثبت شده در این دفتر را به خوبی اجرا کنید. استمرار این حرکت و تکرار موضوعاتی مانند مطالعه و جستجو در یادگیری می تواند تبدیل به یک برنامه مدون و جامع برای شما شود.

بنابراین می توانیم اینطور نتیجه گیری کنیم که میزکار حسابداران فکر و تمرکز منظم انان است که اگر هر برنامه ای سر جای خود قرار بگیرد ف روند اجرا به خوبی پیاده سازی می شود و گنج بزرگی به نام بدست اوردن زمان نصیب فعالان این حوزه خواهد شد.

موفق باشید.

 

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :