فهرست مطالب

 

مدیریت مالیات و بیمه

به نام خدا

  • چگونه یک مدیر بدون پشتوانه و افزایش فروش موفق می شود؟
  • ارتباط گیری با سازمانها اتفاقی نبوده و مدیران موفق مسیر را می شناسند؟
  • با توجه به نزدیک شدن به پایان سال چه کمپینی باعث فروش بیشتر شما می شود؟
  • برند سازی چقدر به رشد شما و فروش بیشتر محصولات کمک میکند؟
  • استراتژی مقابله با رقبا با چه مدلی موفقیت آمیز خواهد بود؟

 

سلام و عرض ادب، اینها سوالاتی هستند که مدیران سخت به آن فکر میکنند و بخشی از تمرکز آنها را به خود اختصاص داده است.من  قصد دارم در این پست چند راهکار کلیدی در حوزه تخصصی خودم که می تواند به یک مدیر کمک کند مطرح کنم.

اگر اجازه بدهید عرائض را با طرح چند سوال از شما آغاز کنم :

  • شما سود خالص خود را چگونه محاسبه می کنید؟ اجازه بدهید جور دیگری سوال خودم را مطرح کنم: شما بهای تمام شده خدمات و یا محصولات خود را بر چه اساسی محاسبه می کنید؟
  • هزینه های مستقیم و غیر مستقیم کسب و کار خود را می شناسید؟ اگر بله چگونه طبقه بندی کرده اید؟
  • آیا صاحب شرکت و مجموعه هستید؟ و یا قصد دارید در آینده ای نزدیک یک شرکت راه اندازی کنید؟
  • قراردادهای مشارکت شما بعنوان مجری و یا مدیر چگونه است؟ آیا تلاش کردید تا حالا به سمت معافیت مالیاتی مثل دانش بنیان شدن حرکت کنید؟
  • تا کنون تسهیلات از بانکها و نهادهای سرمایه گذاری دریافت کرده اید؟ چگونه انعکاس می دهید؟

 

من میثم حاجی محمدی هستم تخصص اصلی من حسابداری و مالیات است و به جز اینکه در طول 15 سال فعالیت مشاور بیش از 160 شرکت بزرگ و کوچک هستم و همچنین آموزش مالیات و نویسندگی کتاب صفر تا صد مالیات را در کارنامه خود دارم. هم اکنون مدیر مالی بزرگترین پروژه ملی کشور ( احداث آزادراه همت – کرج ) هستم، این موارد را برای تعریف از خودم عرض نکردم فقط خواستم بدانید راهکارهایی که قرار است با آن آشنا شوید توسط چه کسی و با چه حد تجربه ارائه می شود؟

به جرات می توانم عرض کنم بارها در جلسات مشاوره مالیاتی و مواجه شدن با پرونده مالیاتی سنگین برخی از مدیران کسب و کارها، شاهد چند اشتباه بزرگ بودم که مبنای طرح سوالم از شما پیرامون همان اشتباهات بوده است. وقتی صحبت از امور مالی و مالیاتی میشود دو تا اتفاق مهم می افتاد : یکی اینکه مدیر احساس کسالت حس می کند و دیگر اینکه خیلی مختصر و مفید می خواهد کار را به سرانجام برساند و حاصل این دیدگاه جرائم باور نکردنی در اداره دارایی و اداره تامین اجتماعی می شود. علت این است که برداشت اشتباه مدیران مانند قبل است، قبلاً سیستم ها تحت سامانه های آنلاین نبود یعنی نه اداره دارایی ، نه اداره تامین اجتماعی ، نه گمرک و نه سامانه ثبت اسناد واملاک متصل به اینترنت نبودند و گرفتن استعلام کار زمانبری بوده است. دیگر بر منوال گذشته نمی توانید برای مسائل مالیاتی کسب و کار خود برنامه ریزی کنید و فقط هنگامی که با مشکل مواجه شدید به فکر تشکیل پرونده در اداره دارایی و بیمه اقدام بیفتید.الان تمامی سامانه های کشور اعم از گمرک، دفترخانه، املاک، خدمات درمانی و بهداشت، موسسات بانکی و دیگر ارگانهای دولتی کاملاً لینک شده اند و کوچکترین خطا، می تواند به بزرگترین مشکل تبدیل شود.

 

اشتباه اینجاست که بسیاری از مدیران تصورشان از حل اینگونه مسائل خرید یک نرم افزارحسابداری ، استخدام یک حسابدار معمولی و نهایتاً مشاوره مالیاتی با یک کارشناس می باشد.که در اینجا کار با یک تشکیل پرونده ساده و ارسال اظهارنامه مالیاتی خلاصه می شود. خیر این چند سال بخصوص از ابتدای سال 1395 کاملا اوضاع تغییر کرده است و بجای سیستم سنتی ، سامانه های حرفه ای در حوزه مالیاتی و بیمه ای پیاده سازی شده است. اکنون یک مدیر پس از آموزش بازاریابی اینترنتی و کسب تجربه برای فروش بیشتر، به مدیریت امور مالی و مالیاتی خود فکر کند و بتواند با بهرتین کیفیت آن را نهادینه کند. علت این است که اگر توجهی به این موضوع نداشته باشد هر چقدر با ابزارهای قدرتمن بازاریابی به جلو حرکت می کند، به علت شکل گیری و رشد جرائم ناگهانی مالیات و بیمه باید دوباره به عقب برگردد تا فکری برای آنها بکند و بدتر از همه بخشی از سود و درآمد خود را هزینه پرداخت و مفاصاحساب سازمان امور مالیاتی و سازمان تامین اجتماعی نماید.

 

 

دوره فوق پیشرفته مدیریت مالیات و بیمه در کسب و کار نام دوره جدیدی است که برای اولین بار توسط بنده ابداع و راه اندازی شده است. مسئله ای که هنوز در هیچ کشوری بستر سسازی نشده است. پیاده سازی طرح های جدید و متنوع تشخیص و محاسبه مالیات توسط سازمان امور مالیاتی کشور به همراه رسیدگی های موشکافانه سازمان تامین اجتماعی اصلی ترین انگیزه من برای اجرای این طرح بوده است.

 

در این طرح اکیداً آموزش حسابداری و قوانین مالیاتی و بیمه ای بصورت روال تعریف شده در یک آموزشگاه حسابداری تدریس نمی شود، بلکه پاسخگویی من در طول این 15 سال به پرونده های مالیاتی و بیمه ای بصورت طبقه بندی شده و مناسب با زمان و نوع مدیریت مدیران در 2 موضوع مالیات و بیمه برگزار می شود.

 

این دوره فقط 1 جمعه در هر ماه به مدت 12 جلسه برگزار می شود. علت آن هم درگیری فوق العاده زیاد مدیران در کسب و کار است که سعی می شود نکات بسیار ارزشمندی در هرجلسه مطرح شود تا بعنوان چند ابزار قدرتمند در حوزه مدیریت قابل استفاده باشد.

برخی از عناوین مهم دوره که بجای آموزش، فقط راهکار معرفی می شود، شامل موارد زیر است:

گام های مهم مالیاتی و نحوه اجرای آن

چگونه یک نرم افزار حسابداری قابل قبول و یک اپراتور ایده آل انتخاب کنید؟

انالیز بهای تمام شده کالا و خدمات چگونه با کمترین هزینه پیاده سازی کنید؟

چگونه در هیات های مالیاتی برنده شوید؟

چگونه هزینه ها را طبق واقعیت و تایید حوزه مالیاتی مدیریت کنید؟

چگونه کاری کنید که جز مودیان خاص نباشید و درآمد زیادی هم بطور قانونی ثبت کنید؟

استراتژی شما در مقابل حسابرسان بیمه تامین اجتماعی چگونه باید باشد؟

حسابرسی یا کنترل داخلی کدامیک مناسب است و چگونه باید راه اندازی شود؟

251 مکرر چیست؟

استراتژی طراحی سیستم حقوق و دستمزد در شرکت ها و سازمان ها

نحوه پیاده سازی و کاهش جرائم مالیات بر ارزش افزوده

چه زمان و چگونه از تخفیفات مالیاتی بهترین نتیجه را کسب کنیم؟

 

با مبتکر و مدرس TIM (دوره مدیریت مالیات و بیمه)  در کسب و کار  آشنا شوید

میثم حاجی محمدی

مدیریت بیمه و مالیات

  • بنیانگذار سایت پرشین حساب (مرکز رشد بازار حسابداری و مالیاتی ایران )
  • سخنران همایش های مالیاتی در کشور
  • مدرس مالی و مالیاتی جهاددانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه شهید بهشتی
  • نویسنده کتاب صفر تا صد مالیات
  • مشاور مالیاتی بیش از 160 شرکت فعال تجاری در ایران
  • مشاور مالیاتی اصناف و اتحادیه های بزرگ کشور
  • مدیر مالی آزاد راه شهید همت – کرج ( بزرگترین پروژه ملی کشور)
  • آنالیزو مالی استارتاپ ها و کسب و کارهای اینترنتی

 

منبع : سایت مدیران ایران : modiriran.ir/

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :