فهرست مطالب

با عرض سلام به شما کاربران محترم

امروز قصد دارم یک سازمان مرجع برای دوستداران رشته حسابداری را معرفی کنم . شاید تا بحال با سازمان حسابرسی در دانشگاه یا جاهای دیگر آشنا شده باشید ، با توجه به اهمیت ارتباط حسابداران و دانشجویان با این سازمان  بیشتر در مورد آن  صحبت میکنیم . دوستان سازمان حسابرسی در سال 1362 تشکیل و در سال 1366 اساسنامه این سازمان به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و بعنوان یک موسسه حقوقی زیر نظر وزارت امور اقتصادی و دارایی شروع به فعالیت نموده است.

موضوع اصلی فعالیت سازمان اجرای امورات مربوط به حسابرسی و خدمات آن به بخشهای وابسته دولت ، همچنین بررسی و تدوین اصول حسابداری و آیین رفتار حرفه ای منطبق با موازین اسلامی و گسترش روشهای علمی و عملی جهت بالا بردن تخصص در کشور می باشد .مهمترین اقدام این سازمان بنظر من بررسی و جمع آوری تمامی استانداردهای حسابداری در یک قالب مجزا بوده که به جامعه حسابداری کمک بسیار بزرگی کرده است.

قالب فوق شامل بخشهای مختلفی از جمله آیین رفتار حرفه ای و تدوین استانداردهای حسابداری و حسابرسی می باشد. دانشجویان عزیر باید توجه داشته باشند که رعایت آیین رفتار حرفه ای خیلی خیلی می تواند در عملکرد یک حسابدار و حسابرس مفید و بدون اشکال باشد.

برای آشنایی و پیگیری بیشتر شما قسمتهایی از تعاریف کاربردی در  قالب استانداردها را از سازمان حسابرسی اشاره می کنم.

آشنایی با استانداردهایی از سازمان حسابرسی

  •   تشکل حرفه‌ای عبارت از جامعه حسابداران رسمی و یا هر جامعه، انجمن و سازمان حرفه ای حسابداری و حسابرسی ثبت شده در ایران است.
  •    حسابدار حرفه‌ای شخص حقیقی یا مؤسسه ای است که عضو یک تشکل حرفه ای باشد.
  •   حسابدار حرفه‌ای مستقل حسابدار حرفه ای است که خدمات حرفه ای خود را مستقلاً به عموم ارائه می کند. این عنوان درباره حسابداران حرفه ای شاغل در مؤسسات حرفه ای نیز بکار می رود.
  •   حسابدارحرفه‌ای تحت استخدام حسابدار حرفه ای است که برای ارائه خدمات حرفه ای خود، به عنوان یک شخص حقیقی در استخدام یک کارفرما (به استثنای مؤسسات حرفه ای) است.
  •  خدمات حرفه‌ای هرگونه خدمات حسابداری، حسابرسی، مالیاتی، مشاورة مدیریت و مدیریت مالی است که توسط حسابداران حرفه ای ارائه می شود و انجام آن مستلزم بکارگیری دانش حسابداری و مهارتهای مرتبط با آن است.

تاکید و توجه بر استانداردها توسط یک حسابدار می تواند کمک قابل توجهی در رسیدن به اهداف حرفه ای  و اجرای وظایفش داشته باشد. نکته مهم دیگری که دانشجویان و همکاران عزیز می توانند استفاده از آن را توجه داشته باشند ، انتشارات سازمان حسابرسی می باشد. شما با مراجعه به سایت این سازمان به راحتی می توانید لیست موضاعات مرتبط درسی و کاری خود را انتخاب کرده و در آرشیو اطلاعات خودتان ذخیره کنید.

هر نشریه دارای شماره مختص به خود می باشد ، این مجموعه نشریات بسیار کاربردی است و پیشنهاد میکنم دانشجویان هم برای تسلط در حرفه حسابداری ، با توجه به واحدهای هر نیمسال کتابهای مرتبط را تهیه و مطالعه کنند.کاربران علاقمند می توانند با مراجعه به دفاتر این سازمان در شهرستانها به دریافت انتشارات مدنظرشون اقدام کنند .نحوه استفاده از این انتشارات و ارتباط آن با موضاعات درسی و اجرایی بسیار مهم بوده و برقراری همین ارتباط می تواند در خلاقیت حسابداران مثمر ثمر باشد .آرزوی توفیق روز افزون برای همه شما کاربران را دارم .

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :