فهرست مطالب

Successful-Negotiation

سلام به همه شما دوستان عزیز و گرامی ،

در ادامه مطالب بخش اول در مورد رزومه ، نحوه انگیزه یابی و پیدا کردن کانال های  تکمیل یک رزومه موفق ، مطالبی خدمت شما کاربران ارائه گردید. در این قسمت سعی می کنم نحوه ارائه و تکمیل یک روزمه را برای شما توضیح بدم .

رزومه نوشتن نیاز به نرم افزار خاصی نداره ، ولی نیازمند تجربه بسیار زیاده ، چون برای پر کردن آن می توانید از Word  یا Exell  به راحتی استفاده کنید. قدم اول برای ورود به بازار شغلی حرفه ای حسابداری و یا هر رشته دیگر ، جمع آوری و تکمیل رزومه شخصی است . رزومه دارای چند بخش است ، شکل جدول ها مهم نیست که در اکسل یا ورد چگونه تنظیم شود ، مهم رعایت کردن ترتیب بخش ها و چیدمان داد های آماری شما می باشد.

من سعی کردم بصورت کلی نحوه تنظیم یک رزومه مختصر را برای شما توضیح بدم ، چون اگر بخواهید بصورت کاملا” حرفه ای ارائه کنید ، باید بخش های کاملتری تهیه کنید که البته ، مکمل همین بخش های اصلی می باشد.

[box type=”success” align=”aligncenter” ]نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که حتما” رزومه خود را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و هر سال مواردی را که لازم است ، به آن اضافه کنید ، تا بتوانید بصورت آبدیت شده ارائه نمایید.[/box]

  • بخش اول : مشخصات فردی

دراین بخش شما باید مشخصات فردی خودتان را بصورت دقیق تنظیم کنید ، این مشخصات عبارتند از : نام – نام خانوادگی – محل تولد- تاریخ تولد – شماره شناسنامه – کد ملی – ملیت – نام کشور – آدرس و تلفن محل کار فعلی – پست الکترونیکی ( وب سایت ) .

  • بخش دوم : مشخصات تحصیلی

شما باید مدارک تحصیلی اخذ شده خود را از دانشگاه ها به ترتیب پایین به بالا لیست کنید . البته دانشجویان می توانند دانشگاه در حال تحصیل خود را ذکر کنند و توضیحی مبنی بر دریافت مدرک در تاریخ حدودی را در زیر این بخش با علامت ستاره مشخص کنند. ستونهای این قسمت می تواند شامل موارد زیر باشد:

نام دانشگاه – رشته تحصیلی – شهر – کشور – تاریخ دریافت مدرک تحصیلی

negotiate-when-buying-a-business-pop_7070

  • بخش سوم : سوابق آموزشی

در این بخش دوره های گذرانده شده در دیگر موسسات را به ترتیب تاریخ از کوچک به بزرگ همانند بخش قبلی چیدمان کنید . دور های زبان یکی از مهمترین قسمت های چشمگیر این بخش و رزومه شماست . ساده ترین دور ه ها هم باید ارائه گردد ، نکته مهمی که در این مورد باید مد نظر داشته باشید این است که شما می توانید در این بخش یا بخش دیگری بصورت مجزا ، اگر موفق به کسب رتبه علمی مانند المپیاد شده اید را با ذکر نام واحد و یا دانشگاه مربوط  با درج تاریخ ارائه کنید.

  • بخش چهارم : سوابق تحقیقاتی و اجرایی

در بخش چهارم رزومه شما می توانید کارهای اجرایی خود را مانند کارآموزی در سازمانها و مکانهای خیلی مهم ، همینطور انجام پایان نامه های دانشگاهی و تحقیقاتی و ارائه مقالات در انجمن ها و همکاری با وب سایتهای مهم را بنویسید. همچنین عضویت در انجمن های حرفه ای ، فعالیت در بازار بورس ، کارگزاری و همکاری در تالار های دانشجویی می توانند در این بخش قرار بگیرند.

  • بخش پنجم : سوابق شغلی

مهمترین و آخرین بخش رزومه شما ارائه لیست کارکرد در رشته تحصیلی می باشد. سعی کنید سوابق شغلی و بیمه ای خود را بالاتر از سوابق شغلی و دانشجویی خود قرار دهید .

[box type=”warning” align=”aligncenter” ]داشتن سوابق بیمه ای با عنوان مرتبط رشته حسابداری برجسته ترین آیتم در تکمیل رزومه شغلی شما خواهد بود.[/box]

در این قسمت حتما” از این ستونها استفاده کنید :

نام محل شغلی – نوع فعایت شما ( حسابدار، مشاور مالی ،  مدیر مالی و… ) – مدت حضور – تاریخ حضور و اتمام – آدرس و تلفن محل شغلی .

در پایان امیدوارم با توجه این مطالب نسبتا” کلی در مورد رزومه ، قدم اول در ورود به این بازار حر فه ای را با موفقیت بردارید .

پیروز و سربلند باشید.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :