فهرست مطالب

سازمان امور مالياتي کشور در ادامه اجراي سياست هاي تشويق و توسعه خوداظهاري ماليات، شرايط خوداظهاري سال 92 را اعلام کرد. به گزارش رسانه مالياتي ايران، در اطلاعيه سازمان امور مالياتي کشور آمده است: در اجراي ماده 158 قانون ماليات هاي مستقيم، اظهارنامه مالياتي عملکرد سال 1392 موديان محترم منابع ماليات بر درآمد اجاره املاک و همچنين ماليات بر درآمد صاحبان مشاغل موضوع مواد 95 و 96 قانون ماليات هاي مستقيم به استثناي رديف هاي 1 الي 7 و 12 بند الف ماده 96 قانون مزبور که به موقع تسليم نموده باشند را با رعايت شرايط زير بدون رسيدگي قبول نموده و تعدادي از آنها را به طور نمونه گيري و طبق مقررات مورد رسيدگي قرار دهد:

الف- قبول اظهارنامه ماليات بر درآمد اجاره املاک، منوط به تکميل جداول اظهارنامه مربوط خواهد بود.

ب- قبول اظهارنامه مالياتي صاحبان مشاغل فوق الذکر منوط به رعايت مواد زير خواهد بود:

1- صاحبان مشاغل موضوع بندهاي الف و ب موضوع مواد 95 و 96 قانون ماليات هاي مستقيم بايستي دفاتر روزنامه و کل و يا درآمد و هزينه (دفتر مشاغل) را حسب مورد تحرير و اظهارنامه تسليمي بر مبناي آن تنظيم شده باشد.

2- ترازنامه و حساب سود و زيان، حساب درآمد و هزينه (که بر اساس دفاتر تنظيم مي شود) و يا خلاصه وضعيت درآمد و هزينه حسب مورد تکميل شده باشد.

3- مودياني که اظهارنامه مالياتي آنها طي 5 سال متوالي اخير (عملکرد سال هاي 1387 لغايت 1391) در اجراي مقررات تبصره 5 ماده 100 و يا خوداظهاري موضوع ماده 158 قانون ماليات هاي مستقيم بدون رسيدگي مورد قبول واقع شده است براي عملکرد سال 1392 مشمول خوداظهاري نخواهد بود. لازم به ذکر است، مشمولين ثبت نام براي تخصيص شماره اقتصادي در صورت عدم ثبت نام از معافيت مالياتي برخوردار نخواهند بود.

همچنين، مشمولين استفاده از سامانه هاي فروشگاهي (صندوق مکانيزه فروش) در صورت عدم نصب و استفاده از سامانه مذکور از معافيت مالياتي برخوردار نخواهند بود.

موفق و موید باشید .

منبع : سایت سازمان امور مالیاتی کشور

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

2 پاسخ

  1. خوداظهاری چیست؟ و من می خواستم از شما کمک بگیرم چون چند وقت دیگر در یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار خواهم شد و از این قوانین پیچیده مالیاتی می ترسم اگر می شود راجع به این قوانین به صورت روشن توضیحاتی برای من ارسال نمایید. با تشکر فراوان

    1. من هم با شما موافقم ، اگر مطالعه و آشنایی با قوانین مالیاتی نداشته باشید گیج کننده می شود. من پیشنهاد می کنم کتاب قانون مالیاتها را مطالعه کنید و مهمترین قوانین کاربردی را با دقت مطالعه کنید و همیشه همراه خود در محل کار داشته باشید . خود اظهاری مالیات رو میتونید از آدرس زیر مطالعه کنید :
      https://persianhesab.com/دستورالعمل-خوداظهاری-چیست-؟/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :