فهرست مطالب

الحاق مواد 29 مکرر و 34 مکرر به آيين نامه اجرايي موضوع ماده 219 قانون مالياتهاي مستقيم

بر اساس پيشنهاد شماره 1865/200 مورخ 7/2/1393 سازمان امور مالياتي کشور و موافقت وزير محترم امور اقتصادي و دارايي، مواد 29 مکرر و 34 مکرر به آیین‌ نامه اجرایی ماده ۲۱۹ قانون مالیاتهای مستقیم الحاق گرديد که مراتب به شرح زير جهت اجرا ابلاغ مي گردد:

ماده 29 مکرر

در ادارات امور مالياتي که طرح جامع مالياتي (نرم افزار يکپارچه مالياتي) اجرائي مي شود، واحد حسابرسي ايجاد و مسئوليت آن با مدير حسابرس خواهد بود که از بين معاونين مديرکل و يا رؤساي امور مالياتي انتخاب و مسئوليت ايجاد مورد حسابرسي را از بين پرونده هاي مالياتي با رعايت مقررات و دستورالعمل هاي سازمان امور مالياتي کشور و همچنين انتخاب حسابرس مسئول و تخصيص موارد حسابرسي،تأييد برنامه حسابرسي، نظارت بر اجراي حسابرسي و تأييد گزارش حسابرسي را بر عهده خواهد داشت.

تبصره1- در شهرستانها يا شهرهايي که از نظر تشکيلات سازماني در سطح رئيس گروه مالياتي اداره مي گردد با موافقت مديرکل امور مالياتي مربوطه مدير حسابرسي از بين رؤساي گروه مالياتي انتخاب مي گردد.

تبصره2- مسئوليت مدير حسابرسي و هر يک از حسابرسان انتخاب شده جهت حسابرسي پرونده هاي مالياتي بر اساس فعاليتها و مسئوليتهاي تعيين شده براي آنها در برنامه حسابرسي و دستورالعمل هاي سازمان امور مالياتي کشور و مندرجات گزارش و نظريه خود از هر جهت مي باشد.

ماده 34 مکرر

در ادارات امور مالياتي که طرح جامع مالياتي(نرم افزار يکپارچه مالياتي) اجرائي مي شود، واحد اعتراضات ايجاد و مسئوليت آن با مدير اعتراضات که از بين مأموران مالياتي انتخاب مي شود، خواهد بود.

رسيدگي به اعتراضات (درخواست رسيدگي مجدد) مؤديان در اجراي مقررات مواد 238 و 239 قانون مالياتهاي مستقيم و ماده 29 قانون ماليات بر ارزش افزوده افزوده،به عهده مسئول مربوطه که از طرف اداره کل امور مالياتي تعيين مي گردد، خواهد بود.

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :