فهرست مطالب

n00023965-b

به نام خدا و عرض سلام به همه کاربران عزیز و ارجمند ، در این بخش قصد دارم یک نکته از قانون مالیاتها را برای شما توضیح بدهم . یک مسئله مهم و یا مشکلی که خیلی از کاربران ممکن است با آن مواجه شده باشند ، نحوه اجرای قوانین مالیاتی در چند مکان مختلف است . و همچنین در مورد اشخاصی که دارای مکان ثابتی برای فعالیت اقتصادی خود نیستند. به عنوان مثال فرض کنید شخصی یک کالایی را در یک شهرستان تولید می کند و برای فروش این محصول چندین دفتر فروش در تهران و دیگر شهرستانهای همجوار ایجاد می کند.

اشتباهی که خیلی از مودیان در این گونه موارد انجام می دهند ،  انجام تکالیف مالیاتی در چند مکان است . از نظر اداره دارایی و قانون مالیاتهای مستقیم ، در مورد کارگاهها و واحدهای تولیدی که نوع فعالیت آنها ایجاد دفتر یا فروشگاه در یک یا چند محل دیگر را اقتضا نماید ، مودی مکلف است کلیه درآمدهای حاصل از فعالیتهای خود را طی یک اظهارنامه مالیاتی به اداره امور مالیاتی محل وقوع کارگاه یا واحد تولیدی تسلیم نماید .

به عنوان مثال فرض کنید فردی دارای تولید فرش ماشینی در شهرستان کاشان باشد و جهت فروش محصولات فوق دارای دفاتری در تهران و اصفهان باشد ، نامبرده مکلف است اظهارنامه مالیاتی مربوط به فعالیت های فوق را مثلاً در سال 1391 ، طی یک اظهارنامه مالیاتی حداکثر تا پایان تیرماه 1392 به اداره امور مالیاتی شهرستان کاشان تسلیم نماید .

مورد بعدی افرادی هستند که دارای محل ثابتی برای شغل خود نمی باشند ، محل سکونت آنها از نظر تسلیم اظهارنامه محل شغلی تلقی می گردد.

به عنوان مثال اگر شخصی در سال 1391 در زمینه حق العمل کاری در بازار تهران اشتغال داشته باشد و محل سکونت نامبرده در کرج باشد ، نامبرده مکلف است اظهارنامه مالیاتی عملکرد1391 خویش را حداکثر تا پایان تیرماه سال بعد به اداره امور مالیاتی کرج تسلیم نماید .

امیدوارم با رعایت نکات مربوط به قانون مالیاتها ، مشکل خاصی برای شما ایجاد نشود.

موفقو پیروز باشید .

 

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

5 پاسخ

  1. نامه ای از شرکت فروشنده به شما زده شود با این عبارت
    شرکت:…..
    احترام به پیوست یک عدد فاکتور بابت خدمات …. بحضورتان ارائه میگردد.خواهشمند است نسبت به ثبت و تسویه دستورات ذیل را مبذول فرمایید. وتاریخ الان رو بزنید بعد هم مهندسین دوباره تاریخ بزنن و بگن احتراما واحد مالی جهت ثبت و شما ثبت و بعد در صورت قبول نشدن برگشت بزنید در غیر این صورت دفاتر رد خواهد شد.

    1. عرض کنم خدمت جنابعالی ما یه مبلغ پیش پرداخت داده بودیم به آنها که آنها کا راشروع کنند وقتی فاکتور را صادر کردند مهندسان ما اون رو قبول نداشتند یعنی کارا قبول نکردند ، البته خریدار فاکتور را امضاء نکرده است.
      ممنون

  2. با سلام و احترام
    گاهی اوقات شرکتهای ارائه دهنده خدمات پیش از انجام کار انجام شده اقدام به صدور فاکتور و ثبت در دفاتر خود می نمایند و سپس فاکتور های صادر شده بنا به دلایلی به دست امور مالی شرکت خریدار جهت ثبت و صدور اسناد نمی رسد. با توجه به اینکه تمامی این کارها سال قبل صورت گرفته است و شرکت فروشنده هم پی به اشتباه خود نموده است ، ایا شرکت خریدار بدلیل عدم ثبت یک رویداد مالی مشمول ماده 20 تحریر دفتر میشود یعنی دفاتر از طریق علی الراس زسیدگی می شود ؟؟؟؟
    با تشکر از سایت جالب شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :