فهرست مطالب

two-businessmen-shaking-hands-photo-F

به نام خدا و عرض سلام و ادب به شما دوست عزیز ، در این بخش قصد دارم یکی از تکنیکهای جذب مشتری در رشته حسابداری را برای شما تشریح کنم . شاید بلافاصله موضوع  انتخاب دوره کارآموزی و جمع آوری سوابق در رزومه شغلی به ذهن شما خطور بکند. خیر من نمی خواهم این موضوعات روتین را تشریح کنم چه بسا که همین دو موضوع یک اصل بسیار مهم در درآمدزایی حسابداران است . اما امروز قصد من تشریح یک مشکل است . مشکلی که شاید خیلی از دوستان به آن توجهی نداشته باشند و تمامی تمرکز خود را به دو موضوعی که اشاره شد قرار دهند.

ما در مباحث قبلی که لینکهای آن در زیر این نوشته قرار گرفته است مطالب زیادی درباره اعتماد به نفس ، نحوه موفقیت دربازار کار ، مذاکره با حرفه ای ها ، شرکت در کلاسهای مکمل ، آشنایی با اکسل و مالیات و غیره مطرح کردیم که چه بسا توجه نکردن به یکی از این موارد می تواند مسیر پیشرفت شما را دچار مشکل کند.

اما من در این بخش موضوع جدید دیگری را توضیح می دهم و آن هم نحوه معرفی و یا پرزنت کردن فردی است . من فرض را بر این می گذارم که شما در حال حاضر انقدر اعتماد به نفس و تجربه شغلی خوبی دارید ولی هنوز بعد از چند سال خیلی به درآمدزایی بالا نرسیده اید . بله دوست خوب من ، نحوه معرفی خودتان و شغلی که درآن مشغول فعالیت هستید یکی از نکات بسیار مهم در بازاریابی رشته حسابداری محسوب می شود. شاید این سوال را از من بپرسی که هنوز سوابق خیلی بالا و تسلط خوبی در رشته حسابداری نداشته باشی اونوقت چه کاری باید کرد؟

اشتباه نکن ! پرزنت کردن شغلی و حرفه شما در مقابل سوابق ، رزومه ، تجربه و آیتم های مانند اینها رابطه غیر مستقیم دارد نه مستقیم . می دانید علت اصلی آن چیست؟

این سوال را از شما می پرسم ، اگر همین الان بخواهید خودتان را معرفی کنید، چگونه عمل می کنید؟ بدون شک بهترین معرفی ابتدا اطلاعات هویتی و در انتها سوابق شغلی می تواند باشد. ولی شاید خیلی این نوع معرفی منجر به جذب علاقمندی مشتریان نشود. من همیشه به دوستانم که تجربه کمتری در این زمینه دارند ، این مثال را می زنم که برای شما هم عنوان می کنم. فرض کنید شما در یک سمینار و یا همایش بصورت رایگان دعوت شده اید و به صورت اتفاقی یک مدیر کارخانه و یا یک سرمایه گذار معروف را در آسانسور می بینید. فرصتی که شاید نصیب هر کسی نشود.حالا کمتر از 2 دقیقه زمان دارید تا رسیدن به طبقات خودتان ، شغلتان و علاقمندی برای همکاری را معرفی کنید. سریعترین حالت ممکن عرض سلام و دادن کارت ویزیت است . به نظر شما چند درصد احتمال دارد که این فرد بعد از اتمام این ملاقات کوتاه با شما تماس بگیرد؟ و یا به عبارت دیگر برای یکبار هم شده به کارت ویزیت شما نگاه کند؟ من با اطمینان می گویم احتمالش صفر است . زیاد نمی خواهم وارد دلایل بی توجهی آقای مدیر عامل در این بخش شوم . ولی علت ناموفق بودن شما را می توانم بیان کنم .

پرزنت آسانسوری

شما برای معرفی به نحو احسن فرصت کمی دارید، 2 دقیقه زمان بسیار کمی است ، من به شما کمک می کنم تا با نحوه پرزنت آسانسوری بیشتر آشنا شوید. مثلاً من یک دانشجوی حسابداری هستم و سابقه خیلی زیادی ندارم ، وارد آسانسور می شوم و پرزنت خود را در این جملات خلاصه می کنم :

سلام  آقای مدیر عامل خوب هستید؟ آقای مدیرعامل من محمدی هستم کارشناس حسابداری ، واقعیتش اینه که برای اولین بار چند کاربره بودن گزارشات فصلی را بصورت استاندارد پیاده سازی کردم خوشحال میشم برای مجموعه شما هم بتونم اجرا کنم. با عرض پوزش میتونم شمارتون رو داشته باشم تا سرفرصت باهون جلسه داشته باشم  .

چند نکته بسیار مهم در این نوع معرفی وجود دارد. معرفی که در اولین برخورد می تواند زمینه همکاری را برای شما ایجاد کند. اول اینکه بدون توضیح اضافی یک پیشنهاد سازنده را با ذکر کلمه برای اولین بار مطرح کرده اید، دوم اینکه خیلی خوتان را توضیح ندهید ، فامیلی و رشته کافی است، تا حد امکان یک نکته برجسته از کارتان را توضیح دهید و سوم اینکه بازهم تا حد تا حد مکان کارت ویزیت خود را ندهید و بجای آن یک قرار شفاهی و یا تماس شفاهی را ست کنید تا با این روش برای 1 درصد زمینه برقراری ارتباط را ایجاد کنید. و درآخر موضوعی را عنوان کرده اید که برای یک کارفرما جذاب میتونه باشد( اجرای آسانتر یک تکلیف مالیاتی)

از دیگر نکات حائز اهمیت این ملاقات کوتاه ، داشتن شهامت و جسارت گفتن این پیشنهاد به یک مدیرعامل قدرتمند در یک برخورد اتفاقی است . دوستان فعال در شغل حسابداری برای رسیدن به درآمدزایی باید قدر فرصتها را بدانند . در کنار آن بتوانند خودتان را به نحو احسن و هوشمندانه معرفی کنید. در همین مثال شاید برای مدیرعامل ، نحوه اجرای این پیشننهاد در کارمالیاتی ، جذابتر از سوابق کاری و تحصیلی شما باشه .

نکات دیگری درباره نحوه معرفی و مذاکره در قرار های مهم وجود دارد که من در دوره آموزشی حسابداران پولساز بطور کامل تمامی موارد را تشریح خواهم کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر از عناوین و نحوه ثبت نام این دوره آموزشی و کاربردی بر روی گزینه زیر کلیک کنید:

دوره کاربردی حسابداران پولساز 

مطالب مفید دیگری که می تواند در همین زمینه به شما کمک کند:

نقش اعتماد به نفس در حسابداری چیست؟

از بازار کار حسابداری چه می دانید؟

سیگنال های درآمدزایی در  حسابداری

حسابداری به سبک مدیریت 

چقدر فکر می کنید حسابدارید؟

مدارک حرفه ای و بین المللی حسابداری را بیشتر بشناسید

 

موفقیت یکایک شما را آرزومندم .

میثم حاجی محمدی

پر بحث ترین مقالات مرتبط

دیگر مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شروع نامنویسی دوره حضوری آنلاین ۳۳ ام صفرتاصدمالیات ۱۴۰۲

آخرین بروزرسانی ها :

بروز ترین دوره ها :